۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۳۱۱۴۱۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دین حکومتی منجر به افول جامعه اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حکومت ما دینی بوده و ما مانند عربستان دین حکومتی نداریم، گفت: دینی که ابزار قدرت‌طلبی و حکومت قرار گیرد منجر به افول جامعه و امت اسلامی می شود.
حجت الاسلام يعقوبي - اجلاس استاني نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نخستین اجلاس استانی نماز، با بیان اینکه نماز ستون دین و محور اعتقادات اسلامی است، افزود: باید این فریضه مهم بیش از پیش در جامعه دینی ما گسترش یابد. 

 

وی با اشاره به اینکه تحقق این هدف در گرو فراهم بودن شرایط و نیازهای اقامه نماز در جامعه است، اظهار کرد: باید در مساجد مناطق مختلف، فضای مناسبی برای افزایش حضور مردم در نمازهای جماعت یومیه فراهم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماز عصاره دین اسلام و مجموعه کاملی برای جامعه‌سازی بر مبنای تعالیم اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر در جامعه ای نماز به درستی اقامه شود بدون شک در آن جامعه دین اقامه خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه نماز نخستین سنگر و سکوی پرش به سمت تعالی اسلامی است، اضافه کرد: از طرف دیگر اقامه نماز همچنین خط مقدم و نخستین نقطه تقابل با شیاطین محسوب می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: نماز خاکریز اول بوده و اگر این خاکریز حفظ شود، شیطان به زانو در می‌آید اما اگر این واجب الهی سقوط کند مابقی ارزش‌های دینی نیز یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در سوره حمد نماز چهار موضوع مهم هدف، رهبر، راه و راهزن‌شناسی وجود دارد، اظهار کرد: برای دست یابی به قله تعالی اسلامی می بایست مسیر راه هموار و از راهنما استفاده کرد که همه این موارد در نماز تجلی یافته است.

 

وی در ادامه با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقامه نماز در جامعه، افزود: همان‌گونه که رهبری نیز فرمودند در اسلام دوگانه های به هم پیوسته‌ای چون نماز و زکات، علم و عمل، تعلیم و تربیت و سایر موارد وجود دارند که می بایست با شناخت درست این دوگانه های به هم پیوسته و اجرای آنها، جامعه ایده آل اسلامی را تشکیل دهیم.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در راستای ترویج اقامه نماز در کشور می بایست کاستی ها و ضعف‌های موجود در این بخش مرتفع شود، خاطرنشان کرد: جامعه ما اسلامی و حکومت ما دینی است به همین دلیل باید مردم امور مساجد، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مذهبی را بر عهده گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حکومت ما دینی بوده و ما مانند عربستان دین حکومتی نداریم، افزود: دینی که ابزار قدرت‌طلبی و حکومت قرار گیرد منجر به افول جامعه و امت اسلامی می شود.

 

وی گفت: کمک و مساعدت حکومت دینی به مساجد و حسینه‌ها انجام وظیفه حکومت و دولت است چرا که مساجد سنگرهای دینی جامعه به شمار می روند.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه تقویت امکانات و تجهیزات در مساجد و مصلاها نقش مهمی در حضور اقشار مختلف در این اماکن مقدس برای برپایی نماز دارد، اظهار امیدواری کرد که با آغاز اجرایی شدن برجام و بهبود وضعیت اقتصادی کشور، اوضاع مساجد و مصلاها نیز بهبود یابد./9314/202/ب1

ارسال نظرات