۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۳۱۱۹۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اختصاص بودجه اندک به فعالیت‌های قرآنی جفا و بی‌مهری به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این‌که اختصاص بودجه های اندک به فعالیت های قرآنی، جفا و بی مهری مسؤولان به قرآن به عنوان بن مایه فرهنگ اسلامی است، گفت: این در حالی است که بسیاری از بودجه های فرهنگی در دیگر بخش ها از جمله برای برگزاری کنسرت‌های گناه‌آلود هزینه می‌شود.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، با تأکید بر توجه بیشتر به برنامه‌های قرآنی در جامعه، اظهار کرد: قرآن و آموزه‌های والای آن بن مایه فرهنگ اسلامی در جامعه دینی به شمار می روند.

 

وی با بیان اینکه هر گاه چتر حمایت قرآن بر سر جامعه‌‌ای گسترده شود آن جامعه خود به خود بیمه خواهد شد، افزود: اساس فرهنگ اسلامی، بهره گیری از قرآن و آموزه های آن در جامعه است که تحقق این امر در گرو پرداختن و توجه بیشتر به این کتاب الهی و انسان ساز است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: با وجود اهمیت و جایگاه قرآن و نقش آن در انسان سازی و اصلاح جامعه، متأسفانه آن گونه که باید و شاید به آن توجه نمی‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اختصاص بودجه های اندک به فعالیت های قرآنی، جفا و بی مهری مسؤولان به قرآن به عنوان بن مایه فرهنگ اسلامی است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بسیاری از بودجه های فرهنگی در دیگر بخش ها از جمله برای برگزاری کنسرت‌های گناه‌آلود هزینه می‌شود.

 

وی اصلاح پایدار و اساسی جامعه را در گرو توجه عملی به قرآن دانست و تصریح کرد: اگر فرزندان از کودکی با آموزه های قرآنی آشنا شوند بدون شک آینده آنها و نظام اسلامی بیمه می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه قرآن تضمین کننده همه خوبی ها است، ادامه داد: برای انسان دین‌دار و مؤمن هیچ چیزی بالاتر و زیباتر از سخن گفتن با باری تعالی نیست که برای سخن گفتن با خداوند نیز هیچ واسطه و هم‌کلامی بهتر از قرائت قرآن نیست.

 

وی اظهار کرد: اساس عناصر فرهنگ ساز در قرآن آمده و اگر چه در آیات و روایات زیادی درباره فرهنگ بحث شده اما پایه های فرهنگ در آیات سوره حمد بیان شده به گونه ای که می توان گفت در نخستین سوره قرآن اساسی ترین پایه های فرهنگی برای ایجاد جامعه ای دینی با فرهنگ توحیدی ذکر شده است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر توجه بیشتر به شخصیت و علمای قرآنی و فعالان این بخش، افزود: فعالیت های قرآنی تنها به حفظ و قرائت آن خلاصه نمی شود بلکه باید محافظ قرآن بوده و به دنبال تربیت مفسر، پژوهشگر و محقق قرآنی توانمند نیز باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند باید علوم انسانی مورد نیاز خود را از قرآن استخراج کنیم که در این راه لازم است به فعالیت های قرآنی نگاه وسیعی داشته و به دنبال بهره گیری از آموزه های قرآن در تمام ابعاد زندگی و جامعه خود باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه بایستی برنامه های قرآنی محور و اساس فعالیت های نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد، افزود: مسؤولان و متولیان امر نیز بایستی حمایت از طرح ها و پژوهش‌هایی با محوریت قرآن را سرلوحه برنامه های فرهنگی خود قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی و مذهبی بایستی توجه به حوزه های قرآنی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، تصریح کرد: همه حوزه های مربوط به فعالیت های قرآنی اهمیت داشته و پرداختن به تمامی آنها تنها در گرو همکاری و هماهنگی و تشریک مساعی دستگاه ها و نهادهای مختلف است./9314/202/ب2

ارسال نظرات