۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۳۱۱۰۳۰
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان:

انتخابات در کشور جمهوری اسلامی ایران نماد مردم سالاری دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه هرمزگان انتخابات در کشور جمهوری اسلامی ایران را نماد مردم سالاری دینی دانست و گفت: در انتخابات باید همه سلیقه‌ها و جریان های سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی حضور داشته باشند و با عنایت پروردگار و همت ملت ایران، مشارکت گسترده‌ای نیز تحقق یابد.
انتخابات

حجت الاسلام روح الله مختاری، مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت انتخابات از منظر قانون اساسی، گفت: شرکت در انتخابات آزاد و منصفانه یکی از شیوه های مشارکت سیاسی است که زمینه تحقق و توسعه مشارکت سیاسی مردم را فراهم می آورند و آن را تضمین می کنند.

 
وی در ادامه افزود: مسأله انتخابات از بدو تشکیل نظام جمهوری اسلامی مورد توجه مسؤولان کشور قرار داشته و تا به امروز که قریب به 37 سال از تشکیل آن می گذرد، دوره ای را نمی توان یافت که در آن انتخابات به بهانه ای نظیر اختلافات سیاسی، ناآرامی های داخلی و حتی تهاجم نظامی دشمن بیگانه تعطیل شده باشد.
 
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان ابراز داشت: نخبگان سیاسی با مهم ارزیابی کردن مسأله انتخابات، ضرورت مشارکت مردمی در هر چه باشکوهتر برگزار شدن آن را مورد تأیید و تأکید خود قرار داده اند و بر اهتمام عمومی نسبت به امر خطیر انتخابات و گزینش کاندیدای اصلح تأکید دارند، حضور گسترده مردم و شور انتخاباتی علاوه بر تأمین امنیت کشور، تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر و آنان را نا‌امید خواهد کرد.
 
وی تاکید کرد: در انتخابات باید همه سلیقه‌ها و جریان های سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی حضور داشته باشند و با عنایت پروردگار و همت ملت ایران، مشارکت گسترده‌ای نیز تحقق یابد زیرا انتخابات در همه مسائل اصلی کشور تأثیرگذار است.

 

حجت‌الاسلام مختاری انتخابات در کشور جمهوری اسلامی ایران را نماد مردم سالاری دینی دانست و بیان داشت: همه باید تسلیم میزان رای ملت شوند و عدم پذیرش تضییع جایگاه ملت است همانگونه که در انتخابات سال 88 این اتفاق از سوی فتنه گران و سران فتنه اتفاق افتاد.

 
وی با اشاره به تبلیغات زود هنگام انتخابات در کشور از سوی سیاسیون، افزود: انتخابات و تبلیغات انتخاباتی فصل و زمانی خاصی دارد نباید با این اقدام عجولانه فضای کشور سیاسی و تنش های سیاسی ایجاد شود که رسانه های خارجی از این موقعیت سوءاستفاده کنند.
 
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان انتخابات کشور ایران را یک انتخابات سالم و مستحکم ترین انتخابات در بین کشورهای دنیا برشمرد و اظهار داشت: دشمن کنونی به دنبال خدشه وارد کردن بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است و استکبار و سران فتنه از چند ماه گذشته ورود پیدا کردند و می خواهند اصل انتخابات را نامطمئن جلوه دهند و در بین مردم ترویج کنند.
 
 
وی با بیان اینکه مردم از اوایل انقلاب تاکنون به نظام و انقلاب وارکان نظام ولایت و قوانین انتخاباتی اعتماد ویژه ای دارند، تصریح کرد: همین نکته زمینه حضور میلیونی مردم را در انتخابات فراهم کرده است.
 
حجت الاسلام مختاری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حق الناس بودن آراء مردم و ابعاد این موضوع، بیان کرد: شورای نگهبان باید با صلابت همیشگی بایستد و سد راه نفوذ کسانی شود که قصد حرمت‌شکنی به پیکره این نظام را دارند.
 
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در پایان ابراز داشت: کسی که صلاحیت و شایستگی دارد باید وارد این عرصه شود، اما کسانی که شایستگی این امور ندارند باید از ورود آنان جلوگیری به عمل آید/851/302/ب2
ارسال نظرات