۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۱۱۴۷۱
آیت الله عالمی:

بررسی سابقه افراد مدعیان حقیقی و دروغین را از یکدیگر جدا می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان اشاره به ملاک های تشخیص لیست های انقلابی و کارامد گفت: 36 سال از انقلاب گذشته است، افراد در این انقلاب سوابقی دارند، سابقه این افراد به خوبی می تواند ترجمه عملکرد افراد باشد.
آيت الله عالمي

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور همگان حتی مخالفان در عرصه انتخابات گفت: قدرت نظام را مردمی که نظام برای آنها شکل گرفته است تشکیل می دهند.


وی افزود: نظامی که مردم پشت سر آن نباشند قدرتی ندارد، زمانی نظام قدرتمند می شود که مردم پشت سر آن باشند، اگر مردم با شرکت در انتخابات رأی دهند نسبت به آنچه حاصل این انتخابات است احساس مسؤولیت می کنند که با این احساس مسؤولیت پشتیبانی نیز شکل می گیرد.


نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با بیان این که اگر پشتیبانی مردم وجود داشته باشد حریف در مقابله با نظام کم می آورد، اظهار داشت: از این رو است که رهبر معظم انقلاب بسیار تأکید دارند که عموم مردم حتی مخالفان در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.


وی ادامه داد: نظام برای قدرت کشور تلاش کرده و از اثرات خوب حکومت همه جامعه حتی مخالفان نیز استفاده می کنند، از این رو تأکید رهبری کاملا منطقی به شمار می رود و بر اساس عقلانیت و مقبولیت عمومی مطرح شده است.

 

آیت الله عالمی در ادامه گفت وگو با رسا با اشاره به ملاک های تشخیص لیست های انقلابی و کارامد ابراز داشت: 36 سال از انقلاب پشت سر گذاشته شده که افراد در این انقلاب سوابقی دارند، سابقه این افراد به خوبی می تواند ترجمان عملکرد افراد باشد، با نگاه به سابقه افراد می توان مدعیان حقیقی و دروغین را از یکدیگر تشخیص داد.


وی به ابعاد گوناگون حق الناس در انتخابات اشاره و عنوان کرد: آنچه که جامعه به آن رأی دادند برای مردم حق ایجاد می کند از این رو نادیده گرفتن رأی ضایع کردن حق است، معنای دعوت به انتخابات این است که برای رأی مردم جایگاه و اثر وجود دارد.


نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر فرد یا جریان بخواهد اثر رأی مردم را منتفی کنند حق مردم را تضییع کرده و آن را زیر سؤال برده اند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات