۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۳۱۰۳۶۵
خبرگان بصیر(39)

برخی برای سرپوش گذاشتن حقایق بیان واقعیات درباره رهبری را تملق می دانند/ صاحبان تریبون ارزشی ها را متهم نکنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی ستون فقرات نظام اسلامی را ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: کسانی که زاویه با ولایت دارند و معتقد نیستند و اعتقاد خود را در عمل نشان می دهند اگر قدرت پیدا کنند ضربه خود را خواهند زد.
سيد احمد خاتمي سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از مطرح کردن مسأله شورای رهبری از سوی عده ای همزمان با آغاز روند انتخابات گفت: مسأله شورای رهبری در قانون اساسی قبل از متمم مطرح بود، سابقا هم شورای رهبری مطرح بوده و هم شورای عالی قضایی که عالی ترین مقام قضایی به شمار می رفت مطرح بود.


وی افزود: تجربه ده ساله اول انقلاب نشان داد که مدیریت شورایی جواب نمی دهد، در حقیقت متمم قانون اساسی این خلأ را بر طرف کرد که در نتیجه آن شورای عالی قضایی به قوه قضاییه و شورای رهبری به رهبری واحد تبدیل شد.

 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اصل شورا ریشه در قرآن دارد، اظهار داشت: باید توجه داشت که مدیریت شورایی ریشه در قرآن ندارد چون قرآن می فرماید«وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّه»؛ قرآن کریم در این آیه از واژه«عزمتم» استفاده نکرده که بدان معنا است مدیریت باید مدیریت واحد باشد اما اصل مشورت نیز وجود دارد.


وی ادامه داد: بنابراین با متمم قانون اساسی که ملت به آن رأی دادند پرونده رهبری شورایی بسته شد، پرونده ای که گشوده شد رهبری واحد بود؛ البته در کشور شوراهایی مطرح هستند و با شورا مخالفتی نیست اما متمم قانون اساسی با مدیریت شورایی مخالفت کرده است.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که اصل رهبری واحد، قانون است و مسأله تغییر قانون اساسی نیز راهکار خود را دارد که در قانون اساسی مطرح شده است، ابراز داشت: از مطرح کنندگان رهبری شورایی می پرسیم چه مشکلی تا کنون در عرصه رهبری فرد همانند حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری دیده شده است.


وی عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در زمان خود در عرصه رهبری یگانه بودند و هم اکنون نیز رهبر معظم انقلاب در عرصه رهبری یگانه است، واقعیت این است که از برکات و هدایای الهی انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری امت بعد از حضرت امام(ره) بود.

 

برخی برای سرپوش گذاشتن حقایق بیان واقعیات درباره رهبری را تملق می دانند
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: هر روز که از این انتخاب می گذرد برجستگی این انتخاب بیشتر آشکار می شود، این مسأله حقیقت بوده و تملق نیست؛ تملق خلاف گویی به شمار می رود اما این مسأله واقعیت است، امام علی(ع) فرمودند که « زیاده تعریف کردن تملق است و کم گویی نیز ریشه در ناتوانی و حسادت دارد».


وی اضافه کرد: این که برخی بیان این واقعیات را تملق می دانند درصدد هستند که این حقایق پوشیده شود، پر واضح است که این حقیقت پوشیده شدنی نیست.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خیز افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان کف صلاحیت ها را مشخص می کند اما انتخاب اصلح اصلی عقلایی بوده که به عهده مردم است، همین که چند نفر برای هر صندلی مجلس رقابت می کنند معنایش این است که مردم باید اصلح را برگزینند.

 

اگر زاویه داران با ولایت قدرت پیدا کنند به نظام ضربه خواهند زد

وی افزود: افزون بر آنچه که شورای نگهبان احراز کرد متدین ترین، مردمی ترین، خدمتگزارترین، لایق ترین و ولایتمدارترین کاندیدا اصلح به شمار می رود، حقیقت این است که ستون فقرات نظام اسلامی ولایت فقیه است و کسانی که زاویه با ولایت دارند و معتقد نیستند و اعتقاد خود را در عمل نشان می دهند اگر قدرت پیدا کنند ضربه خود را خواهند زد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در مراکز تصمیم گیری همانند مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی باید کسانی حضور پیدا کنند که از جهت ولایتمداری کاملا مورد اطمینان باشند، اظهار داشت: این که گفته می شود شورای نگهبان مراقب است آری اما شورای نگهبان مراقب است که یک ضد انقلاب در انتخابات حضور پیدا نکند.

 

صاحبان تریبون نباید ارزشی ها را متهم به سلیقه گرایی کنند
وی ادامه داد: اما این که در بین کاندیداهای موجود پاسدار انقلاب کیست و چه کسی بهتر پاسداری می کند بر عهده مردم قرار دارد؛ این که کسانی صاحبان چنین دغدغه ای دارند را متهم به سلیقه شخصی کنند خلاف واقعیت است.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که صاحبان تریبون نباید ارزشی ها را متهم به سلیقه گرایی کنند، ابراز داشت: مسأله سلیقه نیست بلکه صحبت ماندن اصالت ها و ارزش های انقلاب است؛ این دغدغه مقدس است که همه باید داشته باشند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات