۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۳۱۱۸۱۲
حداد عادل در گردهمایی شورای ائتلاف اصولگرایان در مشهد:

هر کس فکر کند انتخابات عرصه ای برای پیروزی داخلی در خانواده اصولگرایان است، دچار اشتباه بزرگی شده است

خبرگزاری رسا ـ حداد عادل بالاترین مصلحت و مهم ترین ضرورت در شرایط فعلی را، وحدت همه اصولگرایان در انتخابات دانست و تاکید کرد: امروز روزی نیست که کسی به فکر شخص خودش باشد.
حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، شب گذشته در مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) و نخستین گردهمایی شورای ائتلاف اصولگرایان در محل سالن شهید بهشتی(ره) گفت: دنیا در انتظار قیام جهانی امام مهدی(عج) است و انقلاب اسلامی ایران گام بلندی در این راه رسیدن به انقلاب و حکومت دینی جهانی آن حضرت به شمار می رود.


معنای بارز اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به رابطه دین با سیاست و کلیه شؤون اجتماعی است
وی، انقلاب مهدوی را تحقق بخش کامل همه آرمان های انقلاب اسلامی دانست و افزود: نهایت این آرمان ها، اداره جهان بر مبنای دین است؛ به گونه ای که در حکومت، اخلاق، و زندگی دین حاکم باشد چرا که قطع رابطه دین و شؤونات اجتماعی که تحت عنوان سکولاریزم چندین قرن است بر دنیای غرب سیطره یافته و از دنیای غرب به صورت استعمار به سایر کشورها نیز صادر شده است، با عقیده مهدویت، ابطال می شود.


مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: معنای بارز اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به رابطه دین با سیاست و کلیه شؤون اجتماعی است و در این راستا، هدف انقلاب اسلامی نیز برپایی حکومت دینی بود؛ ملت ایران با تقدیم صدها هزار شهید و جانباز توانست چنین تحولی را در جهان اسلام ایجاد کند.


نبرد ما با دشمن، نبردی دایمی و تمام نشدنی است

حداد عادل با اشاره به فرارسیدن سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: به دست آوردن پیروزی، مهم و دشوار بود اما حفظ آن به مراتب مهم تر و دشوارتر است؛ ادامه روح زلال انقلاب و جریان جاری معنوی که به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 منتهی شد در نسل های آینده کار آسانی نیست.


وی با بیان این که از نخستین روزهای پیروزی انقلاب با توطئه دشمنان سرسخت  در عرصه جهانی مواجه بوده ایم، افزود: نگاهی به 37 سال گذشته، نبرد دایمی میان انقلاب و مدافعان ولایت الله با جبهه دشمن و مدافعان ولایت طاغوت را نشان می دهد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید تصور کرد این نبرد تمام شدنی و مربوط به سال های ابتدایی انقلاب بوده و دیگر دشمنان دست از دشمنی خود برداشته و رضایت دارند که کشور بزرگ، تاریخی و متمدنی همچون ایران در چنین نقطه حساسی از جهان پرچم حکومت دینی را بلند کند.


وی با اشاره به عده ای مزدور که اوایل انقلاب و در حالی که ریالی در خزانه نبود با تحصن مقابل مجلس، شعار «نان، مسکن، آزادی» را در مقابل «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سر می دادند و نیز سایر آشوب ها، کودتاها و جنگ تحمیلی دشمن علیه ایران، گفت: این توطئه ها ریشه در برنامه ریزی های آمریکا و صهیونیزم علیه نظام اسلامی داشته و دارد.


رابطه مردم و رهبری رابطه ای قلبی، ایمانی است
حداد عادل اضافه کرد: آنچه قابل توجه است این است که دشمن نقاط قوت نظام را شناخته و آن ها را هدف قرار داده است؛ ایمان دینی مردم، بزرگ ترین منشأ قدرت ما است اگر مردم در انقلاب و جنگ تحمیلی، جان، مال و فرزندان خود را فدا کردند و تا امروز همه سختی ها را متحمل شده و پای انقلاب ایستاده اند، ریشه در ایمان و معنویت آن ها دارد.


رییس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که رابطه مردم و امام و رهبری نیز، رابطه ای قلبی، ایمانی و اعتقادی است، افزود: ولایت یک رابطه دو طرفه و مهربانی دوسویه و اعتقادی دینی و الهی است.


وی، حضور مردم در صحنه را مایه اقتدار اصلی نظام اسلامی و از دیگر نقطه قوت آن برشمرد و گفت: دشمن برای آن که مردم را از حکومت دور کند و میان مردم و ولایت فاصله بیندازد به انواع توطئه ها مبادرت می ورزد.


دشمن پس از نا امیدی از توطئه های نظامی و سیاسی، به توطئه اقتصادی روی آورده است
حدادعادل یادآور شد: آنچه در این سال های اخیر بیش از سه دهه نخست انقلاب به ظهور رسیده، تحریم ها و توطئه های اقتصادی دشمن است که پس از نومیدی از پیروزی در توطئه های نظامی و سیاسی به آن متوسل شده اند تا از این طریق ملت ایران را تحت فشار قرار دهند  که انقلاب و ارزش های خود را به رفاه دروغینی که آن ها وعده می دهند، بفروشند و مقابل حکومتی که خودشان با هزینه های سنگین آن را برپا کرده اند، بایستند.


وی افزود: غافل از این هستند که ملت ایران با بصیرت عمیق خود چنان که سایر فتنه ها را پشت سر نهاده، این فتنه را نیز با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت و حتی در شرایط تحریم، عرصه های علمی، امنیتی و صنعتی را فتح می کند. مردمی که انقلاب خود را از نهضت حسینی الهام گرفته و با شعار هیهات من الذلة» از سال 1341 تاکنون انواع توطئه های دشمن را سپری کرده حاضر نیستند امروز راه دشمن را برای نفوذ باز کنند.


فشارهای اقتصادی دشمن پس از برجام نیز به بهانه های دیگر ادامه خواهد داشت
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اکنون با این که با تلاش تیم مذاکره کننده و هدایت و نظارت رهبر معظم انقلاب و بصیرت ملت، مذاکرات به فرجامی به نام برجام رسیده است، ممکن است ظاهرا تحریم های هسته ای برداشته شود اما چون دشمنی دشمن تمام شدنی نیست، می بینیم که هنوز پایبندی ایران به تعهدات خود اعلام نشده، امریکا تحریمی جدید وضع می کند.


حداد عادل اضافه کرد: آن ها فشارهایی را که تاکنون به بهانه هسته ای اعمال می کردند من بعد به بهانه های دیگر و مبارزه با تروریسم، حقوق بشر و غیره دنبال می کنند و اگر هم نام تحریم نباشد با کاهش قیمت نفت این هدف را دنبال می کنند.


وی با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رییس جمهور درباره برجام، گفت: ایشان در این نامه ضمن تقدیر از تلاش دولت، صراحتا نگرانی خود را از رفتار و گفتار امریکا اعلام کرده و هشیاری دولت و ملت را خواستار شده اند.


تحریم ها به هر نوع و نامی باشد باید اقتصاد ما را مقاوم تر کند
نماینده مجلس خاطرنشان کرد: چنان که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند ما برای حل معضلات اقتصادی، راهی جز تقویت اقتصاد مقاومتی نداریم؛ تحریم ها به هر نوع و نامی باشد باید سبب شود اقتصاد ما به اقتصاد مقاومتی مبدل و در برابر توطئه های بیگانگان بیمه شویم.


دولت و مجلس باید معتقد به اقتصاد مقاومتی باشند
وی اظهار کرد: از لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی این است که دولت و مجلسی کشور را اداره کند که معتقد  به اقتصاد مقاومتی باشند؛ اگر قدرت و ثروت خود را از اقتصاد وابسته به غرب کسب کنند نمی توانند برای اقتصاد مقاومتی برنامه نظری و اجرایی داشته باشند.


حدادعادل ابراز کرد: یکی از جنبه های مهم اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب قرار دارد، سبک زندگی اسلامی است؛ اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی دو روی یک سکه و تفکیک ناپذیر هستند. همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی تنها برعهده دولت و مجلس نیست بلکه آحاد مردم نسبت به تحقق آن وظیفه و نقش دارند.


