۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۱۰۶۰۸
دبیر کل حزب الله عراق؛

قطع رابطه آل‌سعود با ایران برای انحراف افکار عمومی از شکست در یمن است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب الله عراق با اشاره به این که جنجال آفرینی مسؤولان عربستان سعودی در حد رسانه ای است، گفت: عربستان به هیچ وجه توانایی رویارویی با جمهوری اسلامی را نداشته و قطع رابطه برای سرپوش گذاشتن به شکست در یمن است.
عربستان سعودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید واثق بطاط، دبیر کل حزب الله عراق با حضور در برنامه «قضا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به تشنج آفرینی عربستان سعودی در منطقه به ویژه در رابطه با جمهوری اسلامی ایران و حماقت دانستن چنین اقدامی، گفت: عربستان سعودی به هیچ وجه خواهان جنگ نبوده و این ادعا در سخنان مسؤولان آن قابل توجه است.

 

دبیر کل حزب الله عراق با اشاره به این که از دید سیاست مداران سعودی، جمهوری اسلامی ایران در طی 24 ساعت قادر بر از بین بردن زیر ساخت های آنها است، خاطرنشان کرد: در صورت وقوع این جنگ همگان آگاه هستند که عربستان سعودی در همان لحظه از بین می رود.

 

حجت الاسلام و المسلمین بطاط با اشاره به گفته های مسؤولان جمهوری اسلامی ایران که جنگ تحمیلی 8 سال طول کشیده و در صورت در پیش بودن جنگ های دیگر بیشتر از 10 روز طول نخواهد کشید، افزود: عربستان سعودی در آستانه جنگ قرار گرفته و ائتلاف موسوم به ائتلاف عربی از سیطره او خارج شده و این کشور در محاصره مردم کشورهای عربی دور خود قرار گرفته است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که کشور عراق در حال بازگشت به قدرت و نقش سابق خود در منطقه است، گفت: قدرت روز افزون حزب الله لبنان همچون گذشته و بازگشت سوریه و قدرتمندی دوباره این کشور، پیشروی مجاهدان یمنی به سوی مرزهای عربستان سعودی از خطراتی است که عربستان را تهدید می کند.

 

دبیر کل حزب الله عراق پشتیبانی کشورهای حوزه خلیج فارس از ائتلاف موسوم به ائتلاف عربی را ضعیف برشمرد و ابراز داشت: ناکارآمدی ائتلاف عربی در رویارویی با مجاهدان و جنگجویان یمنی و باز پس‌گیری مناطق از دست این نیروها، پیشروی حوثی ها، کشته شدن نیروها و سقوط هواپیماهای ائتلاف عربی نشان از بی فایده و توخالی بودن این ائتلاف است.

 

وی با بیان این که عربستان سعودی در جنگ با یمن شکست خورده است، افزود: تشنج آفرینی و ادعا جنگ و تهدید ایران به قطع رابطه دیپلماسی و ایجاد ائتلاف با بیشتر کشورهای عربی در راستای سرپوش گذاشتن و منحرف کردن افکار عمومی از شکست در یمن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطاط با اشاره به سخنی از آیت الله نمر درباره عدم رویارویی عربستان سعودی با رژیم بعثی عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به این که در اوایل انقلاب قرار داشت و نیروهای رزمنده آشنایی چندانی با سلاح نداشتند؛ اما با فرماندهی و رهنمودهای امام خمینی(ره) که برای شیعیان در عراق و ایران حساسیت زیادی قائل بودند، نظام اسلامی شکست سختی به رژیم بعث وارد کرد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که رژیم بعث در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح بود، اظهارداشت: پس از دو سال جنگ صدام حسین خواهان صلح با ایران گشته بود و در زمان کنونی نظام اسلامی با پیشرفت نظامی که همگان حتی آل سعود از آن آگاهی دارد به هیچ وجه خواهان جنگ نیست.

 

وی با بیان این که عربستان سعودی پشتوانه مردمی ندارد، ابرازداشت: شکست عربستان سعودی در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران قطعی و جمهوری اسلامی در نمایش دستاوردهای نظامی خود در رسانه ها همه آنها را نشان نمی دهد.

 

دبیر کل حزب الله عراق با بیان این که عربستان سعودی به خوبی آگاه است که جمهوری اسلامی ایران کشوری حلیم و بردبار و به هیچ وجه خواهان جنگ در میان مسلمانان نیست، افزود: عربستان سعودی در رسانه های خود این حقیقت را کتمان کرده در حالی که همگان آگاه هستند جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه خواهان ریخته شدن خون مسلمانان نبوده و خود عاملی در توجه مردم به دشمن اصلی مسلمانان(رژیم اشغالگر قدس) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطاط با بیان این که مردم کشورهای عربی از نیت خالصانه حزب الله لبنان در نبرد با رژیم اشغالگر قدس آگاه هستند، خاطرنشان کرد: از جمله عوامل اختلاف عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان بوده این حزب برخلاف دیگر گروه ها به هیچ وجه در کشورهای عربی دخالت نکرده است.

 

 

این مقام مسؤول با اشاره به هم سویی سوریه با جمهوری اسلامی ایران در رویارویی با رژیم اشغالگر قدس ابراز داشت: رویارویی جمهوری اسلامی ایران با صهیونیست ها برای بهره‌بری سیاسی نبوده بلکه از اویل انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) صداقت خود در نبرد با رژیم اشغالگر قدس را به همه مسلمانان ثابت کرد؛ اما حکام کشورهای عربی در ابن باره صداقت ندارند./9456/203/ب2

ارسال نظرات