۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۳۱۰۲۳۰
رییس اداره اوقاف شهرستان دامغان:

وقف برای حوزه‌های علمیه مبارزه عملی با تهاجم فرهنگی است/ ثبت 3 وقف جدید در دامغان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با اشاره به ثبت سه وقف جدید در این شهرستان طی هفته گذشته، گفت: ایجاد وقف‌های جدید با نیت تقویت حوزه‌های علمیه، اساتید و طلاب آن، مبارزه عملی با تهاجم فرهنگی است.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه دامغان

حجت الاسلام مرتضی میرکو در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، اظهار داشت: بی‌تردید حوزه های علمیه در صف مقدم مبارزه با هجمه فرهنگی وسیع دشمن برعلیه ارزش‌ها، اعتقادات و انقلاب اسلامی ملت ما قرار دارند و از‌این رو، گام نهادن واقفان خیراندیش در این مسیر و اختصاص یافتن اثرات نیات آنان به مدارس علوم دینی، اساتید و طلاب آن خدمتی ارزنده به فرهنگ و جامعه اسلامی است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان از وقف یک دستگاه آپارتمان به مساحت 75 متر‌مربع و ارزش بالغ بر 500 میلیون ریال در این شهر از سوی یکی از واقفان نیک اندیش با نیت استفاده اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه دامغان، خبر داد و افزود: تقویت بنیه مالی حوزه‌ها و امر تحصیل، ازدواج و اسکان طلاب مدارس علوم دینی باید بیش از پیش مدنظر نیات واقفان قرار گیرد.

 

وی مردمی بودن را از مشخصه‌های مهم حوزه‌های علمیه کشورمان از بدو تأسیس تا به امروز خواند و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه بودجه‌های دولتی ندارند و از این رو نگاه ویژه واقفان  و خیران می‌تواند در بالندگی روز افزون این مراکز تولید فکر و اندیشه همچون گذشته مثمر ثمر باشد.

 

حجت الاسلام میرکو اضافه کرد: دومین مورد از این وقف‌های سه‌گانه، وقف 100 متر زمین در جوار آستان مقدس امامزاده شاهچراغ منطقه رشم شهرستان دامغان جهت عمران و توسعه فضا و بنای این امامزاده و ایجاد امکانات رفاهی است که با توجه به واقع شدن این امامزاده در محور مهم دامغان اصفهان می‌تواند، مفید حال زائران این بقعه متبرکه و مسافران این مسیر باشد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به قطب‌های فرهنگی، وقف در زمینه توسعه مکانی و فرهنگی بقاع امامزادگانی نظیر امامزاده شاهچراغ منطقه رشم دامغان را گامی مؤثر در زمینه تحقق منویات رهبری عنوان کرد.

 

حجت الاسلام میرکو خاطر‌نشان کرد: سومین وقف ثبت شده طی هفته گذشته در شهرستان دامغان از سوی دو بانوی نیکوکار صورت گرفت، این احسان ماندگار وقف دو ساعت آب کشاورزی از سوی این دو واقف خیراندیش به نیت کمک به فقرا و ایتام شهرستان دامغان است.

 

وی با اشاره به روند رو به رشد احیاء و گرایش مردم نیکوکار شهرستان دامغان و استان سمنان به سنت حسنه وقف بر لزوم ترویج بیش از پیش این فرهنگ از سوی رسانه‌ها و صاحبان کلام و نفوذ در جامعه تأکید کرد و گفت: تاریخ اسلام و ایران اسلامی نشان می‌دهد که وقف همواره گره‌گشای حوزه‌های مختلف جامعه بوده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با بیان اینکه امروز نیز وقف و نیات حسنه واقفان توانسته در بسیاری از بخش‌ها تأثیرات ماندگار و شگرفی برجای گذارد، اظهار داشت: توجه واقفان به نیازمندی‌ها، کاستی‌ها و بستر‌های رشد جامعه اسلامی و سوق دادن نیات به سوی این موضوعات می‌تواند بار دیگر وقف را به‌ عنوان بازوی توانمند فرهنگ دینی مطرح کند./977/302/ب2

ارسال نظرات