۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۳۱۰۲۴۱
وزیر سابق آموزش و پرورش:

شاهد پیشرفته ترین نوع نفوذ در کشور هستیم/ فتنه گران پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی را به تلخ ترین پیروزی تبدیل کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: حضور 40 میلیونی ایرانیان پای صندوق‌های رای در سال 88 در قواعد سیاسی و دموکراسی دنیا، یعنی این کشور با پشتوانه ملتش ایستاده و نباید به آن کار داشت؛ اما این پیروزی جمهوری اسلامی به تلخ ترین پیروزی در دوران انقلاب تبدیل شد.
همايش ميثاق
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، همایش بزرگ میثاق فرهنگیان با ولایت، شب گذشته در خانه شهر کرمان با حضور دکتر حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش، دکتر زاهدی و آقای پور ابراهیمی نمایندگان کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرهنگیان و بازنشستگان سازمان آموزش و پرورش برگزار شد.
 
در این مراسم دکتر پورابراهیمی ضمن قدردانی از فرهنگیان این استان، با اشاره به کتاب تعلیم و تربیت شهید مطهری گفت: شهید مطهری کلمه حکمت را بصیرت معرفی کرده اند.
 
وی گفت فرد اگر بتواند با استفاده از علمی که دارد به تقوا و بصیرت برسد، آن علم مقبول است. اگر کسی 500 کتاب بنویسد اما بصیرت پیدا نکند از لابه لای این کتاب‌ها به خدا نمی‌رسد، اگر کسی سالها نماز شب بخواند و بصیرت پیدا نکند، نمی‌تواند با این اعمال مدارج کمال در انسانیت را طی کند. باید علم و تزکیه مقدمه ای در جهت بصیرت افزایی فرد باشد.
 
حاجی بابایی نیز با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو ادامه داد: باید سعی شود شایسته ترین فرد به معیارهایی که حضرت آقا عنوان می کنند را انتخاب کنیم. کسی را انتخاب کنیم که قدرتمند از حق مردم و کشورش دفاع کند و با برنامه ریزی های حساب شده در جهت هرچه بهتر پیاده شدن اقتصاد مقاومتی و عزت مردم ایران اسلامی بکوشد.
 
وی اظهار داشت: با ظهور انقلاب اسلامی دنیای تک قطبی با محوریت قدرت و سیاست، تبدیل به دنیای دوقطبی با محوریت فرهنگ و اندیشه و تفکر شد، می توان گفت الان ایران و آمریکا به عنوان دوقطب مهم دنیا با یکدیگر هماوردی می کنند.
 
وزیر سابق آموزش و پرورش تصریح کرد: کشیشان اروپایی برای مقابله با اسلام و قرآن به این نتیجه رسیدند که باید قرآن و آموزه های آن را بشناسند، پس در این امر تلاشهای زیادی کردند که اولین کتب در رابطه با قران مثل روش های تفسیری قرآن، دایره المعارف قرآن در آن زمان نوشته شد.
 
وی ابراز داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در تمام خیابان و کوچه های دنیا با آمریکا هماوردی می کند و این اردوگاه با اردوگاه دیگر هماوردی می کند، در عراق اسلام است و آمریکا، در یمن، سوریه و دیگر کشورها ایران و امریکا مبارزه می‌کنند و بقیه نوکر و پیرو هستند.
 
حاجی بابایی گفت: انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای غربی پیرو آمریکا هستند و اگر امروز آل سعود عصبانی شده و به هم ریخته و آیت الله نمر را سر می‌برد، نشان دهنده تمدن جدید اروپاست.
 
وی با بیان اینکه جاهلیت به معنای بیسوادی نیست تصریح کرد: بیسوادی به معنای نداشتن بصیرت است. جاهلیت امروز مدرن است و یک جاهلیت جدید در دنیا در حال شکل گیری است، جاهلیتی که یک سر آن با شمشیر سربریدن آیت الله نمر و در جای دیگر مبارزه با قرآن و قرآن سوزی است.
 
