۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۳۱۱۶۵۶
نویسنده و پژوهشگر سیاسی سوری؛

توافق هسته ای، پیروزی بزرگ برای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و پژوهشگر سیاسی سوری با اشاره به این که تأخیر در اجرای توافق هسته ای به منفعت غرب نیست، گفت: توافق هسته ای برای ملت ایران و انقلاب اسلامی رویدادی تاریخی و پیروزی بزرگ به حساب می آید.
انقلاب اسلامي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حکم امهز، نویسنده و پژوهشگر سوری، با حضور در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به مذاکرات هسته ای و بحث دیپلماسی آن خاطرنشان کرد: ایستادگی جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در برابر تحریم ها، خودباوری و خودکفایی ذاتی با توجه به شدت تحریم ها و اتفاق نظر میان ملت، نظام اسلامی و دولت در ایران، غرب را به پذیرش توافق هسته ای و اعتراف به حق جمهوری اسلامی ایران در غنی سازی از طریق مذاکرات واداشت.

 

نویسنده و پژوهشگر سوری با اشاره به این که توافق هسته ای، رویداد و پیروزی بزرگی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران است، افزود: توافق هسته ای همگان را به اجرا در زمان خاص و به صورت سریع مقید کرده و گزارش بیانیه سازمان انرژی اتمی و موضع گیری های اتحادیه اروپا و مقام های آمریکایی مبنی بر برداشته شدن تحریم ها نشان از عدم تمایل اطراف در به تأخیر انداختن و مانع تراشی برای اجرای توافق هسته ای است.

 

حکم امهز با بیان این که تأخیر در اجرای مفاد توافق هسته ای به صلاح غرب نیست، افزود: محوریت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و کل جهان و نقش آفرینی آن افزون بر مسائل سیاسی در زمینه های امنیتی و اقتصادی باعث گردیده غرب از این توافق هسته ای ابراز خرسندی کند.

 

وی با بیان این که آمریکا تحریم ها را در محور حقوق انسان، تروریسم و موشک های بالستیک نگه داشته است، ابراز داشت: آمریکا با نگه داشتن برخی تحریم ها در این 3 محور به دنبال فشار آوردن بر جمهوری اسلامی ایران برای تحقق خواسته های دیگر خود است.

 

نویسنده سوری با بیان این که جمهوری اسلامی ایران روابط دیپلماسی و قانونی خود را با اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر جهان به استثنای آمریکا و رژیم اشغالگر قدس برقرار کرده است، خاطرنشان کرد: بحث در عدم ارتباط و برقراری روابط دیپلماسی میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم اشغالگر قدس از بدیهیات است، اما در برقراری رابطه با آمریکا مطلب متفاوت است.

 

پژوهشگر سوری با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در برقراری رابطه با آمریکا خواهان تغییر سیاست مسؤولان و دولت مردان این کشور با جمهوری اسلامی ایران و ارتباط براساس همتایی است، گفت: در مذاکرات هسته ای این امر محقق گشت، هر چند که مذاکره با آمریکا از سوی مسؤولان نظام اسلامی از جمله رهبر معظم انقلاب و دیگر مسؤولان فقط در بحث هسته ای مطرح است./9456/203/ب3

 

ارسال نظرات