۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۱۰۳۲۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان با پرهیز از جناح‌بندی، برای تحقق حماسه سیاسی در انتخابات فعالیت کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از روحانیان و مبلغان خواست تا در زمینه انتخابات، با پرهیز از جناح‌بندی و اجتناب از تبلیغ برای اشخاص خاص، تنها برای تحقق انتخابات پرشور و حماسی فعالیت کنند.
حجت الاسلام خادمي- ديدار روحانيان و مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از روحانیان و مبلغان، با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، مهم‌ترین اصل در این عرصه را مشارکت حداکثری مردم و قانونمندی دانست.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه همه اقشار و گروه‌های جامعه باید با حضور حداکثری خود در دو انتخابات همزمان هفتم اسفندماه امسال، بار دیگر حماسه‌آفرینی کنند، اضافه کرد: در این بین اقشار مهم و مرجع کشور نقش بیشتر و مهم‌تری دارند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه یکی از این اقشار مهم، مرجع و تأثیرگذار جامعه اسلامی، علما و روحانیان هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اسلامی بودن جامعه، علما، روحانیان و مبلغان دینی و به طور کلی جامعه روحانیت به نسبت سایر اقشار و گروه‌های مرجع و مؤثر، نقش مهم‌تری در هدایت و ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات دارند.

 

وی ادامه داد: بر این اساس استفاده از توان و ظرفیت روحانیان و مبلغان یکی از ابزارهایی است که می تواند منجر به مشارکت و حضور حداکثری مردم در این عرصه و انتخاب گزینه‌های اصلح شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه روحانیان و مبلغان دینی وظیفه دارند مردم را به حضور پرشور در انتخابات ترغیب کنند، افزود: روحانیان و مبلغان دینی باید با پرهیز از جناح‌بندی و اجتناب از تبلیغ برای اشخاص خاص، تنها برای تحقق انتخابات پرشور و حماسی فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات با پرهیز از جناح بندی و حمایت از شخص خاص، رسالت شرعی و ملی روحانیان است، اضافه کرد: روحانیان و مبلغان باید توجه داشته باشند که در سخنرانی ها و مجالس و محافل مذهبی و فرهنگی برای اشخاص خاصی تبلیغ نکنند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: بهترین شیوه جهت‌دهی و هدایت مردم به سمت انتخاب کاندیداهای اصلح از سوی روحانیت، بیان ملاک‌های انتخاب و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است.

 

به گفته وی معرفی و تبیین ملاک‌های اعتقادی، ارزشی، اخلاقی و سیاسی نامزد اصلح با محوریت آموزه‌های اسلامی، رسالت روحانیان در برنامه های تبلیغی و فرهنگی بوده تا از این طریق مردم خود گزینه اصلح را انتخاب کرده و مجلسی قوی و مطلوب تشکیل شود.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه روحانیت چه در پیروزی انقلاب و چه در استقرار و استمرار نظام مقدس اسلامی مهم ترین نقش را بر عهده داشته است، افزود: علما و روحانیان پیش و پس از پیروزی انقلاب همواره نقش و تأثیرگذاری ویژه ای در امور فردی و اجتماعی مردم داشته اند و اکنون نیز می بایست این نقش خود را در زمینه انتخابات به خوبی ایفا کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم نیز وظیفه دارند با هوشمندی و بصیرت، در دو انتخابات پیش رو، گزینه های اصلح را انتخاب کنند، تصریح کرد: انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مصداق بارز شایسته سالاری و مردم سالاری دینی در کشور بوده و برای تحقق این مهم، روحانیان و مبلغان می توانند نقش‌آفرینی ویژه ای داشته باشند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه در کشور ما انتخابات نماد و تجلی همراهی سیاست و دیانت است، اظهار کرد: در این میان علما و روحانیان هدایت‌گران مردم به سوی برگزاری انتخابات پرشور و سالم بوده و به همین دلیل باید تلاش کنند رسالت خود را در این زمینه به درستی انجام دهند./9314/202/ب1

ارسال نظرات