حاجی بابایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره نفوذ تصریح کرد: نفوذ یعنی اینکه سخن یک مستشرق را یک نفر روحانی به نام اسلام بیان کند و تفسیر آن را بگوید و همان حرفی را که در آمریکا می‌زنند، در ایران بزند، این ها میزان نزدیکی سنگرهای دشمن را نشان می دهد.
 
وی با بیان اینکه امروز پیشرفته ترین نفوذ را در کشور شاهد هستیم اظهار کرد: امروز متاسفانه کسانی که به راحتی امام، اسلام و قرآن را تفسیر می‌کنند، به راحتی هم با تفسیری غلط می گویند باید برای خوردن یک لقمه نان مطیع امریکا بود.
 
حاجی بابایی با اشاره به اینکه استشراق پیشرفته جدید در خانواده‌ها ریشه دوانده، اظهار کرد: امروز استشراق در کشور این است که شما سخن اوباما را از کسی می‌شنوی که باور نمی‌کنی و نفوذ یعنی اینکه اوباما حرفش را از طریق کسی بزند که حداقل پنج سال طول بکشد که شما بفهمید دارد اشتباه می‌کند و به جای اینکه بحث کنیم امریکا دروغ می‌گوید، خودمان با هم بحث کنیم که چه کسی در این بین دروغ می گوید.
 
وی با بیان اینکه این تحلیل فراجناحی و یک تحلیل سیاسی برای کشور است، افزود: یکی از ویژگی‌های نفوذ این است که فرد به شکلی تغییر می‌کند که خودش هم متوجه نمی شود، و نفوذ دشمن را روشنفکری قلمداد می کنند.
 
حاجی بابایی بیان کرد: حضور 40 میلیونی ایرانیان پای صندوق‌های رای در سال 88 در قواعد سیاسی و دموکراسی دنیا، یعنی این کشور با پشتوانه ملتش ایستاده و نباید به آن کار داشت؛ اما این پیروزی جمهوری اسلامی به تلخ ترین پیروزی در دوران انقلاب تبدیل شد و اقتصاد، سیاست و فرهنگ را ساقط کرده و بعد از آن با تحریم های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی روبرو شدیم که دشمنان نظام از همه امکاناتشان برای زمین گیر کردن ایران استفاده کردند.
 
حاجی بابایی تاکید کرد: با این وضعیت دروغین و نیرنگ بازی آمریکا چرا بصیرت رهبری را باور نکنیم؟ طبق قرآن کریم کسی که با امامش صادقانه عمل نکند، عملش حبط و خراب می شود، نباید صدایمان را بالای صدای رهبری ببریم، باید گوش به فرمان مولایمان امام خامنه ای باشیم.
 
وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: تکلیف ما با رهبری این است و تبعیت از رهبری به معنای این است مطالبی که ایشان به آن می‌رسد برای ما حجت است و تنها باید در مسیری که ایشان روشن می کنند حرکت نماییم.
 
حاجی بابایی با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال تصریح کرد: انتخابات میخ نظام را در زمین فرو می‌برد و استحکام نظام است و رفع مشکلات اقتصادی و سیاسی با یک انتخابات خوب انجام می‌پذیرد.
 
وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام در بحث خصوصی سازی، به جایی رسیدیم که برخی مدارس را به برخی از وزارتخانه‌ها بدهیم که بنده مخالفت کردم و گفتم مدارسی که چهارسال به اصولگرا و اصلاح طلب بدهیم، معلوم نیست از آن چه در خواهد آمد؟
 
وی با اشاره به مصوب شدن واگذاری برخی مدارس به شهرداری‌ها افزود: چرا می‌خواهیم آموزش و پرورش را بفروشیم؟ مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی فرمودند به دو چیز در آموزش و پرورش توجه نکنید به تعداد معلمان و پول؛ چرا فکر می کنیم حواله دادن مشکل را به جای دیگر کار خوبی است؟
 
حاجی بابایی تصریح کرد: معلم نباید یک روز هم جلوی مجلس بیاید و عزتش بشکند، معلم باید از روز اول استخدام شده و سر کلاس برود و به هیچ کس مراجعه نکند./9705/پ202/ج
ارسال نظرات