۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۱۲۰۶۰
آیت الله نوری همدانی:

رهبر انقلاب با شجاعت در برابر دشمنان کینه توز ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این­که در زمان کنونی که امام زمان(عج) از نظرها غایب است، باید کسی به عنوان نائب امام معصوم انتخاب شود، گفت: باید کسی که به عنوان نائب امام قرار می­گیرد، دارای ویژگی­های تقوا و عدالت در سطح بالا، اسلام­شناس فقیه و مجتهد، رأی و تدبیر بالا برای اداره با عزت جامعه و شجاعت در برابر مقابله با دشمنان کینه توز باشد که حضرت آیت­الله خامنه­ای در این جایگاه با ویژگی­های ذکر شده قرار دارند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت­الله نوری­همدانی ظهر امروز در دیدار برخی از کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نعمتی بسیار بزرگ است و باید در حفاظت آن هر چه مقاوم­تر باید کوشا بود.

 

اولین محتوای انقلاب اسلامی معنویت آن است

این مرجع تقلید درباره انقلاب اسلامی اظهار داشت: اولین محتوای انقلاب اسلامی، معنویت آن است که بر پایه عقیده مردم پی ریزی شده است؛ انقلاب ها در دنیا بر اساس مادیت بوده، اما انقلاب اسلامی بر پایه معنویت است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: حکومت­های قبل از انقلاب، استبدادی بود و با این روش 2500 سال بر مردم حاکم بودند و یکی جایگزین دیگری می­شد و مردم آن روزگار دچار فقر فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بودند و کاخ­نشینان بر مردم حکومت کرده و مردم را تحقیر می­کردند؛ این در صورتی است که اسلام هرگز اجازه نمی­دهد تا کرامت انسان­ها زیر سیطره فلان­الدوله ها قرار بگیرد و دین ما چنین حکومت­هایی را قبول نمی­کند.

 

سعی مقامات خارجی در ایجاد صلح بین ایران و عربستان

وی درباره سعی مقامات خارجی در ایجاد صلح بین ایران و عربستان گفت: آن چند نفری را که وارد آب ایران شدند و در سیطره نیروهای نظامی ایران قرار گرفتند و تصاویر آن نیز پخش شد، به خاطر وجود انقلاب اسلامی است؛ مقامات کشورهای دیگر از جمله پاکستان و چین که قصد سفر به ایران را دارند، ابتدا به عربستان سفر می­کنند و سپس به ایران می­آیند و علت آن را سعی در ایجاد صلح و آشتی بین ایران و عربستان عنوان می­کنند؛ مسؤولان عربستان نوکر آمریکا هستند و با صهیونیست­ها در ارتباط ­اند و ماه­ها است که یمن را به خاک و خون می­کشند؛ مگر می­شود پیامبر(ص) با ابوجهل و امام حسین(ع) با شمر صلح کنند و صحبت بر سر کفر و ایمان است.

 

حضرت آیت­الله نوری­همدانی با بیان این­که باید محتوای انقلاب اسلامی که عقیده و دین است را شناخت، یادآور شد: قبل از انقلاب، استبداد و استکبار حاکم بود و از معنویت خبری نبود و با انقلاب اسلامی، حکومتی بر اساس ایمان و عقیده مردم به وجود آمد.

 

ویژگی­های رهبر جامعه اسلامی

این مرجع تقلید با بیان این­که در زمان کنونی که امام زمان(عج) از نظرها غایب است، باید کسی به عنوان نائب امام معصوم انتخاب شود، خاطرنشان کرد: باید کسی که به عنوان نائب امام قرار می­گیرد، دارای ویژگی­های تقوا و عدالت در سطح بالا، اسلام­شناس فقیه و مجتهد، رأی و تدبیر بالا برای اداره با عزت جامعه و شجاعت در برابر مقابله با دشمنان کینه توز باشد که حضرت آیت­الله خامنه­ای در این جایگاه با ویژگی­های ذکر شده قرار دارند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه حاضران را به مطالعه سه کتاب توصیه کرد و اظهار داشت: شما را به مطالعه سه کتاب که اولین آن صحیفه نور است توصیه می کنم؛ این کتاب شامل کلمات امام راحل است و باید کتاب بالینی ما باشد و از آن درس بگیریم و در هر مرکزی وجود داشته باشد.

 

وی افزود: دفتر تبیان با 50 جلد یکی دیگر از کتاب­هایی است که توصیه به خواندن آن می­شود و کلمات امام خمینی(ره) را دسته­بندی کرده است؛ یک جلد آن با عنوان انقلاب و بانوان بوده که بانوان در انقلاب جایگاه خود را پیدا کرده­اند و همچنین در مراکز فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند.

 

حضرت آیت­الله نوری­همدانی وصیت نامه امام خمینی(ره) را به عنوان سومین کتاب مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: وصیت­نامه امام راحل را مطالعه کنید؛ امام راحل با آن توکل و اخلاصی که خدا به او داد، توانست یک حکومت 2500 ساله را از بین ببرد و نظام اسلامی را ایجاد کند و این مردم بودند که در 8 سال دفاع مقدس با دشمن جنگیدند و توانستند با 35 دولت که به صدام کمک می­کردند، 8 سال بجنگند؛ دفاع مقدس یکی از یادگارهای انقلاب اسلامی است.

 

این مرجع تقلید در پایان توصیه­هایی را به حضار داشت و گفت: نماز را در اول وقت بخوانید که سبب توفیق می­شود و کارهای خود را با خواندن قرآن شروع کنید و همچنین سحر خیز باشید که در قلب نورانیت ایجاد کرده و شجاعت و قدرت می­دهد؛ به یاد امام عصر(عج) باشید./822/پ202/ج1

ارسال نظرات