۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۱۲۸۸۱
به همت مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می شود؛

همایش نقش عرفان در گسترش تشیع در ایران

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش عرفان در گسترش تشیع در ایران پنج شنیه هشتم بهمن ماه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.
حسيني زهان

حجت الاسلام سید محمد علی حسینی زهان رییس روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از برگزاری همایش نقش عرفان در گسترش تشیع در ایران  به همت مجمع عالی حکمت اسلامی با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد.


وی هدف از برگزاری این همایش را شناخت پیشینه پر افتخار مواریث علمی، فرهنگی و احیاء تراث عرفان شیعی که با زحمات بی دریغ عارفان الهی این مرز و بوم در طول تاریخ برای تعالی و گسترش در ایران و جهان به عنوان میراثی بی بدیل عرضه شده است دانست و افزود: در این همایش در رابطه با ارتباط عرفان شیعی با فطرت انسانی و ذوق ایرانی، سیر تاریخی عرفان در تعمیق اندیشه های شیعی و مراحل تاریخی تعامل عرفان و تشیع بحث و تبادل نظر خواهد شد.


رییس روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: دکتر غلام حسین ابراهیمی دینانی، پژوهشگر در حکمت اشراق و سهروردی و استاد گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران ،تربیت مدرس، دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران؛ استاد شیخ محمد حسن وکیلی، از استادان فقه و اصول (خارج اصول و فلسفه در حوزه علمیه مشهد و استاد غلامرضا جلالی در این همایش حضور خواهند داشت.


وی گفت: میزگرد تخصصی با حضور دکتر محمد فنائی اشکوری و دکتر شهرام پازوکی در رابطه با عرفان، بعد معنوی و باطنی تشیع و ارتباط ماهوی تشیع و عرفان از جمله برنامه های این همایش است.


حجت الاسلام حسینی زهان در پایان با اشاره به اینکه شرکت برای عموم آزاد است افزود: این همایش در روز پنج شنبه این هفته در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار خواهد شد./859/303/ب3

ارسال نظرات