۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۳۰۹۹۶۳
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:

انتخابات مسابقه خدمت به مردم است، نق‌زن‌ها وارد نشوند

خبرگزاری رسا ـ لاریجانی با بیان این‌که انتخابات مسابقه‌ای برای خدمت است و مردم حوصله آنهایی که عادت به نق زدن و جر زدن در انتخابات دارند را ندارند، گفت: کسانی به انتخابات بیایند که به قواعد این مسابقه احترام بگذارند.
محمد جواد لاريجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، شهادت آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر به دست حکام سفاک سعودی را تسلیت گفت و با اشاره به ادعای آنان در اعدام شیخ نمر که همراه تروریست‌های القاعده صورت گرفته است، این ادعا را از اساس کذب خواند.
 
وی با بیان این‌که تروریست‌های القاعده و داعش از دشمنان شهید نمر بودند که برای به شهادت رسیدن شیعیان تأسیس شده‌ بودند، گفت: این هیچ تناسبی با فعالیت شهید بزرگوار ندارد، فعالیت آیت‌الله نمر هیچ ربطی به امر تروریست نداشت و عالمی بود که برای مردم مسائل اسلام، مصیبت‌های مسلمانان و راه بصیرت را توضیح می‌داد.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: آیت‌الله نمر به عنوان یک شهروند عربستانی می‌گفت که حاکمان امروز سرزمین حجاز مشروعیت و صلاحیت ندارند؛ وی می‌گفت که درآمدهای نفتی عربستان بیت‌المال است و پول خانواده‌های سلطنتی نیست که شازده‌های عربستانی در اروپا و آمریکا به خوش‌گذرانی و بطالت هدر بدهند.
 
اردوغان به ملت خود توضیح دهد که گناه شیخ نمر چه بود
لاریجانی این‌که یک خانواده‌ای بگوید خداوند همیشه ما را بر شما حاکم کرده است، حرف معاویه و یزید عنوان و ابراز کرد: آیت‌الله نمر به عنوان یک شهروند عربستانی برای مردم توضیح می‌داد که پول ملت ما سلاح می‌شود و با این سلاح مسلمانان در بحرین، یمن، سوریه و عراق کشته می‌شوند در حالی که سلاح ما باید متوجه رژیم صهیونیستی باشد.
 
وی با اشاره به استقبال نخست‌وزیر ترکیه از اعدام شیخ نمر، گفت: اردوغان به ملت محترم و مسلمان ترکیه توضیح دهد کدام یک از این حرف‌ها خلاف و اگر زده شد گوینده آن مستحق اعدام است.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان این‌که تهمت تروریست عجیب نیست خط بنی امیه همین گونه بوده است، افزود: مگر درباره حضرت امام حسین(ع) نمی‌گفتند که ایشان علیه یزید قیام مسلحانه کرده و حق یزید آن بوده که ایشان را به قتل برساند. امام حسین(ع) ذلت قبول سیطره طاغوت را بر خود هرگز نپذیرفت و مردم را به استقامت و مقامت در مقابل قبول این ذلت فراخواند.
 
ریشه‌های تخاصم به ایران اسلامی و دامن زدن به بحث شیعه‌هراسی
وی در ادامه تخاصم با ایران اسلامی و دامن زدن به بحث شیعه هراسی از سوی دشمنان را اتفاق ساده‌ای ندانست و اظهار داشت: در چهار سال گذشته در جهان اسلام حادثه‌ای رخ داد که ریشه‌های این حادثه به زمان انقلاب ما بسته است و آن قیام مردم در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عربی برای ایجاد تحول در نظام‌های حکومتی‌شان بود.
 
لاریجانی با بیان این‌که نهضت بیداری اسلامی در کشورها خواست مردم را برای احیای اسلام مطرح کرد، گفت: جوان‌ها و مردم مصر، الجزایر، اردن، ترکیه و سایر نقاط می‌گویند چطور یک نظام سیاسی مدنی بر اساس اصول اسلامی در ایران توانسته است که این کشوری را که دست‌نشانده آمریکا و انگلیس بود در کمتر از چهار دهه به قوی‌ترین و مؤثرترین کشور منطقه تبدیل کند.
 
وی ادامه داد: آنها از خود می‌پرسند چگونه جمهوری اسلامی ایران که در امر دانش و تکنولوژی گوی سبقت را در منطقه برده و توانمندی‌های دفاعی او دشمنان را به فکر دوباره وا داشته، بزرگ‌ترین دموکراسی خاورمیانه را به وجود آورده است، تجربه‌ای که در حال تکمیل و پیشرفت است و باید در طول تاریخ نسل به نسل پیش برود.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این‌که آنچه امروز شیعه هراسی را در متن سیاست‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و نوکرانشان در منطقه قرار داده، احیای مکتب اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: آنها دست‌پاچه هستند و زمان را به ضرر خودشان می‌دانند و می‌خواهند به سرعت جلوی آن را بگیرند لذا به خشونت کور متوسل شده‌اند.
 
