۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۰۹۷۰۶
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس مطرح کرد؛

عرصه فرهنگ پاشنه آشیل دولت‌ها است/ تلاش زاویه‌داران با انقلاب برای نفوذ در ارکان نظام

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رجایی، عرصه فرهنگ را پاشنه آشیل دولت‌ها در نظام اسلامی خواند و گفت: با رصد عملکرد دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی می‌توان به این نتیجه رسید که به فرهنگ دینی جامعه کمتر توجه شده است.
حجت الاسلام محمد رجايي

حجت الاسلام محمد رجایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مسأله تلاش دشمنان برای نفوذ در مجلس شورای اسلامی و خبرگان اشاره کرد و گفت: افرادی که با انقلاب زاویه دارند، قصد دارند با نفوذ در ارکان نظام اثرگذار باشند و به اهدافشان برسند.

 

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس با اشاره به نقش نظارتی نهادهای مسؤول افزود: شورای نگهبان این جریان‌ها را رصد کرده و اجازه ورود افراد ناصالح به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را نمی‌دهد.

 

وی به اهمیت مسأله فرهنگ دینی برای مقابله با نفوذ دشمنان اشاره و تأکید کرد: نقش فرهنگ در جامعه بسیار برجسته و مهم است؛ یعنی اگر بخواهیم در حوزه مسائل اقتصادی نیز موفقیت‌هایی داشته باشیم، راهش این است که فرهنگ کار، مصرف و مراودات مالی مردم را بهبود دهیم.

 

حجت الاسلام رجایی، عرصه فرهنگ را پاشنه آشیل دولت‌ها در نظام اسلامی خواند و یادآور شد: با رصد عملکرد دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی می‌توان به این نتیجه رسید که به فرهنگ دینی جامعه کمتر توجه شده است.

 

وی تقویت فرهنگ را مستلزم تخصیص بودجه کافی دانست و تصریح کرد: یکی از کاستی‌های دولت‌ها در حوزه فرهنگ، تخصیص بودجه کم به مسائل فرهنگی است؛ هرگاه که کشور دچار ضعف‌هایی در اقتصاد می‌شود؛ نخستین نهادی که تحت فشار قرار می‌گیرد، بخش فرهنگ کشور است.

 

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس با اشاره به نقش اصلاح‌گری فرهنگ دینی در جامعه خاطرنشان کرد: فرهنگ مناسب می‌تواند نقش اصلاح‌گری داشته باشد و اگر فرهنگ جامعه نامطلوب باشد، همه چیز را فاسد و خراب می‌کند؛ از این‌رو لازم است که برای فرهنگ، هزینه بیشتری شود.

 

وی به آسیب‌های تهاجم فرهنگی بیگانگان اشاره کرد و افزود: باید حساسیت لازم برای جلوگیری از ورود فرهنگ بیگانه به جامعه ایجاد شود تا دشمنان نتوانند فرهنگ دینی را تخریب کرده و از روزنه‌های مختلف در کشور نفوذ کنند./908/ت302/ف

ارسال نظرات