۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۱۰۵۹۴

لحظه به لحظه در انتظار کاروان عشق/ بازگشت‌هایی که تکمیل‌کننده رسالت پرستوهای گمنام است

خبرگزاری رسا - چند روزی است که مژده آمدن کاروان پیکر قریب 100 شهید گمنام دوران دفاع مقدس به استان فارس پیچیده است. همه منتظر لحظه بازگشت پرستوهای عاشق بی‌نام و نشانی هستند که بعد از گذشت قریب 30 سال به آشیانه خود باز می‌گردند.
وداع با شهداء در کرمان وداع با شهداء در کرمان
به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، چند روزی است که مژده آمدنشان در فضای استان فارس پیچیده است. همه منتظرند و چشم انتظار لحظه ورود، لحظه دیدار و لحظه بازگشت پرستوهای عاشق بی نام و نشانی که بعد از گذشت قریب 30 سال به آشیانه خود بازگشتند.
شهدا را می‌گویم، همان شهدایی که حکایت‌های دلدادگی آنان بر تاریخ درخشان این مرز و بوم می‌درخشد. همان‌ها که پیش‌قراولان جاده عشق بودند و رفتند تا روزی با بازگشت درس عشق و دلدادگی را به بازماندگان یادآوری کنند. امروز می‌آیند تا مابقی راه خود را طی کنند، چرا که جاده عشق پایانی ندارد.
 
حتی بازگشت شهدای گمنام نیز در تکمیل رسالت آن‌هاست
آنان رهرو راه عشق بودند و بدین ترتیب هم رفتن و هم بازگشتشان همگی در تکمیل رسالت آن‌هاست. رسالتی که برای انسان‌ها انجام می‌دهند تا ثابت کنند آری هر که بخواهد می‌تواند رهرو باشد به شرط آنکه رمز دلدادگی را بلد باشد و بداند که در چه مسیری و پشت سر چه کسانی حرکت می‌کند.
آنان کبوتران خونین بال معمار کبیر انقلاب اسلامی بودند که با دعوت رهبر و مقتدای خود، پا در راه عشق نهادند و لحظه به لحظه با دریافت راهنمایی‌های او، گام‌های خود را استوارتر نهادند. آری! آنان می‌دانستند که از این جاده‌های خاکی باید به سوی آسمان عروج کرد لذا تن‌های خاکی خود را برای بازماندگان قافله عشق جاگذاشتند تا روزی همین تن‌های مقدس جامانده، رسالتشان را تکمیل کرده و بازماندگان را به مسیر آنان رهنمون کند.
امروز تمام مردم یک استان منتظر بازگشت همین پیکرهای مقدس هستند تا بار دیگر ثابت کنند که بازماندگان قافله عشق در حقیقت جاماندگان هستند و آرزوی وصال به معشوق را دارند.
 
بازگشت لاله‌های گمنام دوران عشق و حماسه، سراسر شور است و شعور
به راستی، بازگشت لاله‌های گمنام دوران عشق و حماسه، سراسر شور است و شعور. شعوری که ثابت می‌کند که مردم این مهین اسلامی، قدرشناسند و قدر پیش‌قراولان حماسه عشق را خوب می‌دانند ضمن اینکه هنوز هم می‌توانند خوب را از بد و سره را از ناسره تشخیص دهند.
این روزها هر کسی سعی می‌کند تا به نحوی جهت ورود و استقبال پرشکوه و جانانه از کاروان لاله‌های گمنام به سهم خود کاری کند. برخی مسئولان پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای را برای دعوت مردم جهت حضور پرشور و شعور در مراسم استقبال از این پرستوهای عاشق ارسال کرده‌اند.
 
دعوت مسئولان از مردم جهت حضور در مراسم شهدا
نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر فارس، جامعه اساتید حوزه‌های علمیه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) و غیره از جمله اشخاص و نهادهایی بودند که این دعوت‌ها را از اقشار مختلف مردم انجام داده‌اند.
بناست که کاروان پیکر مطهر شهدای گمنام امروز، 22 دی‌ماه وارد شهرستان نورآباد ممسنی شوند و به یاری خدا فردا مراسم باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم در این شهرستان انجام شود.
 
اجرای مراسم‌های استقبال از شهدا در 60 نقطه فارس
همچنین طبق پیش‌بینی‌های انجام شده طی فاصله زمانی 10 روز، حداقل 60 نقطه از خطه شهیدپرور استان فارس میزبان لاله‌های گمنام دوران دفاع مقدس خواهند شد و در پایان مراسم تشییع باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم در شهر مقدس شیراز برای این شهدا برگزار شود.
کاروان پیکرهای مطهر این شهدا در بدو ورود به استان فارس و در شهرستان ممسنی به 3 کاروان تقسیم خواهند شد و هر کدام سه مسیر مجزا را طی می‌کنند تا به شیراز برسند.
 
اعلام مسیرهای کاروان شهدا در نقاط مختلف فارس
مسیر شماره یک: از مسیری و عبور از یاسوج (استان کهگیلویه و بویر احمد) برای پوشش شمال فارس/ سده، آسپاس، اقلید، سورمق، آباده، خرمبید، سوریان، قادرآباد، بوانات، قادرآباد، سعادت شهر (مسیر دو شاخه می‌شود)، ارسنجان، آباده طشک، نی ریز، استهبان، فسا، مرودشت، زرقان، بیضا، اردکان.
مسیر شماره 2: قائمیه، فراشبند، فیروزآباد، میمند، (مسیر دو شاخه می‌شود) کوار، شیراز، گله دار، اسیری، مهر، لامرد، علامرودشت، اشکنان، بیرم، اوز، گراش، لار، خنج، قیر و کارزین، فیروزآباد.
مسیر شماره 3: فیروزآباد، کوار، جهرم، دبیران، زرین دشت، خسویه، داراب، ششده قربلاغ، زاهدشهر، نوبندگان، فسا، «نقطه الحاق امامزاده اسماعیل(ع) و برگزاری ویژه برنامه»، سروستان، خرامه، داریون، شیراز./839/102/ب3
ارسال نظرات