۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۳۰۹۹۲۶
حجت الاسلام حاج صادقی:

نیروهای انقلاب اهل حمله به سفارت عربستان نیستند/ خون علما به جامعه بصیرت و حرکت می­دهد

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نسبت به آل ­سعود کینه ­های بسیاری داریم، اما نیروهای انقلاب اهل حمله به سفارت عربستان نیستند و این حادثه، آتشی است که خودشان برای نقشه ­های خود به پا کرده ­اند و به شیعه­های انگلیسی خود دستور دادند این کار را انجام دهند.
حجت الاسلام حاج صادقي بزرگداشت آيت الله نمر در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام عبدالله حاج­صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، امشب در مراسم بزرگداشت آیت­الله شیخ نمر(ره) که در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه تنها دعوت کننده به سوی دین خدا نبوده و نیست؛  روحانیت شیعه در اقامه و تحقق دین که قرآن به عنوان بزرگترین رسالت همه انبیای اولوالعزم بیان کرده و آنها را مأمور اقامه دین کرده است و علما نیز از باب ورثه الانبیا چنین رسالتی را بر عهده دارند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به شئون روحانیت اظهار داشت: یکی از شأن­های روحانیت، برپاکردن احکام خدا و استقرار حاکمیت الهی بوده و دیگر که بارها در تاریخ بروز پیدا کرده، دفاع و حفظ دین خدا و سنگرنشینی دفاع از مکتب اهل بیت(ع) در برابر هر هجمه و دشمنی بوده است.

 

وی با بیان این­که باید برای بقای دین هزینه داد، تصریح کرد: روحانیت می­داند که انجام این رسالت و دفاع از دین خدا، شهادت، زندان رفتن و اسارت دارد؛ جرم شیخ نمر بصیرت­افزایی بود؛ روحانیت به خود دعوت نمی­کند، بلکه داعیا الی الله است و مردم ادامه­دهندگان راه آنها هستند.

 

نقش رهبر معظم انقلاب در عبور از فتنه­ها و مشکلات

حجت­الاسلام حاج­صادقی درباره نقش روحانیت گفت: مردم وقتی دیدند که به قداست روحانیت تعرض شده است، حماسه 19 دی را آفریدند که نقطه فراگیر شدند؛ جرم شهدا این است که از دین خدا دفاع می­کنند و پیامشان این است که مواظب دین خدا باشد و هزینه کنید؛ دشمن بداند که این انقلاب، روحانیت و مرجعیت دارد.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به این­که این انقلاب با این سنگرنشینان به سادگی به دست دشمنان نخواهد افتاد، یادآور شد: روحانیت در پیروزی، دفاع مقدس و بعد از آن که دشمن به دنبال تهاجم فرهنگی افتاد و خواست انقلاب را از درون بپوساند، فرماندهان جبهه انقلاب، روحانیت بودند و پیشگام آنها مرجعیت بود که همواره به عنوان قوی­ترین بصیرت افزایی را در انقلاب و حمایت را از رهبری داشته است.

 

نیروهای انقلاب اهل حمله به سفارت عربستان نیستند

وی درباره نقش رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: به فرموده بزرگان رهبریِ مقام معظم رهبری شبه معجزه است و انقلاب را از فتنه­های بزرگی عبور می­دهد و شایسته است که حوزه علمیه قم به خاطر تربیت چنین بزرگانی به خود ببالد؛ حوزه­های علمیه باید خدا را شاکر باشد که مراجع با قاطعیت، متانت، منطق و حفظ وحدت در دفاع از اسلام ناب کوتاه نمی­آیند.

