۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۳۱۰۹۴۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی همدان:

ولایت فقیه تضمین کننده دین مداری در عرصه سیاسی ‌‌است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: ولایت فقیه تضمین کننده دینمداری در عرصه سیاسی در دوران غیبت است‌.
حيدري راد

به گزارش خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام جواد حیدری راد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان اظهار داشت: در کتاب «مکیال المکارم» ده‌ها وظیفه در عصر غیبت برای منتظران واقعی سفارش شده است.

 

وی دادن صدقه، به جا آوردن حج و ذبح قربانی به نیابت از حضرت بقیه الله (عج) و.. . را از وظایف منتظران در عصر غیبت دانست و تصریح کرد: شاخص‌ترین این وظایف حفظ و پاسداری از دین مبین اسلام است.

 

حجت‌الاسلام جواد حیدری راد ادامه داد: منتظران واقعی باید در دوران غیبت در پاسداری از اسلام ناب محمدی با تمام وجود و تا پای جان فداکاری کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به موضوع ملاقات افراد خاص با آن حضرت در زمان غیبت افزود: بنا به گفته شیخ مفید ملاقات با امام زمان (عج) غیر‌ممکن است ولی شیخ طوسی می‌گوید ممکن است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان ادامه داد: ممکن بودن ملاقات افراد خاص مورد تایید است ولی دارای شرایطی است.

 

وی با بیان اینکه پاک‌ترین، مخلص‌ترین و با تقواترین افراد در نزد خداوند می‌توانند امام زمان (عج) را ملاقات کنند، گفت: این افراد تا زمانی که در قید حیات هستند ملاقات خود را فاش نمی‌کنند.

 

حجت‌الاسلام جواد حیدری مراقبت از خود، فرزندان، خانواده و اقوام از تهاجمات، ناهنجاری‌ها و ناملایمات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از وظایف منتظران واقعی در عصر غیبت دانست و اظهار کرد: باتقوا بودن و انجام واجبات جزو این وظایف است.

 

وی با اشاره به اینکه چگونگی حفظ دین در عرصه سیاسی در دوران غیبت اطاعت از نایبان آن حضرت است، گفت: زمانی نایبان ایشان خاص بودند، ولی در دوران کنونی که نایب عام امام زمان (عج) حضور دارند اطاعت محض و بی‌چون و چرا از ایشان موجب حفظ دین خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام جواد حیدری با بیان اینکه ولایت فقیه تضمین کننده دینمداری در عرصه سیاسی در دوران غیبت است، اظهار کرد: اگر ولایت فقیه کشورمان نبود بارها این کشور مورد هجوم دشمنان قرار می‌گرفت./1325/د102/ف

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات