۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۳۱۱۹۶۲
آیت الله علما:

تقویت ایمان و تقوا سبب جلوگیری از ارتکاب گناه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما در سلسله جلسات اخلاقی خود با بیان اینکه کار خلاف وسوسه انگیز است، گفت: تقویت ایمان و تقوا سبب جلوگیری از ارتکاب به گناهان می‌گردد و این‌گونه انسان ها از اعمال ناشایست و انحراف مصون می‌مانند.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در سلسله جلسات اخلاقی خود با حضور در مسجد حاج شهبازخان با اشاره به اعمال نیک و ناپسند انسان‌ها عنوان داشت: انسان با بصیرت خود می تواند اعمال خود را بسنجد و به نتیجه اعمال خود پی ببرد.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با بیان روایتی از رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: انسان ها با رجوع به نفس و اعمال خود به خیر و شر بودن عملکرد خود پی ببرند.


وی در ادامه افزود: اعمال نیک به انسان آرامش می دهد و قلب انسان را صیقل می دهد و به واسطه این اعمال نیک انسان به آرامش روحی دست پیدا می کند.


امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: انسان پس از ارتکاب اعمال ناشایست به عذاب وجدان دچار می شود و روح و روانش همواره درگیر اعمال غیراسلامی اش خواهد شد.


آیت الله علما با بیان اینکه کار خلاف وسوسه انگیز است، عنوان داشت: تقویت ایمان و تقوی سبب جلوگیری از ارتکاب به گناهان می‌گردد و این‌گونه انسان ها از اعمال ناشایست و انحراف مصون می‌مانند.


وی تصریح کرد: تلاش کنیم که فکر و ذهنمان را به اعمال خیر و اسلامی معطوف کنیم قطعأ خداند متعال نیز دست انسان را گرفته و همواره پشتیبان ما خواهد بود.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان بیان داشت: مسلمانان باید وجود خود را خیر محض کنند و با توسل به ائمه اطهار علیهم السلام خود را از گناهان دور نگاه دارند./857
/202/ب2

ارسال نظرات