۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۱۲۶۶۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نباید به برجام دل بست/ برخی دولتی ها امورات کشور را به مذاکره گره زده اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد با بیان این که نباید به برجام دل بست، گفت: ممکن است که کارهایی جزئی صورت گیرد اما باید مراقب بود تا به جامعه القا نشود که برجام یک دستاورد عظیم برای کشور بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استاد چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تقدیر از تلاش های تیم مذاکره کننده در به ثمر رساندن برجام گفت: برجام در سایه مذاکره محقق شد و مذاکره نیز جزو برنامه های اسلامی است که دز رمان خاص خود و با درایت مقام معظم رهبری صورت گرفت.


وی افزود: زمانی که رهبر انقلاب اجازه دادند که مذاکرات شروع شوند با این هدف بود که بار دیگر نیز دشمن آزمایش شود، جمهوری اسلامی ایران مذاکرات را با برتری و اقتدار خود در زمینه فعالیت های هسته ای آغاز کرد، مذاکرات با دشمن با وجود این که غنی سازی را پذیرفته بودند و ایران در موقعیت برتر علمی قرار داشت آغاز شد.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که تیم مذاکره کننده زحمت قابل توجهی کشیدند و جای تقدیر دارد، اظهار داشت: همه این مسائل مرهون توجه رهبر معظم انقلاب و درایت و تدبیر ایشان است که نباید مورد غفلت واقع شود.


وی با اشاره به خطر دو قطبی شدن جامعه و سوء استفاده انتخاباتی برخی جریان ها از برجام ادامه داد: اعتقاد جدی بنده این است که برجام فرجامی نخواهد داشت و این بر اساس شناختی است که از آمریکا داریم؛ بحث عهد شکنی های آمریکا و این که نمی تواند با انقلاب اسلامی کنار بیاید سبب می شود که اگر روزنه ای برای ایران باز شود دشمن اجازه نمی دهد که جمهوری اسلامی حتی از این روزنه نیز استفاده کند.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که نباید به برجام دل بست، ابراز داشت: ممکن است که کارهایی جزئی صورت گیرد اما باید مراقب بود تا به جامعه القا نشود که برجام یک دستاورد عظیم برای کشور بوده که نتیجه دیپلماسی است و این گونه دیپلماسی سبب شود که روحیه مقاومت و استکبار ستیزی که از ارزش های والای دینی محسوب می شود کمرنگ شود.


وی عنوان کرد: اگر همه چیز به دیپلماسی گره زده شود یک خطر است، برجام در حد خود به عنوان یک دستاورد مقطعی خوب و قابل تقدیر است اما نباید سبب شود که افکار عمومی فریب ظاهر سازی را بخورد، دشمن می خواهد دوقطبی سازی در جامعه را رقم بزند و مرتب در اظهارات خود این مسأله را بیان می کنند.


نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید مراقب دوقطبی سازی جامعه بود از این رو برجام بیش از حد خود نباید بزرگ شده و همه چیز به آن گره زده شود، متأسفانه برخی از دولتی ها همه چیز را به مذاکرات گره زدند و از اقتصاد مقاومتی غافل شدند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات