۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۱۰۹۷۷
آیت الله طبرسی:

افرادی را انتخاب کنیم که مدافع ارزش های نظام و خون شهدا باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: کسانی را انتخاب کنیم که ارزش های نظام و خون پاک شهدا را سرلوحه کارشان قرار دهند، چون ما مدیون خون شهدا هستیم و باید قدردان آن‌ها باشیم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی روحانیان بندپی شرقی با اشاره به جایگاه روحانیت، گفت: روحانیان انبیاء تبلیغی و هادیان جامعه هستند چرا که روحانیت رکن سوم اسلام و خاتمیت است.

 

وی از روحانیت به عنوان پرچمدار ولایت در جامعه دینی نام کرد و افزود: اعتقاد داریم علما زارع و کشاورز هستند؛ زمین را برای پذیرش حقایق ربانی فراهم می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که روحانیت به عنوان پرچمدار عرصه تبلیغ دین، میراث دار پیامبر و ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره مدافع اصلی مبانی دینی در جامعه بوده و در این راه از خودگذشتگی های فراوانی داشته است.

 

آیت الله طبرسی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های امروز روحانیت را پاسداری از نظام اسلامی دانست و گفت: روحانیت باید با آگاهی و بصیرت جامعه را از توطئه‌های دشمنان آگاه سازد.

 

وی با اشاره به این‌که طلاب و روحانیان رسالت سنگینی در حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی بر عهده دارند، افزود: خوشبختانه روحانیت آگاه و بصیر در سه دهه اخیر همواره در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی گام برداشته است.

 

امام جمعه ساری با بیان این‌که رسالت روحانیت در دو بعد جهاد علمی و مبارزات سیاسی و اجتماعی است، ابراز داشت: روحانیت همه سختی‌ها و مشکلات را به جان خریده و برای اعتلای اسلام همیشه در میدان مبارزه حضور داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به این‌که حضور روحانیت در همه انقلاب‌های مردمی بر علیه استعمار و استکبار پررنگ بوده است، ادامه داد: جریان مشروطه یکی از عرصه‌های حضور روحانیت بوده است.

 

وی با اشاره به این که انقلاب عظیم اسلامی نیز به رهبری یک مرجع دینی و همراهی روحانیت و اقشار مختلف مردم به پیروزی رسید، تصریح کرد: حضور روحانیت در همه عرصه‌های این انقلاب، پررنگ و بی بدیل بوده است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که انقلاب اسلامی بدون روحانیت جایگاه عظیم امروز خود را نداشت، گفت: یکی از تلاش‌های هدفمند نظام سلطه نیز خدشه‌دار کردن نقش روحانیت در نظام اسلامی است که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

 

وی با اشاره به این که روحانیت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همه توان خود را برای اقتدار و عظمت نظام اسلامی به کار گرفت، ادامه داد: روحانیت پشتیبانی و حمایت همه جانبه از این نظام را وظیفه اصلی خود می داند و این مسأله در بیش از سه دهه از عمر این انقلاب به اثبات رسیده است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب با ترویج شبهات دینی و عرفان های دروغین تلاش می کنند فاصله نسل جوان با مباحث دینی را کاهش دهند، گفت: خوشبختانه روحانیت آگاه و اصیل با همه توان خود در عرصه حضور دارد و تلاش می کند تا پاسخگوی شبهات باشد.

 

وی، کارنامه عملکرد جامعه روحانیت در تاریخ را روشن و عزت آفرین ارزیابی کرد و افزود: روحانیت همیشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانیت واقف هستند و همواره تلاش کرده که رابطه بین مردم و روحانیت را تضعیف کنند و در این راه از همه ظرفیت‌ها و امکانات خود استفاده می‌کنند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز با وجود همه توطئه افکنی‌های دشمنان علیه روحانیت، این قشر متعهد شیعه با همان محوریت دینی و مردمی بودن خود توانسته بیش از گذشته ارتباط خود را با عموم مردم تقویت کند به عنوان یک پناهگاه و مأمنی امن برای مردم محسوب شود. 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید چشم، دل و گوش ما به زبان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد که نگاهشان به وضعیت جامعه به ویژه مسائل جهانی یک نگاه خاص بوده و کسانی را انتخاب کنیم که ارزش های نظام و خون پاک شهدا را سرلوحه کارشان قرار بدهند چون ما مدیون خون شهدا هستیم باید قدردان آن باشیم./950/202/ب1

ارسال نظرات