۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۳۱۰۷۵۹
رییس کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز:

کتاب ایده‌ها و تجربیات نماز منتشر می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز گفت: بر اساس مستندسازی تجربیات موفق افراد در سراسر کشور پس از اجلاس سراسر نماز، کتابی با عنوان «کتاب ایده‌ها و تجربیات نماز» تدوین و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
اجلاس نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مسعود دریس امروز در اجلاس استانی نماز، مسجد و سنجش دستاوردها، برگزاری پیش اجلاس در تمامی استان‌ها را یکی از اقدامات خوب عنوان‌کرد و گفت: اجلاس‌های استانی با هدف تشویق و ترغیب کسانی که جوانان و نوجوانان ما با نماز بیشتر آشنا و مانوس می‌کنند برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه، ترویج و تعمیق فرهنگ نماز در آحاد جامعه هدف کلی این اجلاس‌ها خواند و برنامه‌های نماز را زمینه‌سازی برای آن هدف عالی نظام مقدس که در رأس تمام برنامه‌های نظام مقدس اسلامی است، عنوان کرد.

 

رییس کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: معظم له هر سال به دو مجموعه پیام می‌دهند یکی کنگره حج و دیگری اجلاس سراسری نماز است.

 

دریس، اقامه نماز را نخستین اقدام تربیت حضرت حجت(ع) و تمدن موعود پس از تشکیل حکومت عدل جهانی ذکر کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز در ششم بهمن ماه سال جاری به میزبانی قزوین اشاره‌ داشت.


رییس کمیته علمی اجلاس سراسری نماز به نتایج تحقیقات علمی به عمل آمده در خصوص فواید نماز در کشور اردن اشاره کرد و نماز را بهترین دارو برای مبارزه با بیماری های تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی عروقی دانست و گفت: اقامه نماز صبح در اول وقت، منجر به فعال سازی سلول‌های بدن انسان شده و هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند.

 

دریس با اشاره به گردآوری تجربیات موفق عرصه نماز و تجلیل از برگزیدگان ابراز داشت: بر اساس مستندسازی تجربیات موفق افراد در سراسر کشور پس از اجلاس سراسر نماز، کتابی با عنوان «کتاب ایده‌ها و تجربیات نماز» تدوین و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.


وی به جمله مرحوم آیت‌الله قاضی مبنی بر اینکه اگر نماز را تحفظ کردید، همه چیزتان محفوظ می‌ماند، اشاره کرد و بیان داشت: معنای این جمله این است که اگر خودتان را برای حفظ نماز به زحمت بیندازید خداوند متعال در بقیه کارها با شما همراه است.


رییس کمیته علمی اجلاس سراسری نماز از بررسی و ارزیابی وضعیت نماز در بین  جوانان و نوجوانان در دبیرستان و دانشگاه ها خبرداد و تصریح کرد: به منظور سنجش علمی وضعیت نماز، یک کار تحقیقاتی بسیار مفصل در 10 استان با حجم نمونه بیش از چهار هزار نفر برنامه ریزی شده است.
/851/203/ب1

ارسال نظرات