۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۳۱۱۴۲۲
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان خبر داد؛

برگزاری جشنواره نقاشی «نماز در مسجد ما» در جنوب استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان گفت: در جهت ترویج معارف دینی و فرهنگ قرآنی جشنواره نقاشی «نماز در مسجد ما» در دبستان پسرانه شاهد آغاز به کار می کند.
راوند

حجت الاسلام مسعود راوند مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: در جهت ترویج معارف دینی و قرآنی و از طرف دیگر حساسیت این مسائل در نونهالان و نوجوانان، کانون های مساجد جنوب کرمان اقدام به برگزاری جشنواره نقاشی «نماز در مسجد ما» کرده است.


وی هدف از برگزاری این طرح را ارتقای سلامت معنوی با تأکید بر امر نماز، شناخت پرورش استعدادهای ناشناخته برای ارائه شیوه نوین انتقال مفاهیم نماز به خردسالان و ایجاد بستری برای گرایش به نماز دانست.


حجت الاسلام راوند بیان کرد: این جشنواره با همکاری اداره آموزش و پرورش جیرفت و حمایت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان برگزار می شود و مجری این طرح کانون فرهنگی و هنری مصباح است.

 

وی ادامه داد: این جشنواره 28 دی از ساعت 10 به مدت یک روز در دبستان پسرانه شاهد و با حضور امام جمعه جیرفت و رییس اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این طرح از سوی یکی از اساتید مجرب، آموزش و قرائت صحّت نماز به شرکت کنندگان آموزش و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.


وی در ادامه به نقش مساجد و جوانان پرداخت و اظهار کرد: فرهنگ اسلامی بر اساس زدودن منیت‌ها و رهایی انسان از تنهایی و حصار خود بنا شده است و هر یک از تعالیم و الزامات شرعی به نحوی جامعه را به سوی ضمیمه شدن تمامی انسان‌ها به یکدیگر پیش می‌برد.


حجت الاسلام راوند تصریح کرد: بنابراین اسلام به انسان توصیه دارد که برای سفر و حضر خود و در هر حرکت و سکون از تنهایی و تک روی بپرهیزد، در همین راستا و با در نظر گرفتن اهداف و آثار دیگر، او را به نماز جماعت تشویق می‌کند و آنرا از هر عبادتی فراتر می‌داند.


وی یادآور شد: هر جامعه ای برای تلطیف روان انسان ها و جلوگیری از معاصی، نیازمند معنویت است و وجود مکان های مقدس نظیر مسجد، لازمه تقویت چنین معنویتی در جامعه است.


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: جایگاه والای مسجد و اهمیت حضور در آن و شرکت در جماعات بر اساس آموزه‌های دینی و منابع و مستندات قرآنی و روایی بر کسی پوشیده نیست و علیرغم اهمیت مسأله، در ارتباط با حضور در مساجد و جماعات در گروه های سنّی مختلف از جمله جوانان و نوجوانان با دو گروه مواجه هستیم، گروهی که اهل مسجد و جماعات هستند و در هر شرایطی حضور در جماعات و مساجد را بر خود وظیفه می‌دانند و گروهی که متأسفانه در مساجد و جماعات به علل مختلف حضور نمی‌یابند.


حجت الاسلام راوند عنوان کرد: با توجه به این که کلیه آموزه های دینی در ارتباط با حضور در مساجد و جماعات که برگرفته از کتاب الهی و روایات و سیره معصومان(ع) است، با فطرت انسان ها همسو بوده و مطابقت دارد، بنابراین شکی نیست که می توان با بکار گیری روش ها و راه های متناسب، بخش اعظمی از جوانان و نوجوانان مسلمان جامعه اسلامی را به این امر مهم جذب کرد./9709/302/ب1

ارسال نظرات