۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۳۰۹۹۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

جلوگیری از ورود نفوذی‌ها و ناصالحان به مجلس خبرگان عین حق‌الناس است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حق‌الناس مورد نظر رهبری یعنی نفوذی‌ها، ناصالحان و نامحرمان حق ورود به سنگر مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را ندارند.
حجت الاسلام يعقوبي- نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به شهادت آیت‌الله نمر باقر النمر، روحانی مبارز و شیعی عربستانی، اظهار کرد: اقدام آل سعود در اعدام این روحانی مبارز باهدف کمرنگ کردن شکست‌ها و ناکامی‌های اخیر این رژیم در منطقه صورت گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه آل سعود باهدف سرپوش گذاشتن بر روی شکست در مدیریت حج و ناکامی‌های پیاپی در یمن اقدامات جنایت‌کارانه دیگری را مرتکب می‌شوند، افزود: به شهادت رساندن روحانی آزاده، فداکار و مجاهد نیز با همین هدف انجام شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: البته جنایت‌هایی چون اعدام آیت‌الله نمر نه تنها مشکلی از مشکلات آل سعود را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات و گرفتاری‌های آن‌ها نیز می‌افزاید.

 

وی با اشاره به اینکه شیعیان عربستان و کشورهای اسلامی در برابر این جنایت ساکت نمی‌نشینند، خاطرنشان کرد: آل سعود به زودی تقاص این جنایت شرم‌آور خود را می‌دهد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی بابیان اینکه آل سعود از ترس خشم شیعیان هنوز جنازه شهید نمر را نیز تحویل نداده است، اضافه کرد: رژیمی که از جنازه یک روحانی شهید واهمه دارد از درون پوچ و پوسیده شده و به زودی از بین می‌رود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه خون‌های پاک شهید نمر و سایر شهدای بی‌گناه دامن آل سعود را می‌گیرد، افزود: این خون‌ها زمینه سقوط سریع‌تر رژیم آل سعود را در سرزمین عربستان فراهم می‌کند.

 

آمریکا قبله واقعی رژیم آل سعود است

وی با تأکید بر اینکه ما و شیعیان سراسر جهان آیت‌الله نمر را کشته نمی‌دانیم چرا که شهید زنده همیشگی است، اظهار کرد: شهادت شیخ نمر به عاملی برای وحدت بیش از پیش شیعیان عربستان در برابر رژیم سفاک آل سعود بدل می‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیش از هفت میلیون شیعه زیدی و 12 امامی در عربستان زندگی می‌کنند و رژیم این کشور نمی‌تواند با به شهادت رساندن یک روحانی مبارز، شیعیان این کشور را خاموش و سرکوب کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه رژیم آل سعود با این اقدام نشان داد که قبله واقعی آن‌ها آمریکا است، تصریح کرد: حاکمان عربستان باوجوداینکه در جوار خانه خدا قرار داشته و خود را خادم الحرمین می‌دانند اما قانون خداوند را رعایت نکرده و در بیت‌الله الحرام اقدام به خونریزی و جنایت می‌کنند.

 

قیام 19 دی‌ماه به پیشگامی روحانیت، آغازگر انقلاب بود

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوزدهم دی‌ماه، سالگرد قیام خونین مردم قم در سال 56 و کشتار روحانیان از سوی رژیم پهلوی، اظهار کرد: قیام خونین نوزدهم دی‌ و پس از آن شهادت سیدمصطفی خمینی، فضای سیاسی کشور را تغییر داد و به نوعی آغازگر انقلاب شد.

 

وی با اشاره به حضور و اقدام به‌موقع مراجع تقلید، حوزویان و روحانیان و نیز اقشار مختلف مردم در واقعه نوزدهم دی‌ماه در قم، افزود: حضور به‌موقع در میدان به معنای زمان‌شناسی و موقعیت‌شناسی بوده و اکنون نیز می‌بایست همه ما با زمان‌شناسی برای حضور در صحنه آماده باشیم.

 

نماز جمعه مایه حسرت دشمنان اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به دیدار 845 امام جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، با یادآوری اینکه رهبری در این دیدار در دو محور نماز جمعه و انتخابات فرمایش‌های ارزنده‌ای داشتند، گفت: نماز جمعه از برکات انقلاب بوده و می‌بایست روز به روز به کمیت و کیفیت آن افزوده شود.

 

وی بابیان اینکه هیچ چیزی قدرت دین و اسلام را نداشته و به همین دلیل نیز نماز جمعه مایه حسرت دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: باید بیانات رهبری در مورد نماز جمعه فصل الخطاب همه مسؤولان و مردم باشد.

 

از موضوع «حق‌الناس» در انتخابات سوءاستفاده نشود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات، اظهار کرد: رهبری در دیدار اخیر با ائمه جمعه سراسر کشور، در مورد انتخابات 14 نکته را بیان کردند که یکی از آن‌ها تبیین حق‌الناس در انتخابات بود که در گذشته از سوی معظم‌له مطرح شده بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب به این دلیل موضوع حق‌الناس را تبیین و تشریح کردند که مانع از سوءاستفاده برخی از این موضوع برای رسیدن به اهداف شوم شوند، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبری تحلیل کردند درواقع فتنه 88 به دلیل رعایت نشدن حق‌الناس روی داد.

 

وی خاطرنشان کرد: حق‌الناس مورد نظر رهبری یعنی نفوذی‌ها، ناصالحان و نامحرمان حق ورود به سنگر مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را ندارند و تنها کسانی می‌بایست برای رقابت در این دو انتخابات تأیید صلاحیت شوند که اهل نماز و وفادار به نظام و ظلم‌ستیز باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر اینکه استفاده از عباراتی چون «انتخابات مطمئن» و «انتخابات سالم» نادرست است، گفت: همه انتخاباتی که تاکنون در کشور برگزار شده، سالم و مطمئن بوده و نباید به‌هیچ‌عنوان در سلامت آن‌ها تشکیک شود./9314/201/ب1

ارسال نظرات