۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۳۱۱۵۷۷
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

توجه به سیره اهل‌بیت راه گریز از مشکلات دنیوی/ سختی‌ها و مشکلات مانع تبلیغ دین نشود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قدس گفت: در دنیایی که هوا و هوس و آلودگی ها زیاد شده است، تنها راه گریز از این مشکلات توجه به برنامه های نجات بخش اهل بیت(ع) است و در این راه وظیفه طلاب و حوزه های علمیه سنگین تر است چرا که آن ها همانند امامان خود، نباید سختی ها و مشقات را مانع تبلیغ دین ببینند.
اهل بيت

حجت الاسلام هادی قدس از استادان درس اخلاق حوزه علمیه درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شرایط سخت زمان امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: بنی عباس به جهت این که نمی خواستند مردم و شیعیان به حضور امام زمان خود رسیده و از شمع وجودی ایشان استفاده کنند، حضرت را درون پادگانی به صورت حفاظت شده قرار داده بودند و به همین جهت به ایشان عسکری می‌گفتند.

 

امام عسکری(ع) حافظ جان امام زمان(ع)

وی ادامه داد: در عین این که جو خفقان عباسی مانع استفاده کامل شیعیان از محضر امام عسکری(ع) می‌شد؛ اما آن حضرت در جهت ترویج دین جد شریفشان به خداخواهان و هدایت طلبان و کسانی که جویای معنویت و روحانیت بودند معارف دین را منتقل می کردند.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با بیان این که دشمنان به دنبال کشتن امام دوازدهم بودند، عنوان داشت: مخالفان دین می دانستند آن شخصی که وعده تولد و برقرار حکومت عدل جهانی او داده شده است از فرزندان همین امام عسکری(ع) است، به همین جهت منتظر بودند تا در اولین فرصت این مولود مبارک را از میان بردارند؛ اما امام عسکری(ع) به اذن خدا آن حضرت را از دید همگان مخفی کرد تا جان ایشان را حفظ کند.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام عسکری(ع) مبنی بر حمایت ذات اقدس الهی از کسانی که مأنوس با او هستند، تصریح کرد: امام معصوم در هر جای دنیا که باشد و در هر شرایطی که قرار بگیرد شیعیان خود را فراموش نمی کنند؛ به همین جهت امام عسکری(ع) در شرایط سخت زندان پیام ها و سخنان نورانی خود را به وسیله خواص به عامه مردم انتقال می داد.

 

حق جویی و حقیقت طلبی

حجت الاسلام قدس در توضیح عظمت جایگاه امامان معصوم(ع) افزود: مقام اهل‌بیت(ع) با هیچ انسانی حتی بزرگ‌ترین مراجع هم قابل قیاس نیست؛ چرا که در معصوم علاوه بر قول و نوشته، سکوت و تقریر هم حجت است که درباره هیچ یک از غیر معصومین این مقام وجود ندارد؛ بنابراین باید در همه حالات پشت سر امام خود حرکت کنیم و همانند آنان حق جویی و حقیقت طلبی را محور اعمال خود قرار دهیم.

 

وی ادامه داد: در دنیایی که هوا و هوس و آلودگی ها زیاد شده است، تنها راه گریز از این مشکلات توجه به برنامه های نجات بخش اهل بیت(ع) است؛ و در این راه وظیفه طلبه ها و حوزه های علمیه سنگین تر است چرا که آن ها همانند امام خود نباید سختی ها و مشقات را مانع تبلیغ دین ببینند./1330/302/ب2

ارسال نظرات