۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۳۱۲۱۳۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی اجاق با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سکان هدایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم را به عهده گرفت.
توديع و معارفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از هرمزگان، حجت الاسلام سیدمهدی موسوی اجاق مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم امروز عصر طی نشستی، گفت: فرهنگ ایرانی منهای اسلامیت زیربنای زیبایی نخواهد داشت.


وی در ادامه با بیان اینکه در جمهوری اسلامی به داشتن فرهنگی ایرانی اسلامی مفتخریم، افزود: امید است با اعتماد مردم فهیم قشم سطح فرهنگی و هنری این جزیره ارتقا یابد.


مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم، اسلام، فرهنگ و هنر ایرانی را دو رکن مهم حوزه فرهنگ دانست که ترکیب متوازن این دو، موجب دستیابی به نتایج مثبت در این حوزه می شود.


حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: جایگاه هنر، موسیقی و فرهنگ باید در سبد اقتصادی خانواده ها جای مناسب خود را پیدا کند.


وی ادامه داد: این اتفاق تنها براساس حمایت از هنرمندان و تقویت حوزه فرهنگ و هنر امکان‌پذیر می شود.


حجت الاسلام موسوی حرکت در مسیر تاکیدات مقام معظم رهبری و صیانت از حوزه فرهنگ و تقویت توان فرهنگی از اهداف اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم عنوان کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم تصریح کرد: توسعه فرهنگی منجر به خود باوری جامعه شده و این مسأله، خود در شکل گیری و هویت فرهنگی جامعه نقش مهمی را ایفا می کند.


وی ابراز داشت: توسعه فرهنگی در قالب اهمیت دادن به ارزش های محلی و ملی، باید بتواند از طریق برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی به نیازهای معنوی و مادی افراد جامعه خود پاسخ دهد.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حفظ کردن فرهنگ دشوارتر از به دست آوردن آن است، ابراز داشت: نقش فرهنگ در جوامع امروزی به عنوان عاملی اصلی در تحلیل های جامعه شاختی مورد استفاده قرار گرفته است و نقش و کارکرد آن نسبت به گذشته بیشتر شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم در پایان تاکید کرد: جزیره قشم باید به پایلوت فرهنگی کشور تبدیل شود./851/202/ب1

ارسال نظرات