۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۳۰۹۷۶۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم خبر داد؛

راه‌اندازی دانشکده طب و دین در قم

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از راه اندازی دانشکده طب و دین در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: مطالعات و برنامه ریزی های اولیه شروع شده و در حال حاضر در حال تدوین نحوه اجرای برنامه های دانشکده هستیم.
ابوالفضل ايراني خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم عصر امروز در دیدار اعضای ستاد هم اندیشی دانشکده طب و دین با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از راه اندازی این دانشکده در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: جمعی از اساتید، معاونت های آموزش و مسؤولان دفتر نهاد های مقام معظم رهبری از چند دانشگاه علوم پزشکی کشور برای نشست هم اندیشی در جهت راه اندازی دانشکده طب و دین در قم حضور پیداکردند.


وی افزود: به دنبال طرح و برنامه ای که دانشگاه علوم پزشکی قم ضرورت تحقق دانشکده و پژوهش های سلامت و دین داشت وزارت بهداشت این کار را به عنوا یک مأموریت به قم محول کرد و طی مدت کوتاهی از گذشت این مأموریت کارهایی انجام شده است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این که دانشکده سلامت و دین از جهت ساختمانی و زیر ساختی بدون هیچ اعتبار و بودجه کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: این کار تا کنون از ناحیه خیرین و مقداری از داشته های دانشگاه پیگیری شده است.


وی ادامه داد: مطالعات و برنامه ریزی های اولیه شروع شده و در حال حاضر در حال تدوین نحوه و چگونگی دانشکده هستیم، در ابتدا که ضرورت تحقق این امر مطرح شد تصور نمی کردیم که این کار سخت باشد اما به تدریج به سختی کار واقف شده ایم و در باره ضرورت این کار به باور عمیق تری رسیده ایم.


ایرانی خواه با بیان این که اکنون در حال برنامه ریزی برای شیوه های راه اندازی و رشته های دانشکده طب و دین هستیم، ابراز داشت: پتانسیل های موجود باید واحد شده و در راستای تحقق برنامه های دانشکده طب و دین مورد استفاده قرار گیرد.


وی عنوان کرد: در حال کسب اطلاعات درباره سرفصل ها هستیم و در این زمینه از اساتید حوزه و دانشگاه استفاده می کنیم، با مراکزی فقهی و علمی قم ارتباطااتی برقرار شد و دستاوردهایی نیز داریم اما در حال ساماندهی و تدوین اطلاعات هستیم تا بتوانیم از ارشادات بزرگان نحوه راه اندازی این دانشکده مقدس را برنامه ریزی کنیم./1323/پ202/س

ارسال نظرات