۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۳۱۲۴۵۰
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان خبر داد؛

آمادگی 50 بقعه متبرکه کرمان جهت برگزاری برنامه های دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان با اشاره به اعلام آمادگی اماکن متبرکه استان جهت میزبانی برنامه های ایام الله دهه فجر امسال، گفت: برنامه‌های دهه فجر در 50 بقعه متبرکه استان کرمان برگزار می‌شود.
فاطمي

حجت ‌الاسلام سید رضا فاطمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، افزود: با توجه به در پیش بودن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر و ضرورت گرامیداشت سالگرد حماسه 22 بهمن، اجرای برنامه‌های متنوعی را در 50 بقاع متبرکه شاخص استان پیش‌بینی کرده ایم.


وی با بیان این که هر برنامه ای که در مرکز شهر کرمان برگزار می شود اوقاف همکاری دارد، بیان کرد: مردمی کردن اجرای برنامه‌ها و جشن‌های دهه فجر از مهم ترین اولویت‌ها در سطح استان کرمان به شمار می‌ رود، تلاش و جدیت بر این است تا با حضور و مشارکت گسترده مردم این برنامه‌ها برگزار شود و ارزش‌ها و آرمان های انقلاب برای مردم تبیین شود.


حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: بدون تردید مردم ایران و رهبری انقلاب، نقش تعیین کننده و بی‌بدیلی هم در فرار شاه از ایران و هم جلوگیری از بازگشت دوباره او به کشور ایفا کردند، هنگامی که شاه از ایران خارج شد، شواهد و دلایل فراوانی وجود داشت که نشان می‌داد، انقلاب اسلامی ایران در آینده‌ای نه‌ چندان طولانی پیروز شده و حامیان داخلی و خارجی شاه با وجود تمام تلاش‌های پیشگیرانه پیدا و پنهانی که می ‌کردند، قادر به نجات آن از سقوط نهایی نخواهند شد که این امر باید برای مردم و به ویژه نسل جوان روشنگری شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در جایگاه عزت و اقتدار قرار دارد که باید دستاوردها و خدمات ارزشمند صورت گرفته برای آحاد مردم و نسل جوان جامعه تبیین شود.


وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، محافل قرآنی و غباروربی گلزار شهدا از جمله برنامه‌های دهه فجر است و برخی از برنامه‌های مساجد با برنامه ‌های اوقاف یکی است که اوقاف در این زمینه آماده همکاری با اعضای کانون مسجد است.

 

این مسؤول یادآور شد: همگام با اجرای برنامه‌ ها در این ایام می‌ توان از این فضا در قالب جملات تأثیرگذار و پرمحتوا برای افراد شرکت کننده استفاده کرد.


حجت الاسلام فاطمی اظهار کرد: در راستای اجرای ویژه برنامه های فرهنگی طی ایام دهه فجر نیز چند طرح عمرانی در اماکن متبرکه مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت./9709/303/ب2

ارسال نظرات