۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۰۹۶۸۲
رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی:

گرایشات سیاسی در رد یا تأیید داوطلبان انتخابات نقشی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی گفت: در این دوره از انتخابات، هیچ داوطلبی به دلیل گرایش سیاسی یا جناحی رد و یا تأیید نمی شود بلکه معیار تمامی رد و یا تأیید صلاحیت ها، موارد قانونی است.
حجت الاسلام نوري- نشست ستاد پيشگيري از جرائم انتخاباتي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «حق الناس» بودن انتخابات، اظهار کرد: در آموزه های دینی نیز تأکید ویژه ای بر رعایت حق مردم شده به همین دلیل باید همه مسؤولان و دست اندرکاران انتخابات مراقب باشند حق کسی در این عرصه ضایع نشود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس فرموده رهبری حق الناس در انتخابات شامل تمامی مراحل آن و تمامی افراد نقش آفرین در این عرصه مهم می شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس در تأیید و یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات نیز می بایست با رعایت حق الناس، به هیچ داوطلبی ظلم نشده و هیچ کس بدون مدرک رد صلاحیت نشود.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هیچ داوطلبی به دلیل گرایش سیاسی خود رد و یا تأیید صلاحیت نمی شود، تصریح کرد: در واقع گرایش سیاسی و جناحی افراد در رد و یا تأیید صلاحیت آنها برای رقابت در دو انتخابات پیش رو نقشی نداشته و معیار تمامی رد و یا تأیید صلاحیت ها، موارد قانونی است.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم جامعه نیز نباید به افراد رد صلاحیت شده در انتخابات نگاه منفی داشته باشند، افزود: نباید مردم با گمانه زنی های بی مورد به افراد رد صلاحیت شده تهمت بزنند که فرد مورد نظر جرم داشته و یا عضو گروهک معاند بوده چرا که عدم احراز صلاحیت بسیاری از افراد برای رقابت در انتخابات دلایل دیگری دارد.

 

حجت الاسلام نوری ادامه داد: بسیاری از داوطلبان رد صلاحیت شده در انتخابات یا بر اساس قانون در مهلت مقرر از سمت های دولتی خود استعفا نداده اند، یا مدارک آنها ناقص بوده و یا دلایل معمولی دیگری داشته اند.

 

به گفته امام جمعه موقت بجنورد می بایست این موضوع به فرهنگ جامعه بدل شود که اگر کسی در انتخابات تأیید صلاحیت نشد نباید در مورد او گمانه زنی شده و صلاحیت او برای سایر مشاغل و جایگاه ها زیر سؤال برود.

 

وی تصریح کرد: باید پذیرفت که بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات نیز موضوعی همانند ورودی به سایر دستگاه ها و ارگان ها است که برخی از افراد برای ورود به آن شرکت می کنند اما پذیرفته نمی شوند و در نهایت نیز کسی در مورد آنها گمانه زنی نکرده و تهمت خاصی به آنها نمی زند.

 

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: در زمینه انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز نباید گمانه زنی و نگاه منفی وجود داشته باشد چرا که از داوطلبان این انتخابات، آزمون گرفته شده و احتمالا برخی از این داوطلبان در این آزمون پذیرفته نشده و در نتیجه صلاحیت آنها تأیید نمی شود بنابراین نباید به آنها تهمت زده شود.

 

رییس هیأت نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه تمامی انتخابات های دوره های گذشته در این استان سالم و بدون مشکل برگزار شده است، اظهار امیدواری کرد که دو انتخابات پیش رو نیز در استان سالم، قانومند و با مشارکت پرشور مردم برگزار شود.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی بوده و شهرستان فاروج این استان نیز به صورت مشترک با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد؛ همچنین خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری یک کرسی نمایندگی دارد./9314/202/ب3

ارسال نظرات