۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۳۰۹۰۳۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

موضوع مهم در طلبگی، هدایت مردم است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به عظمت و بزرگی طلبه بودن و تحصیل در حوزه علمیه گفت: کار طلبگی بنابر اهمیت و عظمتی که دارد کاری ساده و آسان نیست، کسانی که در این راه هستند نباید دلهره و شک و تردید در راه و هدف خود داشته باشند.
آيت الله طباطبايي ن‍ژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب شرکت کننده در طرح ادیب حوزه علمیه اصفهان، عمامه را تاج افتخار دانست و گفت: اعتقاد بنده و تجربه من و روایاتی که وجود دارد دال بر این است که هیچ کاری مهمتر، با ارزش‌تر و با عظمت‌تر از طلبگی نیست، اگر کسی به این معنا معتقد نباشد باید به این اعتقاد دست پیدا کند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: کسی که چنین اعتقادی نداشته باشد نه در زمینه تحصیل فعالیت خوبی دارد و نه می‌تواند کاری کند که فرزندانش طلبه بشوند، همانطور که فرزندان برخی روحانیان طلبه نمی‌شوند، این دسته از روحانیان در حقیقت نفهمیده‌اند که طلبگی یعنی چه، مسأله طلبگی تنها تلبس نیست، بلکه موضوع مهم هدایت مردم است.

 

وی در ادامه افزود: امام هشتم(ع) فرمودند: خداوند رحمت کند کسانی که امور ما و مکتب ما را احیا می‌کنند، از ایشان سؤال شد چگونه امر شما احیا می‌شود؟ ایشان فرمودند: کسانی که علوم ما را می‌آموزند و به دیگران تعلیم می‌دهند. این افراد مشمول دعا و رحمت علی ابن موسی الرضا(ع) قرار می‌گیرند و این اشخاص بنابر توصیفی که ذکر شده است طلاب هستند.

 

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: پیامبر اکرم می‌فرمایند: کسی که از خانه خارج شود و علم دین را بیاموزد برای اینکه باطلی را به حق برگرداند و گمراهی را هدایت کند مانند عبادت چهل سال است، همچنین پیامبر(ص) به امام علی(ع) می‌فرمایند یاعلی اگر یک نفر به دست تو هدایت شود بهتر است از اینکه همه آنچه خورشید بر آن می‌تابد از آن تو باشد و آن را در راه خیر هزینه کنی، این روایات بیانگر اهمیت و عظمت این کار است.

 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر کاری بزرگ باشد کسی که آن را انجام می‌دهد هم بزرگ و ارزشمند است اظهار کرد: بنابراین کار طلبگی کاری ساده نیست و نباید با دلهره و شک و تردید در آن وارد شویم، کسانی که خدا را فراموش می‌کنند بنابر آیات قرآن خداوند کار می‌کند که خودشان را فراموش کنند.

 

وی با بیان اینکه هرکسی باید بنگرد برای آینده خود چه کرده است، گفت: اگر روز قیامت را فراموش کنیم خداوند در روز قیامت ما را فراموش می‌کند، یعنی ما را در قیامت به حال خود رها خواهد کرد، خداوند کاری می‌کند گاهی که انسان خودش خودش را گم کند، کسی که خدا را فراموش کند خداوند کاری می‌کند که خودش خودش را فراموش کند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد فعالیت در حوزه علمیه و طلبگی را کاری بزرگ و عظیم دانست و تصریح کرد: در راهی که هستیم و در عظمت و بزرگی این راه و هدفی که داریم نباید شک کنیم، کسی که تلاش شبانه روزی کند تا احکام دین را بیاموزد تا خودش استفاده کند و به دیگران نیز آموزش دهد و در حقیقت رهرو راه خدا باشد کاری بزرگ و مؤثر انجام داده است.

 

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: همه ما آرزوی دولت کریمه حضرت مهدی(ع) داریم که مؤمنان در آن عزیز باشند و منافقان و کفار خوار گردند، کسانی که این آرزو را دارند باید جای خود را در این دولت از پیش تعیین کنند و بدانند چه کاری را قرار است برعهده داشته باشند، انسان باید از خداوند بخواهد که در راه خدا و رضای خدا پیشرو باشد چه از نظر گفتار چه به صورت عملی و خانواده خود را هم وارد این مسیر کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه طلاب باید در خانه و خانواده هم الگو و مؤثر باشند، احترام متقابل را شرط حفظ حرمت و احترام در خانه ذکر کرد و گفت: انسان باید با خانواده خود دوست و رفیق باشد، دوران قلدری و تندی در خانه و در میان خانواده گذشته است، انسان باید با همسر و خانواده خود دوستی کند و آنها را یاری کند، زندگی باید رفاقتی باشد، مرد باید آقایی خود را با رفتار حسنه در خانه جا بیاندازد، رفتار مرد بر روی اعضای خانواده بسیار مؤثر است و انها از مرد خانه الگو می‌گیرند.

 

لازم به ذکر است این دسته از طلاب طرح ادیب به دلیل عدم آمادگی در مراسم بزرگ عمامه گذاری در روز عید بزرگ غدیر که از سوی حضرت آیت الله مظاهری از مراجع عظام تقلید در اصفهان برگزار شد، صبح امروز با حضور در دفتر آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و مدیر حوزه علمیه اصفهان به مناسبت سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) توسط آیت الله طباطبایی نژاد ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./1304/202/ب1

ارسال نظرات