۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۳۱۰۸۸۰
رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

ترویج فرهنگ اقامه نماز باید در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان این که توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز باید در جامعه نهادینه شود، گفت: اگر نماز به صورت فراگیر در جامعه برپا شود، بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی برطرف خواهد شد.
ترويج فرهنگ اقامه نماز بايد در جامعه نهادينه شود

حجت الاسلام علی رودبارانی، رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز باید در جامعه نهادینه شود، گفت: اگر نماز به صورت فراگیر در جامعه برپا شود، بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی برطرف خواهد شد.

 

نماز عالی ترین جلوه عبودیت و بندگی

رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان این که مساله نماز به عنوان عالی ترین جلوه عبودیت و بندگی است و از واجباتی است که برای مسلمانان معین شده،‌ گفت: اجرای برنامه های گسترش و فرهنگ سازی نماز از مهم ترین برنامه های ستاد اقامه نماز استان مرکزی است.

 

حجت الاسلام رودبارانی نماز جماعت را نماد وحدت و انسجام امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز در جوامع اسلامی فرهنگ اقامه نماز مورد توجه همگان قرار گرفته است و این مهم باید با برنامه های منسجم بیش از پیش تقویت شود.

 

برگزاری جشنواره شعر و خاطره نماز

رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی در ادامه از برگزاری جشنواره شعر و خاطره نماز در اسفندماه سال جاری در استان مرکزی خبر داد و اظهار داشت: جشنواره شعر و خاطره نماز، در دو گروه سنی زیر 20 سال و بالای 20 سال در دو قالب شعر و خاطره نویسی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رودبارانی بیان کرد: علاقه مندان در حوزه شعر در قالب شعر سنتی و آیینی و در محورهای نماز و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، نماز و انقلاب و نماز و فاطمیه می توانند شرکت کنند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به این که جشنواره شعر و خاطره نماز حرکتی بسیار خوب و ارزنده در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه به وسیله زبان هنر است، گفت: شعر یکی از جلوه های اصلی هنر بوده و هنرمندان مومن، متعهد و عاشق پروردگار متعال می توانند با اشعار خود فرهنگ نماز را در بین کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان رواج دهند.

 

برگزاری اجلاس استانی نماز در استان مرکزی

حجت الاسلام رودبارانی افزود: خاطره نویس ها نیز در مقطع سنی آزاد می توانند با نگارش ساده آنچه را که از بندگی خالص و تجربه شخصی از عبودیت و دعا و نماز به دست آوردند، شنوندگان و خواننده ها را تحت تاثیر آموزه های مثبت خود قرار دهند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی در ادامه با اشاره به این که اجلاس استانی نماز در استان مرکزی برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این اجلاس توسعه فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه و ارزیابی اقدامات و تجلیل از فعالان عرصه نماز است./842/302/ب1

ارسال نظرات