۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۰۹۸۵۲
رییس دفتر بازرسی شورای نگهبان در قزوین:

تبلیغات زودهنگام در انتخابات تخلف از قانون و حق‌الناس است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر بازرسی شورای نگهبان در قزوین با تأکید بر اینکه برخی از کاندیداهای ثبت نام کننده با اقدام به تبلیغات زودهنگام به این اصل خدشه وارد کرده اند، گفت: تبلیغات زودهنگام کاندیداها در سطح استان نادیده گرفتن حق الناس دیگر کاندیداها و قانون اساسی و ظلم و تخلف از قانون است که باید با آن برخورد شود.
حجت الاسلام علي قابل

حجت‌الاسلام علی قابل رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به روند تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر پرونده های کسانی که برای تصدی این مسؤولیت سنگین ثبت نام کرده اند در حال بررسی است.

 

وی با بیان این‌که  بررسی دقیق این پرونده ها نیاز به زمان خواهد داشت عنوان کرد: اولین مرحله ای که بعد از اتمام ثبت نام انجام شد بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان در هیأت اجرایی از سوی فرمانداری بود.

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین ادامه داد: به محض اینکه پرونده ها به شورای نگهبان ارسال شود کار بررسی مدارک و سوابق ثبت نام شدگان انجام و به تهران ارسال خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که به احتمال بسیار این بررسی ها تا 5 بهمن به طول خواهد انجامید گفت: به محض اتمام کار، اولین نتایج تایید و یا عدم تایید صلاحیت ها به عموم مردم و ثبت نام شدگان اعلام خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام قابل با تأکید بر اینکه همه ما باید در جهت رعایت حق الناس در انتخابات تلاش داشته باشیم گفت: باید همه ما در مرحله اول ضمن استمداد از حضرت حق و توکل به او تلاش کنیم تا در این لغزشگاه دچار لغزش نشویم.

 

وی با اشاره به اهمیت توکل به خداوند گفت: پیامبر اکرم روزی 70 بار از خداوند استمداد می کرد و پیوسته از ذات حضرت حق کمک می خواست، از این رو ما نیز باید در همه امور زندگی این سیره را ادامه دهیم و از خداوند بخواهیم تا ما را به خودمان وا مگذارد.

 

حجت‌الاسلام قابل ادامه داد: همه باید التزام به قانون و تمکین عملی از آن را مورد توجه قرار داده و در این  مسیر دچار انحراف نشویم.

 

وی اضافه کرد: التزام به قانون به عنوان یکی از شروط اصلی برای کاندیداها و نمایندگان در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته و باید تلاش شود تا این اصل قانونی دچار خدشه نشود.

 

حجت‌الاسلام قابل با تأکید بر اینکه برخی از کاندیداهای ثبت نام کننده با اقدام به تبلیغات زودهنگام به این اصل خدشه وارد کرده اند، گفت: تبلیغات زودهنگام کاندیداها در سطح استان نادیده گرفتن حق الناس دیگر کاندیداها و قانون اساسی و ظلم و تخلف از قانون است که باید با آن برخورد شود.

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین در پایان با اشاره به وجه دیگر حق الناس در انتخابات تاکید کرد: هر کس در هر جایگاهی که است اعم از ناظر، مجریان، داوطلبان، طرفداران و رای دهندگان باید نسبت به تمکین عملی از قانون توجه داشته باشیم و اجازه ندهیم با اقدامی حق الناس بر ما وارد شود./955/302/ب3

ارسال نظرات