۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۳۱۰۷۰۸
کارشناس دینی:

اجتماع همگانی قیامت نتیجه شبکه ای بودن اعمال در نظام دنیوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در این دنیا هر عملی یک عکس‌العملی دارد و عمل‌ انسان‌ها به صورت زنجیره وار به هم وابسته و متصل است، گفت: همین حالت شبکه ای عمل‌ها موجب شده است که در قیامت اجتماع همگانی انسان‌ها حاضر شوند.
پرسمان اعتقادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدی در برنامه پرسمان اعتقادی از رادیو معارف با اشاره به اینکه در این دنیا عمل‌ها به صورت شبکه ای بوده و هر عملی یک عکس‌العملی داشته و عمل یک فرد بر روی سایر افراد اثر می گذارد، گفت: همین موضوع موجب شده است که در قیامت اجتماع همگانی از انسان‌ها حاضر شوند.

 

وی افزود: در عالم برزخ و بهشت هم زندگی مانند همین دنیا در حال جریان است و همان گونه که در این دنیا ازدواج و کسب علم وجود دارد در عالم برزخ هم ازدواج و کسب علم وجود دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم به اشتباه مرگ را به جای تولد از این دنیا به یک دنیای دیگر با یک امر وحشتناک اشتباه می گیرند، گفت: همانطور که به دنیا آمدن برای نوزاد سخت بوده و نوزاد هنگام تولد برای به دنیا آمدت تحت فشار قرار می‌گیرد مر گ هم مانند تولد که تولد دوباره انسان از یک دنیای کوچک به یک دنیای با عظمت بوده سخت است ولی این امر به آن معنا نیست که مرگ برای همه سخت باشد بلکه مرگ برای انسان‌های مؤمن مانند بو کردن یک گل است.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در این دنیا تنها پنج پیامبر صاحب عزم بوده و عزمشان برای تحقق ولایت الهی بسیار جدی بوده است، گفت: دیگر پیامبران هم عزمشان برای انجام دستور خود جدی بوده ولی در مراتب عزم به حضرت رسول(ص) و سایر پیامبران اولوالعزم نمی رسند.

 

وی افزود: همه پیامبران صاحب عزم هستند ولی در مراتب عزم با هم متفاوت بوده ولی در میان پیامبران تنها کسی که صاحب عزم نبود و ترک اولی مرتکب شد حضرت آدم(ع) بود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شک اگر انسان را به سمت یقین هدایت کند مفید است، یادآور شد: بعضی از شک‌ها به صورت مداوم برای انسان پیش می‌آید که دیگر به این شک‌ها نمی‌توان شک گفت بلکه این‌گونه شک‌ها وسوسه شیطان هستند که اگر فرد به آن‌ها بی‌اعتنایی نکند نه تنها درمان نمی‌شوند بلکه در درازمدت شیطان از طریق همین شک‌ها انسان را از صراط مستقیم دور کرده و به خدا بدبین می کند./968/پ202/س

ارسال نظرات