۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۳۱۲۰۰۹
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند:

نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در زرند گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند از گشایش نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در شهرستان زرند خبر داد.
مد لباس ايراني

احمد رشیدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به اهداف برپایی نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی پرداخت و افزود: ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک ایرانی اسلامی، ارتقای سطح علمی و عملی طراحان و خیاطان در زمینه طراحی و دوخت لباس، تعمیم و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها و طرح های جدید در راستای دستیابی به الگوهای اسلامی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.


وی تصریح کرد: این جشنواره دارای چهار بخش لباس، طراحی اولیه لباس، نمایشگاه طرح و لباس های ارسالی، کارگاه آموزشی و نشست تخصصی است و تا دوم بهمن برای بازدید علاقه مندان دایر است.


رشیدی ایجاد غرفه های ویژه صنایع مرتبط با پوشش زنان و انتخاب بهترین لباس از سوی بازدید کنندگان را از برنامه های جنبی جشنواره عنوان و بیان کرد: لباس هایی هماهنگ با این دو محور که نمادهایی از نقوش و فرهنگ بومی و شرایط فرهنگی استان باشد باید طراحی و به بازار عرضه شود.


رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زرند خاطرنشان کرد: این نمایشگاه می تواند در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی، زمینه ایجاد تعامل وخلاقیت و نوآوری بین طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ایران اسلامی فراهم کند.


وی یادآور شد: متاسفانه فرهنگ غربی مد و لباس های مربوط به اصول خود را به سمت کشورهای دیگر از جمله ایران اسلامی سرازیر کرده که در برخی موارد اشکال نامرتبط با فرهنگ ملی و اسلامی همه گیر شده است.


رشیدی اظهار کرد: باید در جهت حفظ و گسترش استفاده از پوشش و لباس های ایرانی اسلامی بیش از پیش تلاش شود و همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عکس لباس ایرانی اسلامی برپا شده است./9709/303/ب1

ارسال نظرات