۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۳۱۰۳۹۹
امام جمعه هرمز:

عدم رونق اقتصادی و نبود اقتصاد پایدار از عوامل بالارفتن سن ازدواج جوانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هرمز، عدم رونق اقتصادی و نبود اقتصاد پایدار از عوامل بالارفتن سن ازدواج جوانان دانست و گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌ها در راستای توسعه و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج در جامعه تلاش کنند.
عدم رونق اقتصادی و نبود اقتصاد پایدار از عوامل بالارفتن سن ازدواج جوانان است

حجت الاسلام محمدکاظم مناقبیان امام جمعه هرمز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به جایگاه ازدواج در دین مبین اسلام گفت: عدم رونق اقتصادی و همچنین نبود اقتصاد پایدار و مسکن، از عوامل مهمی است که سبب سلب انگیزه جوانان از روی آوردن به ازدواج می‌شود.


وی در ادامه افزود: خانواده ها باید در امر ازوداج، سخت گیری نکنند و تمام تلاش خود را در راستای ترویج ازدواج آسان به عنوان سنت رسول اکرم(ص) به کار گیرند.


امام جمعه هرمز همچنین، بر همراهی و همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و خانواده ها در راستای توسعه و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج در جامعه تاکید کرد.


حجت الاسلام مناقبیان گفت: وظیفه رسانه ها و انسان های فکور و شخصیت های دلسوز اجتماعی در این زمان القاء دید واقع گرایانه به قشرهای مختلف اجتماع در زمینه ازدواج است؛ که با توجه به عدم امکان فراهم شدن اموری از قبیل شغل و مسکن مناسب برای اکثر جوانان تا سالیان متمادی، نمی توان توقع حل این مشکل را از راه اقتصادی در کوتاه مدت داشت.


وی با اشاره به نقش خانواده ها در تحقق این امر مهم بیان کرد: سوق دادن نگرش خانواده ها در جهت اهمیت فوق العاده دادن به ازدواج فرزندان امری ضروری است و مهم ترین عاملی که در ازدواج نقشی بسزا دارد، خانواده است.


امام جمعه هرمز ادامه داد: چون در اکثر موارد تا خانواده نخواهد، به هیچ وجه ازدواج رخ نخواهد داد؛ گرچه دولت و تمام ارگان های مربوطه بخواهند که جوان به سر و سامان برسد، اگر خانواده ها واقعاً بخواهند و حرکت کنند، این خواست و حرکت آنها، حتی دولت و کل جامعه را نیز حرکت خواهد داد.


حجت الاسلام مناقبیان ابرازداشت: این تغییر نگرش باید از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیما با تهیه و تولید مصاحبه، فیلم ها و سریال های متناسب با این موضوع و همچنین توسط مبلغان محترم در محافل و مجالس مذهبی، صورت‌پذیرد.


وی در ادامه با اشاره به راهکارهای اقتصادی در راستای تحقق امر ازدواج جوانان؛ ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جوانان و محدود شدن اشتغال دختران توسط دولت، حل مشکل مسکن جوانان توسط دولت و ترغیب خیرین برای کمک به ازدواج جوانان را از اهم این راهکارها برشمرد.


امام جمعه هرمز در پایان تاکید کرد: بایستی همه عوامل دست به دست هم بدهند تا بطور رسمی ازدواج آسان به عنوان یک امر مهم و حیاتی برای داشتن یک جامعه سالم، سرزنده و پویا، از اولویت اصلی خانواده ها و جامعه محسوب شده و سرمایه‌گذاری مفید و مؤثر در این خصوص صورت‌گیرد./851/302/ب3

ارسال نظرات