۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۳۱۰۸۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

رهبر معظم انقلاب دارای شخصیتی بی نظیر در جهان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه به جایگاه رهبری در نظام سیاسی اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای شخصیتی بی نظیر هستند و در دنیا سیاست مدارتر از ایشان سراغ نداریم.
حجت‌الاسلام نوايي رهبر معظم انقلاب دارای شخصیتی بی نظیر در جهان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اکبر نوایی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در نشست «گفتمان سیاسی با محوریت ضرورت شرکت و انتخاب اصلح در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری» که در سالن اجتماعات کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، برگزار شد، به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری پرداخت.

 

وی ابراز داشت: یکی از وظایف مجلس خبرگان، انتخاب رهبر است و انتخاب رهبر بسیار مهم است؛ چرا که رهبر باید دارای بصیرت کامل و سیاست گذار باشد و همچنین بحران ها را بشناسد و جامعه را از بحران ها خارج کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: رهبر باید نقشه جامع کشور را ترسیم کند و دست دشمن و سیاست دشمن را به خوبی خوانده باشد و در مواقع حساس خطر را بشناسد و در برابر خطر برنامه داشته باشد.

 

در دنیا سیاست مدارتر از آیت الله خامنه ای سراغ نداریم
حجت الاسلام نوایی افزود: رهبر معظم انقلاب فتنه 78 و 88 را به خوبی مدیریت کردند. درست است که ایشان در مواقع حساس گروهی دارند که طراح برنامه هاست، اما اشارات کلی مربوط به رهبری است.

 

این محقق و نویسنده حوزوی اظهار داشت: در فتنه 88، رهبر معظم انقلاب ریشه ها را شناسایی کردند، در این فتنه  جریان صهیونیستی، جریان حاکم بر کاخ سفید و رسانه های بیگانه دست داشتند.

 

مسؤول گروه علوم و معارف اسلامی دانشگاه رضوی مشهد افزود: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه  29 خرداد، سال 88، سخنرانی عجیب بود و حادثه 9 دی که شاید می توان گفت، انقلاب 9 دی بود، جلوی جریان فتنه 88 را گرفت.

 

این استاد حوزه علمیه نواب با اشاره به این که رهبری در نظام سیاسی اسلام ساختار خاصی دارد، افزود: در دنیا سیاست‌مدارتر از آیت الله خامنه ای سراغ نداریم و باید متذکر شد که ایشان شخصیتی بی نظیر هستند.

 

مجلس خبرگان باید شم سیاسی بالا داشته باشند
وی به اهمیت انقلاب اسلامی ایران اشاره و ابراز داشت: انقلاب اسلامی حرکتی اصلاح طلبانه بود که می خواست تفکر و نظام سیاسی را اصلاح کند.

 

مسؤول گروه علوم و معارف اسلامی دانشگاه رضوی مشهد با اشاره به این که مجلس خبرگان باید شم سیاسی بالا داشته باشد، افزود: مجلس خبرگان بر عملکرد رهبری و باقی بودن شرایط رهبری نظارت می کند.

 

این استاد حوزه علمیه نواب با بیان این که در چند مسأله مجلس خبرگان، رهبر جدید را تعیین می کند، افزود: در زمان‌هایی چون فوت رهبر، بالارفتن سن رهبر و نداشتن قدرت تحلیل سیاسی و قدرت اداره جامعه، مجلس خبرگان رهبر جدید را انتخاب می کند./1309/202/ب2

ارسال نظرات