۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۳۱۲۱۴۰
مدیر مؤسسه نهج البلاغه:

مراکز آموزشی و فرهنگی بهترین بستر برای تبیین فرهنگ علوی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه نهج البلاغه با بیان اینکه مراکز آموزشی و فرهنگی بهترین بستر برای اشاعه و ترویج فرهنگ علوی هستند، گفت: آموزش و پرورش، رسانه ملی، دانشگاه‌ها و مدارس علمیه می توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ نهج البلاغه داشته باشند.
حجت الاسلام محمد تقي رهبر

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه نهج البلاغه مجموعه‌ای کامل از اصول سیاست مداری، دین داری و حکومت مداری است، گفت: برای فراگیری اجرایی شدن این محتوای فرهنگ علوی باید تلاش بیشتر در این زمینه صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه مراکز آموزشی و فرهنگی بهترین بستر برای اشاعه و ترویج فرهنگ علوی هستند، افزود: آموزش و پرورش، رسانه ملی، دانشگاه‌ها و مدارس علمیه می توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ نهج البلاغه داشته باشند.

 

مدیر مؤسسه نهج البلاغه با اشاره به فلسفه تأسیس این مؤسسه در کشور، پرهیز از موازی‌کاری و فعالیت‌های مکرر در راستای توسعه فرهنگ علوی را در جامعه از اهم این اهداف عنوان کرد.

 

حجت الاسلام رهبر به حقوق متقابل دولت و ملت نسبت به یکدیگر اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر باید آیین مدیریت علوی را بیشتر در سطح روابط دولت و ملت ارتقا داد.

 

وی گسترش فرهنگ نهج البلاغه در مدیریت سیاسی و اجتماعی جامعه و نیز ترویج نهج البلاغه در بین جوانان و نوجوانان، شناسایی فعالان نهج‌البلاغه در سراسر کشور همچنین تهیه و توزیع بروشور و جزوات شامل دستورالعمل‌های اقتصادی، فرهنگی و سبک زندگی اسلامی را از جمله اهداف تأسیس مؤسسه نهج البلاغه در کشور برشمرد.

 

حجت الاسلام رهبر به نامگذاری سال آینده به نام سال مدیریت اسلامی از انتشار فراخوان مقالات با موضوع فرهنگ علوی و بر اساس نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر با هدف تبیین و تشریح مدیریت علوی، خبر داد.

 

وی در ادامه با اشاره به آموزه‌ها و برکات بی‌نهایت و فراگیر نهج‌البلاغه، بیان‌ داشت: ظرفیت نهج‌البلاغه، قرآن و معارف اسلامی با توجه به تحولات زمان و پیشرفت روز، تمام نشدنی است.

 

مدیر مؤسسه نهج البلاغه، رسیدگی به امورات مردم، اخلاق، حفظ بیت‌المال و گره گشایی از مشکلات مردم را از جمله حقوق مردم بر دولت دانست که در پرتو بهره گیری از نهج البلاغه محقق می شود.

 

حجت الاسلام رهبر گفت: مرکز مؤسسه نهج البلاغه به مدت یک سال در تهران فعال است و سپس با رایزنی و بررسی ظرفیت‌های استان‌ها، این مؤسسه به تدریج توسعه و افزایش می‌یابد.

 

وی در پایان با تاکید بر انجام فعالیت در فضای مجازی، گفت: در دنیای امروزی که استکبار بر علیه تشیع و اسلام در ستیز است ضروری است تا جهانیان را نسبت به فرهنگ علوی آگاه و بصیرت افزایی کرد./851/302/ب1

ارسال نظرات