۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۳۰۹۷۹۴
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی ویژگی های نامزدها با ارائه مدرک و استعلام قابل بررسی نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برخی ویژگی های افراد را باید در جامعه بررسی کرد، چرا که نمی توان با مدرک و اسناد ثبت شده به صلاحیت شان پی برد، گفت: ارادت به انقلاب و نداشتن ارادت به دشمنان انقلاب و عادل بودن از ویژگی هایی است که با سند و استعلام نمی توان از آن مطلع شد.
حجت الاسلام حسن غفاري فر

حجت الاسلام حسن غفاری فر، استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که نماینده باید دارای صفت عدالت و دارای مدرک علمی مورد نظر و شایستگی های لازم باشد، گفت: این ویژگی ها باید احراز شود و به تصویب برسد.

 

وی افزود: وزارت کشور صرف صحبت کردن شخصی، ایرانی بودن او را نمی پذیرد، مگر این که دارای هویت ایرانی و مدارک لازم باشد.

 

حجت الاسلام غفاری فر با تأکید بر این که صرف داشتن سواد خواندن و نوشت نمی توان کسی را دارای مدرک دانست، بلکه باید اسناد موجود و به احراز برسد، گفت: برخی از صفات برای تصویب، دارای مرجع هستند که ایرانی بودن شخصی بعد از طی مراحلی و صدور مدارک، این ادعا ثابت می شود و برای مدرک نیز باید فرآیند تحصیلی طی شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که برخی صلاحیت ها لحظه به لحظه باید سنجیده شود، چرا که از حساسیت خاصی برخوردار است، گفت: برای نمایندگان باید احراز عدالت و انقلابی بودن، خائن نبودن و وفاداری به اسلام ثابت شود.

 

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه با اشاره به این که قوای چهارگانه انتظامی، اطلاعاتی، دادگستری و وزارت کشور باید کاندیداها را تأیید کنند، گفت: این مراجع چهارگانه عدم مجرم بودن افراد را ثابت می کنند، اما وفاداری به انقلاب و خائن نبودن افراد را اثبات نمی کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که برخی ویژگی های افراد را باید در جامعه بررسی کرد، چرا که نمی توان با مدرک و اسناد ثبت شده به صلاحیت شان پی برد، گفت: ارادت به انقلاب و نداشتن ارادت به دشمنان انقلاب و عادل بودن از ویژگی هایی است که با سند و استعلام نمی توان از آن مطلع شد.

 

حجت الاسلام غفاری فر افزود: بسنده نکردن به مدارک لازم و بررسی صلاحیت ها بر اساس اطلاعات موجود در جامعه را می توان نظارت استصوابی دانست که از وظایف شورای نگهبان است و از دقت لازم و ظرافت خاصی برخوردار است./1307/303/ب3

ارسال نظرات