نفوذ فرهنگی مقدمه نفوذ سیاسی و اقتصادی است
وی افزود: پر واضح است که دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی درصدد نفوذ است؛ این خطر همواره وجود داشته اما رهبر معظم انقلاب در دو سال گذشته بیش از همیشه نسبت به آن هشدار داده اند چرا که ایشان به عنوان دیدبانی بصیر و فهیم، از مجموع آنچه در شرایط داخلی و مواضع دشمن می بینند، خطر را به خوبی تشخیص می دهند.


حدادعادل با بیان این که نفوذ ممکن است سیاسی، فرهنگی یا اقتصادی باشد، گفت: زیربنای همه انواع نفوذ، نفوذ فرهنگی است؛ این که پس از رفع تحریم ها، عده ای ساده لوح دل خود را خوش کنند که به عنوان مثال مک دونالد در ایران شعبه بزند و وجود مغازه هایی که امتیاز این کمپانی را دارند، پیشرفت بدانند، نمونه نفوذ فرهنگی است.


در پسا برجام باید بیش از گذشته مراقب باشیم
 مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان این که در پسا برجام باید بیش از گذشته مراقب باشیم، به به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که «آمریکا درصدد نفوذ در انتخابات است» اشاره و تصریح کرد: دشمن درصدد است که در انتخابات آتی به شکل مداخله و اثرگذاری دخالت کند؛ امروز روز امتحان است؛ روزی که باید ولایت پذیری خود را با بصیرت تمام نشان دهیم.

 

وی یادآور شد: دشمن در دهه های نخست انقلاب، هنگام انتخابات فقط مردم را به عدم شرکت در انتخابات تشویق می کردند اما اکنون سبک تبلیغاتی آن ها تغییر کرده به گونه ای که عملا موضع می گیرند و برنامه ریزی می کنند که چگونه در انتخابات اثرگذار باشند و جریاناتی را که خود می خواهند، روی کار بیاورند.


دشمن مجلسی می خواهد که با ولایت فقیه زاویه داشته باشد
حدادعادل اضافه کرد: دشمن مجلسی می خواهد که با ولایت فقیه زاویه داشته باشد چرا که به این ترتیب، انتخاب وزرا و قانون گذاری ها هم با ولایت فقیه زاویه خواهند داشت. باید در انتخابات پیش رو نشان دهیم طی حدود 40 سال انقلاب اسلامی به بلوغ سیاسی رسیده ایم و می توانیم تشخیص دهیم مصلحت مان چیست.


وحدت اصولگرایان بالاترین مصلحت و مهم ترین ضرورت در شرایط کنونی است
وی، بالاترین مصلحت و مهم ترین ضرورت در شرایط فعلی را، وحدت همه اصولگرایان در انتخابات دانست و گفت: امروز روزی نیست که کسی به فکر شخص خودش باشد؛ بنده صریحا در جمع مردم تهران اعلام کردم اگر شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان که با هدایت فقها و روحانیت شکل گرفته و شامل همه جریانات اصولگرا است، به این نتیجه برسند که بنده باید از رقابت کناره گیری کنم، بی درنگ این کار را انجام می دهم چرا که مهم شخص بنده یا دیگری نیست.


مجلس باید یار رهبری باشد نه بار خاطر
حداد عادل ادامه داد: آنچه اهمیت دارد، این است که کلیت مجلس در خدمت نظام و انقلاب و مددکار و یار شاطر رهبر معظم انقلاب باشند نه بار خاطر ایشان مانند مجلس ششم. امروز روزی نیست که هر جریان سیاسی بخواهد از فرصت انتخابات استفاده کند تا خود را غالب کند.


وی افزود: برخی جریانات در همین چند هفته یک باره یادشان افتاده که باید فعال شوند و اظهار نظر کنند؛ هر کس فکر کند انتخابات، عرصه ای برای پیروزی داخلی در خانواده اصولگرایان است، دچار اشتباه بزرگی شده است.


با تفرقه میان خود، راه پیروزی کسانی را باز می کنیم که بارها آنها را آزموده ایم
نماینده مجلس با بیان این که در وحدت، باید نام ها و عنوان ها را کنار زده و همه زیر پرچم اصولگرایی یکپارچه به میدان بیاییم، افزود: این یک محاسبه ساده است که اگر در انتخابات  چند فهرست ارائه دهیم، مردم گیج و سردرگم و رأی، شکسته می شود و با تفرقه میان خود تنها راه پیروزی کسانی را باز می کنیم که بارها آن ها را آزموده ایم.


