۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۰۹۴۳۹
آیت الله خاتمی در اجتماع اعتراضی حوزویان:

آل سعود با اعدام شیخ نمر گور خود را کنده است/ تشکیل ائتلاف ضد تروریسم از سوی عربستان طنز سیاسی سال است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با بیان این که آل سعود مادر تمام تروریست های جهان است، گفت: دولت جلاد آل سعود به اسم مبارزه با تروریسم جنایت می کند که واقعا خنده دار است، طنز سیاسی سال این است که تروریست ها ائتلاف ضد تروریست تشکیل دهند، متهم ردیف اول تروریست ها مسؤولان سعودی هستند.
تجمع اعتراض آميز علما و حوزويان در محکوميت اعدام شيخ نمر در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در تمجع عظیم و اعتراض آمیز طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که شهادت ها در تاریخ تشیع موتور محرک حرکت های الهی بوده است، گفت: در انقلاب دیدیم که هر بار رژیم جنایتکار پهلوی دست به شهادت ها می زد یک گام به سقوطش نزدیک تر می شد.


وی افزود: آل سعود بداند با این جنایت گور خود را کنده و به یاری خداوند متعال به هلاک نزدیک شده است، این رژیم ظالم شیخ شهید نمر را با تعدادی از تکفیری ها به شهادت رساند که توطئه آل سعودبه شمار می رود، این اجتماع برای تجلیل و تکریم شیخ نمر و چند شیعه ای که به دست آل سعود به شهادت رسیدند شکل گرفته و برای مقابله با تکفیر است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که با این توطئه آل سعود در رسانه های خود شیطنت کرده و ایران را متهم به حمایت از تکفیری ها می کند، اظهار داشت: این توطئه در حالی است که خود آل سعود حامی و مادر تمام تکفیری ها و تروریست ها است.


وی ادامه داد: سخن شیخ نمر این بود که آل سعود با مردم خود با تبعیض آمیز رفتار می کند و همواره از عدل و قسط حومت سخن می گفت، در طول زمانی که این شیخ شهید در زندان بود تقاضایی از آل سعود نداشت و عزت یک عالم دینی و شیعی را حفظ کرد و هیهات مناالذلة را نشان داد.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که حضرت امام(ره) فرمودند علمای مبارز اسلام هدف تیرهای زهرآگین قرار گرفته و نخستین تیر حادثه قلب آنان را نشانه می رود، ابراز داشت: تا کنون مشاهده نشده یک روحانی وهابی در برابر کف و ظلم ایستاده باشد اما شیخ نمر شجاعانه ایستادگی کرد.


وی عنوان کرد: متأسفانه این رژیم طالم جنازه شیخ شهید را به خانواده وی تحویل نمی دهد که جنایت بر جنایت است، این رژیم 4 نوجوان 15 ساله را دستگیر و حکم اعدام برای آن ها صادر می کند؛حکام آل سعود که آل غارت و جنایت هستند بدانند که با این جنایات گور خود را می کنند.


آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: دستور حوزه مرکزی جهان شیعه به آل سعود این است که به سرعت جنازه شیخ نمر را به خانواده وی تحویل داده و دست از جنایات وحشیانه بردارند، جرم شیخ نمر این است که بر عقیده خود ایستادگی و پافشاری کرده است.


وی اضافه کرد: رژیم آل سعود عاملان به قسط را به شهادت می رساند، شیخ نمر در دفاعیه مکتوب خود نوشت که از واجب ترین وظایف حاکم برپایی حکومت عدل و قسط است، شیخ نمر خواستار عدالت اجتماعی بود که در عربستان وجود ندارد؛ شیعه در عربستان اقلیت عظیم به شمار می رود که حقوق آن ها پایمال می شود.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آل سعود حکومت فاسد بوده که سرنوشت آن نابودی و سرنگونی است، گفت: به شیعیان عربستان می گوییم که فریاد و اعتراض حق آن ها است و می توانند فریاد الموت لآل سعود سر دهند، هر کدام از شیعیان در مبارزه با این رژیم کشته شود شهید بوده و پیروزی از آن حق طلبان خواهد بود.


وی افزود: در خط مقدم توطئه به شهادت رساندن شیخ نمر آمریکایی ها و صهیونیست ها هستند، دنیا بداند یک مشت جوان خام و سفیه تحت تأثیر صهیونیست ها مدیریت عربستان را برعهده گرفته اند، عربستان هم پیمان صهیونیست ها بوده و این جنایت با چراغ سیز آمریکا و صهیونیست ها شکل گرفته است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که زمینه ساز این جنایت قضات جنایتکار سعودی هستند، اظهار داشت: این قضا فاسق بوده، حق قضاوت ندارند و قضاوت آن ها نامشروع است؛ این حوادث را نباید جدای از سلسه توطئه های علیه اسلام ناب محمدی داسنت.


