۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۱۲۰۷۱
در سوگواری شهادت کریمه اهل بیت مطرح شد؛

کریمه واژه تعلیم داده ‌شده معصوم به بشریت است

خبرگزاری رسا ـ خطیب برجسته آستان مقدس حضرت معصومه با اشاره به اینکه تنها زیارتی که از سوی امام معصوم اعمال، کیفیت و عدد آن به‌دقت و نکته به نکته تعلیم داده ‌شده زیارت حضرت معصومه(س) است، گفت: عاقبت بخیری در دنیا و آخرت کمترین اثر زیارت حضرت معصومه(س) است.
حجت الاسلام سيد حسين مومني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید حسین مؤمنی امروز در مراسم سوگواری حضرت معصومه(س) که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد تقرب خدا را بر اساس آیه 35سوره مائده منوط بر توسل به‌وسیله دانست و گفت: در روایات زیادی آمده است که مقصود از وسیله در این آیه مبارک اهل‌بیت اطهار علیهم‌السلام هستند.

 

خطیب برجسته آستان مقدس حضرت معصومه با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) به این دلیل که باب الله هستند و بدون تمسک به اهل‌بیت لقاءالله مفهومی نخواهد داشت به متن آیه 35 سوره مائده اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسیلَةَ وَ جاهِدُوا فی‏ سَبیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ ای کسانیکه ایمان آورده‌اید از خدا پروا کنید و در جستجوی وسیله‌ای برای تقرب به او باشید و در راه او جهاد کنید باشد که رستگار شوید».

 

 وی ادامه داد: وسیله  در ادبیات عرب به معنای رساندن خود به چیزی است با میل و رغبت و حقیقت وسیله به درگاه خدا مراعات راه خداست؛ بنابراین بر اساس روایات رسیده از حضرت امام علی(ع) تا امام عصر(عج) تنها وسیله‌ای که توان حمل این مفهوم را دارند اهل‌بیت(ع) هستند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی زیارت ائمه معصوم را یکی از راه‌های چنگ زدن به ریسمان الهی توصیف کرد و گفت: زیارت همه معصومین در بیان حضرت رسول اکرم(ص) قید شده است به ‌جز از زیارت حضرت زهرا(س) که حتی اشاره کوچکی هم نشده است.

 

وی افزود: این حقیقت بیانگر این است که پیامبر اکرم(ص) در سیره خود از مظلومیت‌های امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) پس از شهادت خود خبر می‌دهد.

 

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه با اشاره به اینکه در روایات مرتبط با زیارت حضرت معصومه(س) افزون بر لفظ زیارت کیفیت و تعداد آن نیز قید شده است، گفت: در زیارت حضرت معصومه(س) چند نکته ذکر شده که در هیچ زیارتی قید نشده است، اظهار کرد: عاقبت بخیری در دنیا و آخرت کوچک‌ترین اثر مترتب بر زائر است./837/پ202/ی

ارسال نظرات