۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۳۱۰۴۵۸
آیت الله علم الهدی تأکید کرد؛

حضور حداکثری در انتخابات بزرگ‌ترین مانور قدرت در برابر دشمن/ ارتقای مشارکت مردمی، رسالت رسانه است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را بزرگ ترین مانور قدرت نظام در برابر دشمن عنوان و تأکید کرد: اصحاب رسانه در ارتقای مشارکت مردمی نقش اول را دارند و نباید این جایگاه را به نفع یک جریان سیاسی خاص پیش فروش کنند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای بسیج رسانه خراسان رضوی که به مناسبت سالروز بسیج رسانه (شهادت شهید غلامرضا رهبر) در دفتر وی صورت گرفت، اعضای بسیج رسانه را همرزم و همکار رزمندگان دفاع مقدس دانست و گفت: اعضای بسیج رسانه در ادامه رسالت بسیجیان در جبهه های جنگ تحمیلی، افزون بر رسالت اساسی خود در سنگر رسانه، باید پرچمی را که در راه توسعه اسلام و انقلاب بر زمین مانده را بار دیگر برافرازند.


وی با بیان این که اقتدار کنونی ایران اسلامی در منطقه، وامدار اصحاب رسانه است، اظهار کرد: اگر نقش رسانه ها نبود اقتدار ما در منطقه تثبیت و برای جهانیان جلوه داده نمی شد.


اهمیت موقعیت شناسی اصحاب رسانه در راستای توسعه انقلاب اسلامی
آیت الله علم الهدی با اشاره به اهمیت موقعیت شناسی در عرصه رسانه همچون اهمیت این مسأله در دفاع مقدس، تصریح کرد: اگر موقعیت شناسی نباشد در هر عرصه ای از سوی دشمن غافلگیر خواهیم شد که این غافلگیری یا به صورت از دست دادن فرصتی استثنایی و یا قرار گرفتن در مسیر توطئه دشمن به جای خدمت به انقلاب، بروز می کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای نمونه، اگر در زمینه دستگیری و اعدام شیخ نمر به موقع برنامه ریزی و اقدام می کردیم وضعیت ما در عرصه رسالت انقلابی و بیدارسازی اسلامی در منطقه و نیز توسعه سیاست خارجی اکنون بسیار متفاوت بود.

 

وی در ادامه، موقعیت شناسی را اصلی اساسی برای اصحاب رسانه جهت توسعه انقلاب و تقویت نظام عنوان و اظهار کرد: انتخابات یکی دیگر از عرصه ها و مصادیق حساس است که موقعیت شناسی اصحاب رسانه نسبت به آن بسیار اهمیت دارد.

 

مشارکت حداکثری در انتخابات، بزرگ ترین مانور قدرت ما در برابر دشمنان است

آیت الله علم الهدی با بیان این که مسأله حضور حداکثری مردم در انتخابات که رهبر معظم انقلاب همیشه بر آن تأکید دارند، مسأله اصلی و هدف ما در جریان انقلاب است، افزود: در حال حاضر در نقطه عطفی قرار داریم که مشارکت حداکثری مردم تنها راه پیشبرد ما در دستیابی به اهدافمان است.


امام جمعه مشهد با اشاره به این که همه دنیا درصدد براندازی نظام اسلامی ما هستند، گفت: در مقابل تهاجم منسجم جهان بر علیه ما که به اعتراف خودشان تنها در روش نابودی نظام اختلاف نظر دارند، ما تنها یک سرمایه داریم که هیچ کشوری در دنیا ندارد و آن وابستگی مردم به نظام است.


وی با بیان این که بزرگ ترین مانور ما در دنیا، مانور وابستگی مردم است نه مانور نظامی، اقتصادی یا علمی و فناوری، اضافه کرد: این اصل را فراتر از راهپیمایی ها، ورود مردم به عرصه عملیاتی نظام ثابت می کند واگر دشمن این قدرت را از ما بگیرد در کمتر از چند ساعت می تواند نظام ما را براندازی کند.


