۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۳۱۱۰۰۳
رییس کمیته علمی اجلاس سراسری نماز:

همه دستگاه ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز احساس مسؤولیت کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته علمی اجلاس سراسری نماز، گفت: همه دستگاه ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز احساس مسؤولیت کنند.
 نماز

مسعود دریس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، گفت: با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری در بیست و سومین اجلاس سراسری نماز مبنی بر سنجش دستاوردها، دو کار مهم و اساسی در سال جاری انجام داده ایم.


وی به آغاز اجرای طرح ملی تحقیقی ویژه جوانان و نوجوانان با حجم نمونه 4000 نفر در کشور اشاره‌ کرد و گفت: اطلاعات و سوالات این طرح، جمع آوری شده و پس از بررسی داده‌های اطلاعاتی، نتایج آن در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز ارائه می‌شود.


رییس کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز ادامه داد: به موجب این طرح و بر اساس 37 سوال مطرح شده، وضعیت نمار در بین جوانان و نوجوانان بررسی و ارزیابی می‌شود.


دریس، ترویج فرهنگ نماز را از اهداف مقام معظم رهبری خواند و اظهار داشت: به فرموده معظم له، ترویج نماز یعنی هر حرکت و تلاشی که در راه همگانی کردن، تبیین و آسان کردن دسترسی به نماز بتوان صورت داد.


وی در ادامه به ارتقای کیفیت نماز از دیدگاه رهبری اشاره‌ کرد و گفت: تلاش‌های فرهنگی و هنری و همچنین برنامه‌ریزی‌های آموزشی و ... باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که نماز با کیفیت مطلوب روز به روز در میان مردم به ویژه جوانان و نوجوانان رونق بگیرد و همه از این چشمه پاکی و روشنی بهره‌مند شوند.


رییس کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز، تکلیف را بر همگان مشخص کرده‌اند، گفت: همه دستگاه‌های متعدد امور فرهنگی و آموزشی، دانشگاه‌ها، مساجد بیش از دیگران باید در این راستا احساس مسؤولیت کنند.


دریس در ادامه، برگزاری پیش اجلاس‌های نماز در تمام استان‌های کشور را از برنامه‌های ستاد مرکزی خواند که به معنای اذان اجلاس سراسر نماز است و اذعان داشت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب این اجلاس اندیشیده شده است.


وی با بیان اینکه اجلاس استانی نماز در سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: امسال بیست و چهارمین اجلاس سراسری و سالانه نماز با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ نماز در بین آحاد جامعه، ششم بهمن ماه به میزبانی استان قزوین برگزارمی‌شود.


دریس، نماز و سنجش دستاورد‌ها را موضوع محوری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز عنوان‌کرد و بیان داشت: شاخصه اصلی پیام مقام معظم رهبری برای بیست و سومین اجلاس، سنجش میزان مسئولیت‌شناسی و رفتارشناسی برنامه‌های نماز برای جوانان بود، بنابراین این موضوع، محور اصلی همایش امسال قرار گرفت.


رییس کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس سراسر نماز تصریح‌ کرد: مقام معظم رهبری سالانه معمولاً به دو مجموعه (کنگره حج و اجلاس نماز) پیام می‌دهند.


وی در پایان از گردآوری ایده‌ها و تجربیات موفق در سطح کشور و تدوین آن در قالب کتاب ایده‌ها و تجربیات نماز خبرداد./851/302/ب1

ارسال نظرات