۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۳۱۲۱۴۲
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

مدعیان خط امام جایگاه شورای نگهبان را حفظ کنند/ از تضعیف شورای نگهبان تنها دشمنان سود می برند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شکست شورای نگهبان شکست نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: کسانی که امروز می گویند خط امام و راه امام؛ باید همانند امام راحل جایگاه و موقعیت شورای نگهبان را حفظ کنند.
آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: شورای نگهبان از این لحاظ که جایگاه برتر حقوقی و فقهی آن در نظام جمهوری اسلامی به خوبی تبیین نشده، نهاد مظلومی است، این نهاد مهم و ارزشمند در عین اقتدار نهاد مظلومی است چون خدمات شورای نگهبان در اسقرار نهاد حقوقی و قانونی کشور و صیانت از قانون توسط این شورا در این سال ها مغفول واقع شده است.


وی افزود: هر زمان که هجمه ها به شورای نگهبان شدید می شد حضرت امام به صحنه می آمدند و شدیدتر از این نهاد دفاع می کردند و حریم شورای نگهبان را در جایگاه خود حفظ می کردند از همین رو دیگر کسی جرأت نمی کرد در دوران حضرت امام به شورای نگهبان دست اندازی کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شکست شورای نگهبان شکست نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: کسانی که امروز می گویند خط امام و راه امام، باید همانند امام راحل جایگاه و موقعیت شورای نگهبان را حفظ کنند.


وی ادامه داد: تضعیف شورای نگهبان سبب تضعیف قانون اساسی و تضعیف یک نهاد برتر حافظ شرع و قانون اساسی است، از تضعیف شورای نگهبان تنها ضد انقلاب و دشمنان اسلام و بدخواهان ملت سود می برند؛ از همین رو رهبر معظم انقلاب نیز در تداوم حمایت های قاطعانه امام راحل، حمایت قاطعانه خود را از شورای نگهبان دریغ نکرده اند.


آیت الله کعبی با بیان این که اگر نظارت شورای نگهبان در انتخابات نبود استبداد بر این کشور حکومت می کرد، ابراز داشت: شورای نگهبان توانسته در مقابل قلدری، زورگویی، خیره سری و یکه تازی ایستادگی کند، شورای نگهبان هم نسبت به صیانت از رأی مردم درخشیده و هم جلوی تقلب، خرید رأی و ناهنجاری های انتخاباتی را گرفته و به افراد غیر صالح که صلاحیت های حقوقی و فقهی لازم را نداشتند اجازه نداده که در حاکمیت نفوذ پیدا کنند.


وی با اشاره به شخصیت آیت الله جنتی عنوان کرد: آیت الله جنتی فقیهی عادل، باتقوا، زاهد، مجاهد، شجاع و حاضر در صحنه ای است که رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام و جبهه استکبار ایجاد کرده و از سویی ضد انقلاب و جریان های بدخواه ملت را از نفوذ در حاکمیت نا امید کرده است.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بر خلاف تبلیغاتی که انجام می شود آیت الله جنتی کاملا مشورت پذیر هستند و در جلسات به صورت مشورت و موافق و مخالف بحث و صحبت می شود، ایشان دبیر شورای نگهبان هستند و بیشتر کارهای اجرایی به دوش ایشان قرار دارد اما از لحاظ صحن جلسه شورای نگهبان ایشان همانند دیگر اعضا یک رأی دارد.


وی اضافه کرد: این که برخی تبلیغ می کنند که یک نفر شورای نگهبان را اداره می کند مسأله ای نادرست و خلاف واقع است؛ در نهاد شورای نگهبان مشورت، قانون و مقررات داخلی حرف اول را می زند و همه اعضای شورای نگهبان به اندازه خود تأثیرگذار هستند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات