۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۳۱۲۳۲۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحصیل عمیق و تهذیب نفس مهم‌ترین رسالت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مهم‌ترین رسالت طلاب در دنیای امروز تحصیل عمیق و تهذیب نفس به منظور روشن‌گری و هدایت جامعه در آینده است.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست بصيرتي با طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست بصیرتی طلاب حوزه علمیه استان که با محوریت معارف دعای هشتم صحیفه سجادیه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آموزه های امام سجاد(ع) در این دعا، یکی از وظایف اصلی طلاب، آموختن عمیق درس دین است تا بتوانند با تسلط علمی و توانمندی در زمینه فقه و دین پاسخ‌گوی نیاز مردم باشند.

 

وی با اشاره به اینکه به فرموده این امام همام داشتن ادعای یک علم و یا توانایی در حالی که آن علم و توانایی را نداریم از آفات زندگی است، افزود: امام چهارم شیعیان داشتن ادعای باطل در زمینه های مختلف را نهی کرده و آن را از آفت ها دانسته اند از این رو همه اقشار و افراد برای قرار گرفتن در جایگاه های مختلف می بایست توانایی و دانش لازم برای آن جایگاه را کسب کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: به عنوان مثال در برهه کنونی و در زمینه انتخابات، می بایست افرادی وارد گود رقابت شوند که صلاحیت لازم را داشته باشند چرا که این افراد قرار است بر مسند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نظام اسلامی نشسته و سرنوشت کشور را تعیین کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در سایر عرصه‌ها نیز می بایست این رویه اجرایی شود، خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما در زمینه های مختلف هوشیار و بیدار بوده و در این میان عرصه دین و اندیشه مذهبی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

 

وی تصریح کرد: همان‌گونه که رسول گرامی اسلام نیز فرموده قیمت کسی بیشتر است که علم بیشتری داشته باشد، بر این اساس طلاب می بایست تحصیل عمیق و تهذیب نفس به منظور روشن‌گری و هدایت جامعه در آینده را مهم‌ترین رسالت خود دانسته و در این راه گام بردارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: خداوند جایگاه علما و روحانیان را به دلیل نقش روشن‌گری و هدایت‌گری آنها بسیار والا و رفیع قرار داده است چرا که این قشر می تواند با اقدامات و فعالیت های هدایت‌گرانه، جامعه دینی را به سمت کمال و سعادت دنیوی و اخروی راهنمایی کند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با تأکید بر حسن خلق و اخلاق‌محوری در بین طلاب، اظهار کرد: حوزه های علمیه و طلاب و روحانیان رسالت عظیمی داشته که برای مؤفقیت در این رسالت می بایست تهذیب نفس و خلق نبوی را بر کسب علم و دانش مقدم بدارند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام و نظام دینی تمام تلاش خود را برای گمراهی نسل جوان و بی تفاوت کردن آنها نسبت به ارزش های اسلامی و اخلاقی به کار گرفته اند، افزود: دشمنان در این زمینه از تمامی ابزارها و روش‌ها از جمله وسایل ارتباط جمعی و شبکه های مجازی و اجتماعی استفاده می کنند که مقابله و مواجهه با این هجمه نیازمند روزآمدی و شناخت ابزارها و مخاطبان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: حوزه های علمیه و طلاب جوان می بایست با آشنایی با دانش روز و استفاده هدفمند از ابزارهای ارتباط جمعی جدید، تهدیدهای دشمنان در این زمینه را به فرصت تبدیل کرده و از این ابزارها برای ترویج ارزش های اخلاقی و معارف اسلامی در گستره وسیع استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه طلاب و حوزه های علمیه دیدبانان جامعه دینی هستند، گفت: به همین دلیل از طلاب و روحانیان انتظار می رود با رصد مسائل مختلف، با حسن خلق و رفتاری کریمانه در پی اصلاح نواقص و گسترش شعائر مذهبی و اخلاق اسلامی در بین مردم باشند./9314/202/ب3

ارسال نظرات