 

حجت­الاسلام حاج­صادقی درباره حادثه سفارت عربستان اظهار داشت: نسبت به آل سعود کینه­های بسیار داریم، اما نیروهای انقلاب اهل حمله به سفارت عربستان نیستند و این حادثه، آتشی است که خودشان برای نقشه­های خود به پا کرده­اند و به شیعه­های انگلیسی خود دستور دادند این کار را انجام دهند؛ قوه قضائیه به زودی پیگیر این مسأله خواهد شد.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به واهمه آمریکایی­ها از انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: آمریکا می­گوید انقلاب اسلامی در حال زجرکشی و عقب­نشینی ما است؛ خودشان می­گویند دو گروه پارتیزانی این انقلاب خواب راحت را از ما گرفته و روز به روز ما را به عقب نشینی وامی­دارد؛ روزی شعار نیل تا فرات را می­دادند، اما امروز کارشناسانشان می­گویند اگر مراقبت نکنید، انقلاب اسلامی می­آید این جا را هم می گیرد.

 

روحانیت افشاکننده توطئه های دشمنان

وی روحانیت را افشاکننده دسیسه های دشمنان دانست و گفت: امروز روحانیت به همه مسؤولان و سنگرنشینان پیام می­دهد که در برابر جبهه استکبار باید سر سخت بود و با افشاگری فتنه، دشمن را افشا می­کند که آنها آمده­اند دین ما را بگیرند.

 

حجت­الاسلام حاج­صادقی خاطرنشان کرد: قرآن به ما می­فرماید که جنگ ما با استکبار بر سر منافع نیست، بلکه می­دانیم که شما کینه اسلام دارید؛ ای کسانی که در حفظ استکبار گرد آمده­اید بدانید که انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی و جهادی به برکت لطف خداوند متعال و رهبریِ مقام معظم رهبری و بصیرت­افزایی روحانیت این بیداری ادامه دارد و تمامی موانع را کنار زده و اسلام را احیا می­کند و انقلاب آمده است که جهان را با نابودی کفر و انزجار عمومی انقلاب نسبت به استکبار، عالم را منتظر نهضت ظهور کند.

 

حرکت تضمین شده مسؤولان در ملازمت با ولایت­محوری و مرجعیت بصیرت­آفرین است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به اشاره به پیام­های نوزدهم دی­ماه، خطاب به مسؤولان اظهار داشت: ماهیت دینی و موتور حرکت انقلاب اسلامی و رهبری آن از حوزه­ها و روحانیت است؛ مسؤولان و جریان­ها بدانند که فاصله از ولایت و روحانیت نگیرند که مرگ و انحراف شما را در پی خواهد داشت و حرکت تضمین­شده شما در ملازمت با ولایت­محوری و مرجعیت بصیرت آفرین است.

 

وی با بیان این­که دشمنان به جمع­بندی رسیده­اند که باید نقطه اتصال امت با ولایت را هدف قرار داد و در حوزه­های علمیه نفوذ کنند، تصریح کرد: این سند آمریکا است که می گوید ما همه وقت و هزینه­های خود را صرف دانشگاه­ها کردیم، در حالی که بسیاری از مناصب و مدیریت­های انقلاب را روحانیان حوزه­ها تربیت می­کنند و باید در حوزه نفود کنیم، اما نمی­دانند که حوزه­ها چه استحکامی دارد. 

 

خون علما مثل علمشان به جامعه بصیرت و حرکت می­دهد

حجت­الاسلام حاج­صادقی به یکی دیگر از پیام­های 19 دی اشاره کرد و گفت: پیام 19 دی به جبهه استکبار این است که بدانید مردم ما حمله به مقدسات، مرجعیت و روحانیت را تحمل نخواهند کرد؛ اگر دشمنان بخواهد متعرض مقدسات ما باشند، بدانند که نه تنها 19 دی  و مردم ایران زنده اند، بلکه مردم دنیا در برابر جبهه استکبار ایستاده­اند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه روحانیت دین خدا را معامله نمی­کند، یادآور شد: خون علما مثل علمشان و شهادت آنان مثل حیاتشان به جامعه بصیرت و حرکت می­دهد؛ به زودی شاهد نابودی همه جبهه­های استکبار از جمله داعش و همه جیره خوارانشان خواهیم بود./822/پ202/ج1

ارسال نظرات