۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۰۹۰۷۶
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

همایش بزرگ «محمد رسول الله، پیامبر رحمت» در کرمانشاه برگزار می شود/ تشریح برنامه های هفته وحدت در استان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با تشریح برنامه های هفته وحدت، گفت: همایش بزرگ «محمد رسول الله(ص)، پیامبر رحمت» در کرمانشاه برگزار می شود.
حجت الاسلام جواد کرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست خبری به منظور تشریح برنامه های هفته وحدت ظهر امروز در کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام جواد کرمی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه، اظهار داشت: دشمنان و تکفیری ها به دنبال نشان دادن چهره ای خشن از اسلام هستند و این امر با هدف تخریب چهره اسلام صورت می گیرد.


وی افزود: باید در این زمینه روشنگری صورت گیرد همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب با نگارش نامه به جوانان غربی خط بطلانی بر نقشه های شوم تکفیری ها کشید، باید بر اشتراکات اهل تسنن و شیعه بیشتر تأکید شده و پررنگ‌تر شوند.


حجت الاسلام کرمی با اشاره به برگزاری مراسمات ویژه در هفته وحدت عنوان داشت: این هفته با نام پیامبر گرامی اسلام مزین شده و همایشی نیز با عنوان «محمد رسول الله(ص)، پیامبر رحمت» در هفته وحدت با حضور علمای شیعه و اهل تسنن برگزار می شود.


وی زمان برگزاری این همایش را پنجم دی ماه جاری ذکر کرد و گفت: این همایش با حضور بیش از 400 ائمه جماعت شیعه و اهل سنت برگزار می شود و حجت الاسلام محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه علمیه قم به عنوان سخنران در این مراسم حضور دارد.


مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه بیان داشت: در همین راستا سوم دی ماه جاری نیز با حضور آیت الله مصطفی علماع نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه همایشی در شهرستان پاوه برگزار می شود و متعاقب آن همایشی دیگر در تاریخ ششم دی ماه در شهرستان صحنه تدارک دیده شده است.


وی تصریح کرد: 17 عالم اهل سنت در هفته جاری در کنفرانس بین المللی اهل سنت حضور خواهند داشت و با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند.


حجت الاسلام کرمی افزود: آیت الله علما روز چهارشنبه در مسجد اهل سنت کرمانشاه حضور می‌یابد، همچنین مراسم مولودی و سخنرانی در پنجم دی ماه در مسجد محمد مصطفی (ص) و در هفتم دی ماه در مسجد زردویی کرمانشاه برقرار است.


مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: در همین راستا این دفتر ویژه برنامه هایی را برای شهرستان های جوانرود، ثلاث باباجانی، روانس، قصر شیرین و دیگر شهرستان های استان در نظر دارد.


وی با اشاره به انتخابات پیش رو بیان داشت: اهل تسنن نماینده ای در مجلس خبرگان رهبری ندارند اما همواره حضوری خوب و گسترده در انتخابات ها داشته و حامی انقلاب هستند.


حجت الاسلام کرمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جنایات قتل عام شیعیان نیجریه، گفت: تمامی علمای اهل سنت جنایات نیجریه و صدور حکم اعدام آیت الله نمر را محکوم کرده و به آن ها واکنش نشان داده اند.


مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در پایان ابراز داشت: باید با تقویت وحدت در جهان اسلام مانع تفرقه افکنی ها و اختلافات در میان مسلمانان شد، هفته وحدت فرصت مناسبی برای تقویت همدلی میان اهل سنت و شیعه است./857/202/ب2

ارسال نظرات