وی ادامه داد: اعدام شیخ نمر یک حلقه از حلقات جنایات استکبار علیه پیروان مکتب اهل بیت(ع) است، در نیجریه صدها نفررا به خاک و خون کشیدند، حسینیه شیعیان را تخریب کردند و قبور اهل تشیع را نبش قبر می کنند و شاه جنایتکار سعودی بابت این ظلم ها به رییس جمهور نیجریه تبریک می گوید؛ در کشور آذربایجان نیز اقداماتی علیه شیعیان صورت گرفته است.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که جنایتکاران سعودی و تکفیری بر وحشی گری خود خواهند افزود و جز با خون سیر نمی شوند، ابراز داشت: مسلمانان و شیعیان جهان باید قرمانانه ایستادگی کرده و مقاومت کنند که ان شاء الله پیروز میدان هستند؛ قرن کنونی قرن پیروزی اسلام و حقیقت است.


وی عنوان کرد: پرونده آل سعود سر تا پا سیاه است، کارنامه آل سعود از حدود 100 سال پیش که با آدمکشی و غارت وارد حکومت شدند مملو از جنایت است، این رژیم نزدیک به یک سال است که یمن را می کوبد و بیش از 6 هزار نفر را به شهادت رسانده است؛ این جلادان یمن را به ویرانه تبدیل کردند اما دست بردار نیستند.


آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: آل سعود در سال 66 چهارصد نفر از حجاج را به خاک و خون کشید و همچنین فاجعه منا نیز هیچگاه فراموش نمی شود، چگونه خائنان می خواند خدام الحرمین باشند؛ آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد چون آدمکش ها و جلادان اهل تقوا نبوده و نمی توانند تولیت حرمین را در دست داشته باشند.


وی اضافه کرد: خونریزی کار شبانه روزی این مرغان نجاستخوار است، حضرت امام(ره) فرمودند که حرمین شرفین باید توسط هیأتی ازعلمای اسلام اداره شود، آل سعود عیاش باید دست خو را از جهان اسلام بردارد.


عضوهیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آل سعود با کاهش قیمت نفت افزون بر امت اسلام به خود نیز ضربه زد، گفت: دولت عربستانا این کار با کسری بودجه بسیار مواجه شده است، جهان اسلام باید این وصله ناچسب را از خود بزداید چرا که آل سعود تنها اسلام دارد و از رسم اسلام پیروی نمی کند.


وی افزود: دولت جلاد آل سعود به اسم مبارزه با تروریسم جنایت می کند که واقعا خنده دار است، آل سعود مادر تمام تروریست های جهان است؛ طنز سیاسی سال این است که تروریست ها ائتلاف ضد تروریست تشکیل دهند، متهم ردیف اول تروریست ها مسؤولان سعودی هستند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جهان اسلام باید بداند که ترور و تروریسم برخاسته از تفکر وهابیت است، اظهار داشت: اگر قرار است دنیا با تروریسم مبارزه کند باید این ریشه را بخشکاند؛ اهداف ترور و آدمکشی از سوی سعودی برافروختن آتش تفرقه بین شیعه و سنی است.


وی ادامه داد: ما با برادران اهل سنت سالیانی طولانی زندگی مسالمت آمیز و برادرانه داریم، ما با تفکر وهابی گری مخالفیم؛ وهابیت سعی دارد که شیعیان در میدان آن ها بازی کنند اما کور خوانده است، آمریکا و انگلیس نیزبه دنبا ای تفرقه هستند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که انگلیس وهابیت راتأیید و تشیع انگلیسی را ترویج می کند، ابراز داشت: کسی که به اختلاف شیعه و سنی دامن می زند و می خواهد دشمن اصلی فراموش شود چه شیعه و چه سنی باشد ربطی به اسلام ندارد، اگر سعودی ها ببینند که این جنایات کم هزینه است به قلع و قمع شیعیان در جهان ادامه می دهند از این رو جهان اسلام باید خروش کند و اعتراضات خود را علنی اعلام کند.


وی عنوان کرد: شیعه خواهد ایستاد و در برابر کفار مقابل کرده و روز آل سعودرا به شام سیاه تبدیل می کنند، در این ماجراها سازمان های بین المللی، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب امتحان ننگینی دادند، این مدعیان چرا در برابر جنایت ها فریاد نمی زنند و خفه شده اند.


آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: سازمان های بین المللی دیگر سازمان ملت ها نیستند و سازمان کنفرانس اسلامی ربطی به اسلام ندارد، جهان اسلام باید به فکر سازمان مستقل اسلامی باشند؛ الازهر که روزی نماد روشنفکری اسلامی بود امروزه در قبال جنایات سکوت کرده است.


وی اضافه کرد: جان کری به صراحت می گوید که ترکیه حامی داعش و عربستان حامی النصره است، ما به همسایه ناخلف خود می گوییم که با طناب پوسیده آمریکا در داخل چاه نرود./1323/پ201/ج

ارسال نظرات