۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۳۱۱۰۲۸
رییس عقیدتی سیاسی هوافضای وزارت دفاع:

اجازه ندهیم فرهنگ غرب بر فرهنگ اصیل ما تأثیر منفی بگذارد

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر محفوظ ماندن فرهنگ اسلامی از تأثیرات فرهنگ غربی گفت: نباید اجازه دهیم فرهنگ غرب بر فرهنگ اصیل ما تأثیر منفی بگذارد.
فرهنگ اسلامي
حجت الاسلام حسین مرشدی، رییس عقیدتی سیاسی هوافضای وزارت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تأکید بر آسیب‌شناسی و توجه به نقاط ضعف و قوت دو مرحله‌ای همایش تدوین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: با بررسی ظرفیت های پیش بینی شده این همایش در سطح فراملی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مرشدی با اشاره به نقش کلیدی و راهبردی فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف افزود: معظم له در همه زمینه‌ها، رهنمودها و فرمایشات بسیار ارزشمند و کلیدی را ارائه می‌دهند که پیروی از آنها، سعادت فرد و جامعه را در پی دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها موضوع تهاجم فرهنگی را با موضوعات مختلف نظیر شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی به مسؤولان گوشزد کردند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح عدم مواجه شدن فرهنگ غنی اسلامی با فرهنگ تحمیلی غرب را از اهم اهداف رهبری از بیان موضوعات مختلف تهاجم فرهنگی عنوان‌ کرد و گفت: اگر به طور جدی به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون جلوگیری از تهاجم فرهنگی توجه می‌شد، بسیاری از مشکلات فرهنگی که امروز شاهد آن هستم اتفاق نمی‌افتاد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون هجمه فرهنگی دشمن تصریح کرد: به فرموده معظم‌له، ما از یک فرهنگ اصیل برخورداریم که باید از آن در برابر تهاجمات فرهنگی استکبار مراقبت کرده و اجازه ندهیم که فرهنگ بی‌اساس غرب بر فرهنگ ناب محمدی چیره شود.

حجت‌الاسلام مرشدی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن اجازه ورود هیچ فرهنگی به کشور خودشان را نمی‌دهند، ابراز داشت: خود غربی‌ها تلاش می‌‌کنند فرهنگ خودشان را به سایر کشورها توسعه بدهند اما اجازه نمی‌دهند که دیگران در فر‌هنگ آنها نفوذ کنند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر محفوظ ماندن فرهنگ اسلامی از تأثیرات فرهنگ غربی، گفت: نباید اجازه دهیم فرهنگ غرب بر فرهنگ اصیل ما تأثیر منفی بگذارد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون هنر، تصریح کرد: برخی از هنرها ممکن است وارداتی باشند ولی از این فرصت استفاده کرد.

وی از سینما به عنوان ابزاری مناسب در راستای توسعه فرهنگ یادکرد و بر استفاده و بکارگیری از تئاتر به منظور توسعه ارزش‌های دینی و اسلامی تأکید ‌کرد.

حجت‌الاسلام مرشدی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) از هنر شعرا برای ترویج دین مبین اسلام استفاده می‌کرد، گفت: ما نیز می‌توانیم با الگوگیری از حضرت محمد(ص)، از ظرفیت هنر در این راستان بهره بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود زبان فارسی را یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین زبان‌های روز دنیا دانست و بیان داشت: زبان فارسی با هیچ زبان دیگری قابل قیاس نیست، بنابراین ما باید از این توانمندی و نقطه قوت به عنوان ادبیات فارسی برای ترویج ارزش‌های دینی انقلابی و پیام انقلاب اسلامی بهره بگیریم./851/302/ب2
ارسال نظرات