۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۳۱۲۴۲۶
با موضوع آئین های اربعینی و عاشورایی در جامعه افغانستان؛

نمایشگاه منتخب عکس اولین سوگواره هنری رسانه ای سراج برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ اولین نمایشگاه منتخب عکس سوگواره هنری رسانه ای سراج با موضوع آئین های اربعینی و عاشورایی جامعه افغانستان در فرهنگسرای انقلاب مشهد برگزار می شود
پوستر

علی اصغر سلطانی هروی، دبیر سوگواره سراج و مدیر مرکز تخصصی رسانه ای سراج افغانستان، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از برگزاری اولین نمایشگاه منتخب عکس سوگواره هنری رسانه ای سراج با موضوع آئین های اربعینی و عاشورایی در جامعه افغانستان خبر داد.


مدیر مرکز تخصصی رسانه ای سراج افغانستان هدف از برگزاری این نمایشگاه را اعتلای مفهوم غنی عزاداری در فرهنگ افغانستان و جلوه‌هایی ناب از عشق و دلدادگی مردم کشور افغانستان در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) دانست و خاطر نشان کرد: نمایش فیلم مستند افغانستان من با حضور محمد مهدی خالقی، کارگردان این مجموعه از برنامه های جانبی این نمایشگاه خواهد بود.


سلطانی هروی با بیان اینکه زمان افتتاحیه این نمایشگاه روز دوشنبه 5 دلو(بهمن ) ساعت 15 عصر است اظهار کرد: برنامه اکران فیلم های جشنواره عمار ویژه مهاجرین همراه با جلسات نقد و تحلیل فیلم و رسانه با حضور فرهیختگان هنر و رسانه مهاجر از جمله برنامه های این چند روز برگزاری است.


وی در پایان با دعوت از مهاجرین و انصار، گفت: این نمایشگاه به مدت پنج روز صبح و عصر واقع در خیابان پنجتن، پنجتن 4، جنب پارک ارم، فرهنگسرای انقلاب در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

 

گفتنی است سوگواره هنری رسانه ای «سراج» با موضوع عاشورا و اربعین در قالب های فیلم، عکس، پوستر، سفرنامه و... ویژه  هنرمندان افغانستانی، برای اولین بار در ماه محرم سال جاری شروع به کار کرد، این طرح با هدف استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان هموطن افغانستان برای خلق آثار ارزشمندی در موضوع عاشورا و اربعین حسینی و  کشف و شناساندن استعدادها و رسانه ای سازی حضور پرشور هموطنان در مسیر احیاء فرهنگ حسینی، به اجرا درآمده است./859/303/ب3

ارسال نظرات