۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۰۹۴۷۱
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

اقدامات ضد انسانی و ضد شیعی آل سعود بی جواب نخواهد ماند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اعدام رهبر شیعیان عربستان، گفت: چگونه می شود که دولتی که خود را ام القرای جهان اسلام می‌داند این‌گونه در مقابل تفکر شیعه ناتوان مانده و راهی جز کشتار و خونریزی نمی‌بیند و قطعا اقدامات ضدانسانی و ضدشیعی از سوی آل سعود بی جواب نخواهد ماند.
آل سعود

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به این که این روزها دولت عربستان خباثت خود را به جهان نشان می دهد، اعدام آیت الله شیخ نمر(ره) رهبر شیعیان عربستان را محکوم کرد.


وی با بیان اینکه این اقدامات عربستان به جز تفرقه افکنی در بین مسلمانان هیچ سود دیگری ندارد، تصریح کرد: آل‌سعود که هم دستی با اسرائیل و آمریکا را افتخار خود می داند امروز دشمنی با شیعیان در داخل و خارج کشور خود را به وضوح به نمایش گذاشته است.


پورابراهیمی با اشاره به اینکه قطعا این اقدامات ضد انسانی و ضد شیعی از سوی آل سعود بی‌جواب نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود که دولتی که خود را ام‌القرای جهان اسلام می‌داند این‌گونه در مقابل تفکر شیعه ناتوان مانده و راهی جز کشتار و خونریزی نمی‌بیند.


وی ابراز کرد: به شهادت رساندن مظلومانه و غریبانه یک عالم وارسته شیعه نشان از عجز و ناتوانی آل سعود است و با این کار عزم شیعیان و مسلمانان جهان جزم تر خواهد شد و دامنه گسترش اسلام روز به روز بیشتر می شود.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشتار مظلومانه مسلمانان در حادثه منا و همچنین کشتار شیعیان مظلوم یمن از سوی آل سعود، افزود: دولت ناکارآمد وابسته به استکبار عربستان دستش را به خون مظلومان جهان آلوده کرده است و باید بداند خون مظلوم هیچگاه بر زمین نمی‌ماند.


پورابراهیمی با بیان اینکه آل سعود بازیچه دست آمریکا و اسرائیل قرار گرفته است، یادآور شد: دولت به ظاهر مسلمان عربستان، برادرکشی و مسلمان کشی را در دستور کار خود قرار داده است و تروریسم را علیه مسلمانان حمایت می کند.


وی با درخواست از سازمان ملل متحد برای رسیدگی ویژه به این موضوع، افزود: کجایند آنهایی که دم از حقوق بشر در دنیا می زنند تا ببینند که چگونه با خباصت کامل یک رهبر شیعه را مظلومانه به شهادت می رسانند.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی این اقدام عربستان را دهن کجی به اعتراض ماه ها مسلمانان جهان برای آزادی شیخ نمر(ره) دانست و افزود: وزارت امور خارجه کشور باید سریعا در حوزه دیپلماسی این موضوع را پیگیری کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: وزیر امور خارجه سریعا اقدامات انجام شده درباره محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه از سوی آل سعود را در صحن علنی مجلس قرائت کند./9709/302/ب2

ارسال نظرات