وی خاطرنشان کرد: کسانی که حافظه تاریخی سیاسی خود را از دست نداده و شعارهای سال 78 و 88 را از یاد نبرده اند کاری نکنند که امروز باز هم علی زمان تنها بماند؛ اهل کوفه بودن هر روز به شکلی اتفاق می افتد؛ امروز به این است که اصول، شایستگی ها و واقعیت ها را فراموش کرده و تصور کنیم حتما شخص ما باید پیروز شود.


ما 37 سال است به ترک رابطه با آمریکا افتخار می کنیم
حداد عادل با اشاره به سخنان اوباما پس از اعلام آژانس انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات خود، مبنی بر این که با به نتیجه رسیدن برجام، جوانان ایران می توانند از انزوا درآمده و راحت تر با جهان ارتباط برقرار کنند، تأکید کرد: پاسخ جوانان ما این است که اگر مراد از این جهان، امریکا است(که همین گونه است زیرا آمریکا خود را صاحب و مساوی جهان می داند)، و آمریکا همان است که ما می شناسیم، ما 37 سال است که نه تنها در انزوا نیستیم بلکه به ترک رابطه با آمریکا افتخار می کنیم.


وی افزود: آمریکا همان کشوری است که با سلطه گری و وقاحت، ادعای آقایی جهان را می کند، جهان را به ناامنی و جنایت کشانده و بلایی همچون داعش را بجان امت اسلام انداخته است، چه نقطه روشنی دارد که جوان ایرانی را مجذوب خود کند؟ جوان ایرانی چگونه انقلاب الهی، مردمی و مستقل خود را رها و به تمدنی که جز جنایت و وحشی گری و دروغ چیزی ندارد روی آورد؟.


 آمریکا برای جذب جوانان ایرانی بیهوده تلاش نکند

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب خطاب به آمریکا گفت: امروز به جای این که شما بخواهید در جوانان ایرانی اثر بگذارید، این رهبر انقلاب اسلامی است که با ارسال نامه به جوانان غربی آنان را به اسلام فراخوانده و مشت شما را باز و حقیقت را تبیین کرده است.


وی اضافه کرد: فطرت انسانها به حقیقت بهتر از دروغ پاسخ می دهد؛ آینده از آن اسلام است به شرط آن که دل های ما خدایی باشد و از نشانه های خدایی بودن دل ها، داشتن وحدت و دوری از وسوسه قدرت طلبی است.


برخی کاندیداها که دنبال چاپ عکس خود هستند روزی ندای هل من ناصر رهبری را لبیک نگفته اند
در ادامه این مراسم، سعید حدادیان از مداحان کشور گفت: به عنوان یکی از شاهدان عینی 9 دی88 به فردی که توسط جامعه مدرسین هم کنار گذاشته شده است، می گویم آن جمعیتی که منِ حدادیان کنترل کردم، بار دیگر اگر بساطی این چنین پیش بیاید بعید است قابل کنترل باشند.


وی افزود: مردم ما نمی توانند بنشینند ببینند یک نفر مخالف مواضع رهبری حرف می زند برای قتنه مقدمه چینی می کند؛ وقتی پای اساس نظام و ولایت فقیه به میان بیاید یکپارچه مانند 9دی می آیند اما برخی چشم خود را به این حقیقت بسته اند.


حدادیان تصریح کرد: برخی که دنبال چاپ عکس خود در روزنامه ها هستند، یک روز ندای «هَل مِن ناصِر یَنصُرُنی» رهبری را شنیدند اما لبیک نگفتند و باید پاسخگوی امام و شهدا باشند.


وی خطاب به ائتلاف اصولگرایان تأکید کرد: اولویت با علمای متعهد است و اگر هم افراد مکلا می خواهند کاندید و نماینده شوند باید کسانی باشند که پرورش یافته مکتب علمای متعهد هستند زیرا کسانی که در اسلام غرق نیستند نمی توانند علم اصولگرایی را بلند کنند./930/پ200/ج

 

ارسال نظرات