وی با اشاره به این‌که شیعه هراسی با ایران هراسی به خاطر تجربه جمهوری اسلامی وصل است، گفت: هر چقدر این تجربه پیشرفته‌تر و موفق‌تر شود بدانید که ما شیعیان برای اهل بیت(ع) زینت شده‌ایم و هر قدر غفلت و کوتاهی کنیم شین اهل بیت(ع) هستیم؛ میدان قیام و مجاهدتی عظیمی باز شده است به شرط این‌که بدانیم چه می‌کنیم.
 
لاریجانی عجله دشمنان در سرکوب شیعه و خصومت آنان با ایران را صحبت دیپلماتیک ندانست و تصریح کرد: آنان هرچقدر ایران موفق‌تر باشد تلاششان برای تضعیف نظام بیشتر است، اما به لطف الهی و توسل به اهل بیت(ع) و تمسک به مکتب آنان، قد ما آنقدر بلند خواهد شد که چشم دشمنان از دیدن ما ناتوان خواهد ماند.
 
استراتژی نفوذ دشمن برای مقابله با پیشرفت جمهوری اسلامی
وی استراتژی نفوذ را که مقام معظم رهبری اشاره کردند بخشی از برنامه‌های مقابله با پیشرفت جمهوری اسلامی خواند و تأکید کرد: کلید مسأله رو رکن رکین بصیرت است که ما را در مقابل این تهاجم‌ها قوی می‌سازد و توطئه‌ها را ناکام می‌کند؛ بصیرت یعنی بدانیم کجا هستیم و در وضعیت کنونی وظیفه ما چیست و قیام کنیم برای انجام وظیفه به اندازه و به موقع.
 
سیاستمدار و نظریه‌پرداز سیاسی با بیان این‌که امروز غرب صهیونی به رهبری آمریکا نقاط خاصی را برای تهاجم به حیثیت ما علامت زده است، بصیرت اقتضا می‌کند که نسبت به این نقاط حساس باشیم و بدانیم که دشمن کجا را می‌خواهد بزند، گفت: ولایت فقیه به عنوان عموم خیمه نظام اولین جایی است که سیبل حملات دشمن قرار دارد.
 
وی با تأکید بر این‌که عمل دشمن تخاصم و خشونتی بدون مرز است، توانمندی‌های علمی، فنی، اقتصادی، نظامی، فکری، چهره مردم‌سالار و دموکراتیک نظام و وضعیت معیشت اقتصادی را از دیگر نقاط برای تهاجم دشمنان عنوان کرد که در دشمنی خود علیه نظام اسلامی ایران هیچ مرزی را قائل نیستند.
 
کسانی که سابقه نق زدن و جر زدن دارند وارد انتخابات نشوند
لاریجانی با بیان این‌که برای غرب بسیار دردناک است که کشوری هم اسلام را ملاک عمل قرار می‌دهد و هم مشارکت همه مردم را در همه زمینه‌ها با خود به همراه دارد، فتنه 88 را کودتای تمام عیار علیه دموکراسی مملکت و جنبه اسلامی نظام خواند و افزود: امروز و در آستانه انتخابات، مردم ما باید با بصیرت به این قضیه نگاه کنند.
 
وی گفت: انتخابات یک مسابقه برای خدمت است، مردم حوصله آنهایی را که عادت به نق زدن یا جر زدن در انتخابات دارند را ندارند، کسانی به انتخابات بیایند که به قواعد این مسابقه احترام بگذارند، چراکه مردم به افرادی که آرامش، احترام و مقررات را برای مملکت می‌آورند و پایبند به عهد و پیمان خود هستند رأی می‌دهند.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی اقتصادی و ایستادگی مردم در برابر مشکلات، این دوران را ظهور اقتصادی محکم مبتنی بر توانایی‌ها ملت خواند و گفت: شرایط اقتصادی کنونی در برابر تهدیدهای مختلف دشمن فتح‌الفتوح است نه اضمحلال اقتصادی.
 
فتح الفتوح تاریخی با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب
لاریجانی با بیان این‌که برخی بحث می‌کنند که در معرض تهدید نظامی هستیم و بعد اشاره می‌کنند که مثلا فلان پسرک در کشور همسایه‌ حرف‌هایی زده است، اظهار داشت: جواب او این است که ولک این حرف‌ها برای تو زیاد است، اربابان تو هم جرأت حمله به ایران اسلامی را ندارند.
 
وی با بیان این‌که اگر پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم و رهنمودهای او را دنبال کنیم در آستانه فتح الفتوح هستیم، تصریح کرد: پیروی از رهبر معظم انقلاب آن است که دنبال بصیرت باشیم و بصیرت در مکتب اهل بیت(ع) مسأله کلیدی است؛ راه پیامبر اسلام و راه اسلام بر بصیرت است و بصیرت در مکتب اهل بیت(ع) مبتنی بر تفقه در دین است./920/پ202/ج
ارسال نظرات