۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۳۱۲۹۵۳
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور:

مدرسه انقلاب، دنبال ایجاد رقابت مؤمنانه بین انجمن های مدارس کشور است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: مدرسه انقلاب یک کار عملیاتی جدی و اثرگذار و به لحاظ طراحی، نو است که فضای رقابت مؤمنانه را در انجمن اسلامی مدرسه می تواند ایجاد کند.
علامتي

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره نمایشگاه های مدرسه انقلاب، گفت: این نمایشگاه ها امسال چهارمین دوره خود را در بیش از سه هزار دبیرستان به همت اتحادیه و با مشارکت سایر تشکل های دانش آموزی برپا می شود.


وی ادامه داد: این نمایشگاه ها با هدف تقویت روحیه انقلابی در میان دانش آموزان، تقویت تفکر انقلابی و آشنایی با شخصیت امام(ره) و مقام معظم رهبری، شناسایی و کشف استعدادهای دانش آموزی در حوزه های مختلف و هم افزایی و هم فکری بین تشکل های دانش آموزی از 12 تا 22 بهمن جاری برگزار می شود.


علامتی افزود: نکته اصلی که در این نمایشگاه ها دنبال آن هستیم، انتقال مفاهیم انقلاب به دانش آموزان امروزی است که در جریان پیروزی انقلاب نبودند و روش کار ما به صورت نمایشگاهی است و از آذر امسال مقدمات کار آغاز و موضوعات مختلف را انتخاب و به دانش آموزان سراسر کشور ابلاغ شد و مربیان مأموریت یافتند متناسب با محتوا، مطالبی ارائه دهند و دانش آموزان هم مأموریت یافتند در مدت سه ماه متناسب با محتوای ارائه شده با خلاقیت خود این نمایشگاه ها را برگزار کنند.


وی با بیان این که مهم ترین خصوصیت این نمایشگاه ها این است که ابتکار و خلاقیت و مطالعه دست خود دانش آموزان است و اتحادیه، نقش راهبری موضوعات را دارد و سرفصل ها را ارائه می دهد، گفت: دانش آموزان، گروه های تئاتر و سرود و روایتگری تشکیل می دهند.


این مسؤول، دهه فجر را یکی از طلایی ترین زمان های تربیتی در مدارس دانست و با بیان اینکه کف مدرسه میدان اصلی مبارزه با جنگ نرم است؛ بیان داشت: سه سرفصل «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» برای نمایشگاه ها در نظر گرفتیم و موضوعاتی که ذیل دیروز ما نهادینه شده «بررسی کارنامه سیاه پهلوی است» زیرا امروز عده ای دنبال تطهیر آن دوره هستند و ما کارنامه زشت و سیاه پهلوی را نشان می دهیم.


وی بررسی شخصیت امام و رهبری را از دیگر موضوعات ذیل سرفصل نخست ذکر کرد و افزود: در سرفصل دوم هم نقش دانش آموزان در پیشبرد انقلاب و دفاع مقدس و استکبارستیزی با موضوع نفوذ است که دانش آموزان مطالعاتی انجام دادند و جنایات نماد استکبار یعنی آمریکا را در سه موضوع «جنایات آمریکا علیه ملت خودش، علیه ملل مختلف و علیه کشور عزیزمان» مورد واکاوی قرار می دهند.


علامتی با اشاره به اینکه در سرفصل آینده مهم ترین بخش این حوزه زمینه سازی برای تشکیل تمدن نوین اسلامی و تشکیل دولت مهدوی است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که سیاست اتحادیه دانش آموزی در اجرای برنامه ها تمرکز زدایی است و کارها به دست خود دانش آموزان سپرده شود و هم در اجرا و طراحی و برنامه ریزی نمایشگاه ها و هم در پشتیبانی این کار را انجام می دهند؛ برای دبیرخانه جشنواره چهارم استان کرمان در نظر گرفته شد.


وی با افزودن اینکه دبیرخانه هم کارهای پشتیبانی و هم داوری را انجام می دهد و برگزیدگان سال آینده تجلیل می شوند؛ گفت: این نمایشگاه ها هم برای خانواده ها فضای رقابتی پیش آمده و هم دانش آموزان و هم رسانه ها فعال هستند و زحمت دبیرخانه جشنواره در راستای اجرای اصل تمرکززدایی به کرمان واگذار شده و شایستگی های خوبی هم هست.


علامتی با بیان اینکه اعتماد ما به کرمان از این جهت است که آقای جلالی و تیم ایشان، تجربیات خوبی در عرصه های مختلف به دست آوردند و توان اجرای برنامه های ملی دارند؛ بیان داشت: دفتر مرکزی وقتی به استانی مسؤولیتی می دهد انتظار کار تخصصی و جدی دارد و گزارش ها، این را در مورد کرمان تأیید می کند.


وی تصریح کرد: مدرسه انقلاب هم به لحاظ موضوع و هم شیوه اجرا، اوج برنامه اتحادیه در طول سال است؛ مدرسه انقلاب یک کار عملیاتی جدی و اثرگذار و به لحاظ طراحی، نو است که فضای رقابت مؤمنانه را در انجمن اسلامی مدرسه می تواند دارا باشد و موفقیت در این برنامه یکی از شاخص های موفقیت انجمن اسلامی مدرسه است و در حقیقت ما دنبال رقابت مؤمنانه بین انجمن های مدارس کشور هستیم.


این مسؤول یکی از منابعی که دانش آموزان می توانند با اعتماد به آن مراجعه و از آن استفاده کنند، فرمایشات رهبری دانست و با بیان اینکه رویکرد فعالیت های برنامه های اتحادیه، استکبارستیزی است و مدرسه انقلاب، حال و هوای حماسی و انقلابی دارد؛ با قدردانی از مجموعه های همکار، اظهار داشت: کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس در سال های گذشته به لحاظ بودجه ای برای اتحادیه سنگ تمام گذاشت./9709/101/ب1

ارسال نظرات