۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۱۳۰۰
امام جمعه زرند:

حضور در نماز جمعه موجب عقب راندن استکبار جهانی از جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرند با بیان این که نماز جمعه، یکی از ارکان عبادی و سیاسی اسلام و نمونه ای از وحدت و همدلی مردم با نظام اسلامی است، گفت: نماز جمعه، که نمایشی از اقتدار و عزت ایران اسلامی است، موجب عقب راندن استکبار جهانی از جامعه اسلامی است و از نفوذ دشمن در فرهنگ و باور دینی جامعه جلوگیری می کند.
حضور در نماز جمعه موجب عقب راندن استکبار جهانی از جامعه اسلامی است

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین اهمیت برنامه ریزی و جذب جوانان به نماز جمعه در زندگی پرداخت و گفت: نمازجمعه یکی از ارکان عبادی - سیاسی و نمونه ای از وحدت و همظدلی مردم با نظام اسلامی است، و نخستین کار اجتماعی افراد صالح پس از دستیابی به حاکمیت، برپایی نماز است و نماز جمعه در میان همه نمازهایی که مومنان برپا می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است و نزول سوره جمعه نیز گواه این ادعا است.

 

وی با اشاره به این که نماز جمعه، نمازی است که به حاکمیت دینی متصل است، بیان کرد: امام معصوم در رأس این نماز است، و در زمان غیبت امام عصر(عج) این فریضه الهی تحت نظر جانشین آن حضرت ولی فقیه ، اقامه می گردد.

 

امام جمعه زرند تصریح کرد: یکی از نخستین برکات انقلاب اسلامی اقامه نماز جمعه در سراسر کشور از ابتدای انقلاب بوده، و طبق روایات در روز قیامت مومنی که بیشترین حضور در نماز جمعه را داشته باشد به رحمت و غفران خداوند نزدیکتر است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: روایاتی که از معصومین(ع) به ما رسیده نشان دهنده مهم بودن این فریضه الهی است، و آنچه امروز ضرورت دارد برنامه ریزی و تبلیغ جهت شرکت بیشتر مردم در نماز جمعه است، و این یکی از وظایف ستاد نماز جمعه می باشد، که زمینه برپایی باشکوه نماز جمعه را فراهم سازد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش، حضور مردم زرند به خصوص جوانان و خواهران در نماز جمعه را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حضور جوانان در نماز جمعه بسیار اهمیت دارد؛ چراکه اگر جوانان ارتباط نزدیکتری با معبود حقیقی داشته باشند زندگی بهتر و با آرامش تری خواهند داشت، و نماز جمعه به دلیل این که یک عبادت اجتماعی و منظم و با برنامه است، می تواند زمینه این رابطه نزدیک را فراهم کند.

 

امام جمعه زرند با تأکید بر این که استکبار جهانی برای بی بند و بار کردن جامعه اسلامی برنامه ریزی کرده است، ابراز کرد: وظیفه ما در این مقطع، بسیار حساس می باشد؛ از این رو باید در جهت برگزاری باشکوه نماز جمعه که یکی از ارکان عبادی - سیاسی اسلام و نمونه ای از وحدت و همدلی مردم با نظام اسلامی است، از هیچ کوششی دریغ نکرد تا حضور هرچه بیشتر مردم در نماز جمعه که نمایشی از اقتدار و عزت ایران اسلامی است، موجب عقب راندن استکبار از جامعه اسلامی شود و از نفوذ دشمن در فرهنگ و باور دینی جامعه جلوگیری کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: دشمنان اسلام برنامه ریزی های هم جانبه ای برای تباهی جوانان دارند، و دشمنان نظام اسلامی پس از این که نتوانستند در هشت سال جنگ تحمیلی ، انقلاب اسلامی را نابود کنند از شیوه های متفاوتی استفاده کردند که فتنه سال 88 نمونه ای از درماندگی استکبار در مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ایران است، و بحمدلله در این زمینه نیز شکست خورده اند.


وی بیان کرد: بنابراین امروز برنامه دشمن هدف گیری محکم ترین و اصلی ترین بنیان اجتماعی یعنی خانواده است و برای پیشبرد این هدف از طریق فضای مجازی، ماهواره، اعتیاد و فساد جنسی این بنیان مهم را نشانه گرفته و درپی تغییر باور و فرهنگ اسلامی - ایرانی جامعه ماست.


امام جمعه زرند در پایان اضافه کرد: بنابراین باید برای مقابله با افکار پلید دشمن برنامه ریزی کرد و با ارتباط با خدا و ائمه راستین، جامعه اسلامی را از فساد و تباهی نجات داد و زمینه ظهور و قیام حضرت مهدی(عج) را فراهم کرد./9709/302/ب3

 

ارسال نظرات