ارتقای مشارکت مردمی، رسالت الهی و شرعی اصحاب رسانه است
آیت الله علم الهدی با اشاره به نقش اول اصحاب رسانه در ارتقای مشارکت مردمی، تأکید کرد: این یک رسالت قطعی، الهی و شرعی برای حفظ نظام و خدمت مستقیم به وجود امام زمان(عج) است بنابراین هر رسانه ای که حرکتی انجام دهد که مردم را به شک و تردید در انتخابات دچار و از نظام ناامید کند، خیانتش از هر جاسوس و خائنی بزرگ تر است.


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انتخابات آتی فرصتی است تا با جلب مشارکت بیش از پیش مردم به دنیا ثابت کنیم وابستگی مردم به نظام و انقلاب بیشتر شده است.


وی با بیان این که انتخابات، مانور قدرت و نماد ارزشمند و حساب شده مورد قبول برای اثبات مردم سالاری هر نظامی به شمار می رود، گفت: دشمن تاکنون فعالیت عظیم تبلیغاتی انجام داده تا نظام ما را نظامی دیکتاتور و غیرمردمی معرفی کند اما هر چه بیشتر در این زمینه تلاش کرده، بیشتر مردم مردم سالاری نظام به دنیا اثبات شده است.


انتخابات؛ تیغ دو دم
آیت الله علم الهدی ادامه داد: همانطور که مردم سالاری، دروازه وسیعی برای نظام ما محسوب می شود، فرصتی مهم برای نفوذ دشمن نیز هست.


وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص شناخت صحیح کاندیداها و یا ارائه دهندگان لیست ها از سوی مردم، خاطرنشان کرد: ایشان تأکید کردند به جریاناتی که به آمریکا خوش بین هستند(چه به صورت شخص و چه لیست) اعتماد نکنید.


استفاده از رسانه به نفع یک جریان سیاسی خاص، با انسانیت و ملاک های شرعی همخوانی ندارد
امام جمعه مشهد گفت: این توصیه ایشان کاملا تکلیف را برای اصحاب رسانه روشن می کند که اگر بنا است رسانه آن ها عرصه تبلیغات کاندیدایی قرار گیرد، عرصه تبلیغ کاندیداهای جریانات وابسته به آمریکا نباشد.


وی تصریح کرد: رسانه پایگاهی عظیم است که مالکیت آن از آن خداوند است؛ چنان که در زمین های موات کسی حق تصرف را جز با مجوز حاکم شرع ندارد، در فضای اجتماعی و ذهن مردم را که به طریق اولی در مالکیت خداوند است، نیز کسی حق تصرف ندارد و نمی تواند آن را تملک یا با دریافت چندین میلیارد، به یک جریان سیاسی پیش فروش کند.


قداست رسانه بالاتر از این است که در ازای پول مورد معامله قرار گیرد
آیت الله علم الهدی خطاب به برخی رسانه ها که به خاطر نفوذی که در جامعه دارند این فرصت را به یک فرد یا جریان سیاسی می فروشند، یادآور شد: قداست رسانه را با خودفروشی که در واقع دین فروشی است خدشه دار نکنید.

 

وی با تأکید بر این که سوء استفاده از رسانه به نفع یک جریان سیاسی خاص، با انسانیت و ملاک های شرعی همخوانی ندارد، افزود: رسانه، قدرت نفوذ در افکار و اندیشه و زندگی اجتماعی مردم و متعلق به خدا و همه مردم است و قداست آن بالاتر از این است که در ازای پول مورد معامله قرار گیرد.


گفتنی است، در پایان این دیدار از منشور اخلاق اتخاباتی رسانه و کتاب مجله مطالعات رسانه ای با نگاه تحلیلی به نهضت عاشورا از دریچه رسانه (بازنمایی مفاهیم عاشورایی در رسانه های نوین) رونمایی شد./930/202/ب1

ارسال نظرات